Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Miten jaatte miehen kanssa lasten iltatoimien hoitamisen?

Vierailija
01.07.2012 |

Siis kun perheessä on pieniä lapsia, minkälainen työnjako teillä on iltaisin? Oletko tyytyväinen tähän?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harjaa hampaat, hoitaa lasten iltapesut ja pyjamaan pukemiset. Mies laittaa isomman sänkyyn ja toivottaa hyvät yöt. Minä nukutan yleensä pienemmän, joka nukkuu vielä meidän makkarissa, mutta joskus mies hoitaa molemmat nukuttamiset. Tämä järjestely sopii minulle loistavasti. Olen lasten kanssa kotona, joten saan olla heidän seurassaan aivan riittävästi. Illalla saan hieman omaa aikaa ja mies taas saa aikaa lasten kanssa. Hän tekee pitkää päivää töissä ja on kotona vain pari tuntia ennen lasten nukkumaanmenoaikaa.

Vierailija
2/11 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

periaatteessa minä hoidan aina kaiken ja mies tulee toivottamaan lapselle hyvää yötä.

Tosin välillä mies ehdottaa itse, että hoitaa iltapalan, pesee lapsen hampaat tai tulee auttamaan pukemisessa. Ehkä 2-4 kertaa viikossa tulee avuksi.

Lisäksi olemme pyrkineet siihen, että kerran viikossa laittaisi lapsen nukkumaan (helppo homma, vain laulu ja sitten sänkyyn).

Olen tyytyväinen tilanteeseen sillä olen vielä hoitovapaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies syö iltapalan lasten kanssa ja sitten minä hoidan iltapesut. Yhdessä luetaan kirjaa tai katsotaan joku lyhyt video kuten muumit. Sitten yhdessä lauletaan iltalaulu ja lausutaan iltarukous sängyssä.

Tosin, minä käyn silloin tällöin iltalenkillä ja mies hoitaa helahoidon.

Olen myös hoitovapaalla.

Vierailija
4/11 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen iltavuorossa, mies hoitaa kaikki iltahommat. Jos mulla aamu tai vapaa, niin joko minä hoidan kaikki tai sitten yhdessä. Esim viikonloppuna kun miehen lapsikin on meillä, niin yhdessä syödään iltapalat, sitten minä hoidan pienemmän iltapesut, vaipanvaihdot jne. mies tarkastaa että isompi hoitaa omat iltapesunsa yms. sitten molemmat lapset sänkyyn (nukkuvat samassa huoneessa vaikka molemmilla on omat huoneet), mies lukee iltasadun ja laittaa sitten vielä musiikit soimaan hiljaiselle.

Vierailija
5/11 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ollut työmatkalla. Mä olen joskus harvoin antanut iltapalan miehen ollessa kotona.

Olen ollut tyytyväinen jakoon. Mä olen tehnyt muita kotitöitä sen ajan, lähinnä pyykkejä laitellut. Mies tekee reissuhommia jonkin verran, eli kun hän ei ole kotona, mä teen luonnollisestikin kaiken. Nyt lapset ovat jo isompia, enää kuopuksen hammaspesu on ns. pakollinen homma.

Vierailija
6/11 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tulee töistä. Mä olen lasten kans päivät. Olen tyytyväinen. Lapset 6v, 4v ja kohta 2v.

Vierailija
7/11 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tulee töistä. Mä olen lasten kans päivät. Olen tyytyväinen. Lapset 6v, 4v ja kohta 2v.

Vierailija
8/11 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

annetaan lapsille iltamaito pullosta, vaihdetaan yövaatteet, harjataan hampaat. Mies lukee sadun ja lauletaan unilaulu. Lapset sänkyyn ja nukkumaan, hyvää yötä.

Sitten mies menee laittamaan pyykkiä, joskus autan. Usein menen itse opiskelemaan tässä vaiheessa. Sitten mies laittaa vielä keittiön kuntoon seuraavaa päivää varten. Usein autan häntä. Sitten juodaan teetä töllön ääressä ja mennään nukkumaan.

Vierailija
9/11 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten iltapalan ja mies lasten iltapesut. Minä käyn lukemassa isommalle iltasadun ja sillä välin mies nukuttaa pienemmän toisessa huoneessa.

Vierailija
10/11 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

annetaan lapsille iltamaito pullosta, vaihdetaan yövaatteet, harjataan hampaat. Mies lukee sadun ja lauletaan unilaulu. Lapset sänkyyn ja nukkumaan, hyvää yötä.

Sitten mies menee laittamaan pyykkiä, joskus autan. Usein menen itse opiskelemaan tässä vaiheessa. Sitten mies laittaa vielä keittiön kuntoon seuraavaa päivää varten. Usein autan häntä. Sitten juodaan teetä töllön ääressä ja mennään nukkumaan.

iltamaidon pullosta?? :)

Vierailija
11/11 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis annan iltapalan, kylvetän/suihkutan, luen sadut ja laulan laulut. AINA kun olen kotona.

Juu ja EN le tyytyväinen ) :

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän