22 vuotias tyttäreni menee naimisiin :(
Olen järkyttynyt. 22 vuotias tyttäreni aikoo mennä naimisiin 26 vuotiaan miesystävänsä kanssa. Eilen ilmoitti kihlauksesta ja häät ovat päättäneet pitää ensi kesänä. Miten voisin puhua tyttöparalle järkeä ilman, että loukkaan häntä?
Kommentit (9)
Aikuisia ihmisiä molemmat. Eiköhän ne tiedä, haluavatko mennä naimisiin.
ja sit erotessaan ei ole vielä iällä pilattu toiselle kierrokselle
Haluaisitko puhua järkeä a) iän, b) miehen iän, c) molempien ikien, d) hätäisen päätöksen vai e) omien vanhojen virheidesi takia?
Älä puutu. 22-vuotias on jo itsenäinen ihminen, älä mene puuttumaan hänen elämänvalintoihinsa. Kysellä voi kyllä, hienovaraisesti. Kysellä, miltä hänestä tuntuu, kun ovat tehneet tällaisen loppuelämään vaikuttavan päätöksen. Muistella omia kihlajaisiasi ja häitäsi, kenties kertoa kuin ohimennen, mitä olisit tehnyt toisin, jos järjenpuhuminen liittyy omiin kokemuksiisi tms.
Jos olisin mieheni kanssa päättänyt mennä 22-vuotiaana naimisiin ja äitini olisi yrittänyt "puhua järkeä", olisin loukkaantunut verisesti. Loukkaantunut joko siitä, ettei äitini luota arvostelukykyyni tai siitä, että hän arvostelee miestäni. Minä ja mies ollaan tiimi, ja jos miestä loukkaa tai arvostelee, loukkaa myös minua. Etene ap siis TODELLA varoen, jos haluat säilyttää välit tyttäreesi.
Heh. Minä olin 21 ja mies 29 kun mentiin naimisiin. Tätä edelsi 7 kk kihlaus. 10-vuotishääpäivä lähestyy ja onnellisia ollaan.
Mun mies oli just täyttänyt 21 kun me avioiduttiin 17 vuotta sitten.
Jos ne on rakastunut toisiinsa, seurustelleet jo jonkin aikaa ja mieskin on asiallinen niiiin ??. Aikuiset ihmiset päättää asioistaan itse.
Minkä ikäisenä itse menit naimisiin ?
hyvistä miehistä/naisista kannattaa pitää kii :-)
Olisit onnellinen että tyttäresi ylipäätään menee naimisiin ennen kuin pyöräyttää lapset. Fiksulta naiselta kuulostaa.
Katkaise jo se napanuora, tyttös on jo katkaissut.