Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katevaraus ei poistu!!!

Vierailija
20.03.2015 |

Tankkasin n. viikko sitten. Laitoin katevaraukseksi 120e. Katevaraus näkyy edelleen mun tilillä, ja viikko sitten on mennyt myös se hinta, mitä bensa oikeasti maksoi.

ÄÄÄÄH! Mitä mä teen? Tankkasin ABC:llä, pankki on OP.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten? Ei se katevaraus ole sinulta pois.

Vierailija
2/32 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai katevaraus on sulta pois! Se estää sua käyttämästä rahojasi! Jos siis haluat käyttää niin että tilin saldo menisi katevarausta pienemmäksi. Osuuspankki sössii aina!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei me nälkään kuolla, vaikka tililleni on 120e "pantattu". Mutta olishan se kiva, että ei olisi näin. Osuuspankkiko sössii, vai s-ryhmä?

-ap-

Vierailija
4/32 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen katevaraus pitää olla tankatessa?? Normaalisti, muualta ostaessa, noi poistuu silloin kun se itse maksu veloitetaan, tuossa on joko joku sössinyt tai systeemi on design-by-idiots.

Danske bankin katevaraukset kuulemma vanhenee vajaan kuukauden päästä joten voi olla odottelemista jos noilla on sama :) Ota yhteyttä pankkiin, ne voi jossain tapauksissa poistaa sen varauksen.

Vierailija
5/32 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni kerran 3x ylimääräistä katevarausta taksissa kun kortti ei muka toiminut ja kuski viilas sitä vaan uudestaan ja uudestaan. Jouduin sitten tätä selvittelemään taksiyhtiön kanssa moneen kertaan, kesti ainakin kuukausi, että katevaraus poistui. Olin silloin opiskelija joten ei kauheasti naurattanut.

Vierailija
6/32 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tässä juuri ihmettelen, kun New Yorkin hotellin veloitus on jo mennyt luottokortilta, ja silti vielä näkyy tuplana katevarauksissa, joka tietysti vähentää käyttövaraa 1300 eurolla! Helpotti löytää tämä viestiketju, ennen kuin lähden pankkiin jonottelemaan, koska eivät näköjään voi keskustelusta päätellen poistaa katevarausta, vaan pitää odotella viikkotolkulla, ja pelätä, että veloittavat tuplana, ja sitähän onkin sitten "kiva" alkaa selvittelemään :(

Vierailija
7/32 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi alkaa maksaa sellaiselta tililtä, jossa on just se summa, siinäpä katevaraavat sitä vaikka loppuiän.

Vierailija
8/32 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös omakohtaisia kokemuksia Finnairin katevarauksen toimimattomuudesta. Varasin lentoliput toukokuussa kahdelle hengelle, summa veloitettiin tililtäni, mutta myös katevaraus jäi roikkumaan. Nyt reilun kahden viikon jälkeen katevaraus on vihdoin vapautettu ja kiitos siitä vain ja ainoastaan pankilleni joka otti asian hoitaakseen Finnairin kanssa suoraan!

Tänä aikana olen ollut Finnairiin 3 kertaa puhelimitse yhteyksissä ja kovin suurta mielenkiintoa ei sieltä päästä kyllä osoitettu ongelman ratkaisemiseksi. "Olemme tehneet kaiken mitä voimme", "Kyllä se kuun vaihteessa vapautuu" (eipä muuten vapautunut...) ja muuta höpöhöpöä. Pankki tietenkin odottaa palveluntarjoajalta kirjallista vahvistusta, ennen kuin voivat vapauttaa katevarauksen ja sitä he eivät tänä kahtena viikkona vastaanottaneet...

Pankin mukaan en ole ainut kuka kärsii Finnairin veloitusongelmista (Finnairin asiakaspalvelu ei ollut tästä mukamas mitenkään tietoinen että katevarausten suhteen olisi ongelmaa) ja näyttäisi koskettavan varauksia joissa on useampi lentolippu. Varaus ja katevaraus tapahtuu kokonaissumman mukaan, mutta itse veloitus lentolippukohtaisesti joka johtaa siihen ettei suoritusta ja katevarausta saada kohdistettua! Kuulemma katevaraus purkaantuu itsestään kolmen viikon kuluttua, mutta eipä paljon naurata vähissä varoissaan odotella.

Vierailija
9/32 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pankki voi poistella katevarauksia noin vain. Niiden täytyy saada poistopyyntö varauksen muodostaneelta yritykseltä. Ei sitä voi pankissa tietää jos oletkin ostanut kaksi kertaa samalla summalla ja yrität saada toisen varauksen purettua jotta saisit toiset tuotteet ilmaiseksi.

Vierailija
10/32 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, minä taas varasin Finnairilta lentoliput usealle henkilölle ja veloitus tapahtui tililtä, mutta katevaraus jäi. Ja lentoliput ei ole halpoja eli siellä on nyt yli tonni miinusta ja Finnairin asiakaspalvelun vastaus on vain, että itsestään poistuu sieltä viikossa. Millä sitä nyt pitäisi elää? Tässä touhussa ja ihmisten pompottelussa ei ole kyllä mitään järkeä!

Vierailija
11/32 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteinen kunniaan !

Vierailija
12/32 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 09:37"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 09:33"]Sama juttu, tankkasin ABC:lla, ja katevaraus jäi päälle, toisin kuin he lupaavat. Vaikka summa on pieni, kyseessä on toisen omaisuuden luvaton käyttöönotto. Periaatteessa ABC on velvollinen maksamaan viivästyskorkoa joka päivästä, jonka rahani lepäävät heidän tileillään.   Lisäksi korvaus luvattomasta toiminnasta - sopiva sakko siis - voisi herättää firmat huolehtimaan maksujärjestelmiensä toiminnasta. Nykyjärjestelmässä nämä puljut rahoittavat käytännössä toimintaansa meidän rahoillamme - edullisesti ilman korkokuluja. [/quote] KATEVARAUS EI tarkoita sitä että olisi abc-tilillä. Vaan pankin vika.

[/quote]

Höpö höpö. Kun asioi ABC:n kanssa, he ovat vastuussa siitä että katevaraus palautuu. Jos heidän valitsemansa toimintapa tai partneri ei pysty sujuvaan toimintaan, vaihtakoot toimintatapaa/partneria.

Tyhmä lähtee juoksemaan ABC:n puolesta asiaa pankin kanssa. Kun maksaa käteiskortilla (ei siis luotolla) rahasta pitää saada heti takaisin.

Tilanne on täysin verrannollinen siihen, että joku ostaisi 20 euron kirjan ja maksaisi sen 50 euron setelillä - ja myyjä toteaisi: "että sori vaan pidän loput katevarauksena, kysele myöhemmin takaisin."

Vierailija
13/32 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo eka kerta kun s-ryhmällä raha-asiat sekaisin!

Vierailija
14/32 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitto pankkiin. Itse olen soittamalla saanut poistettua katevarauksia sekä pankkikortilta että luottokortilta.

Vierailija
15/32 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 13:07"]

Soitto pankkiin. Itse olen soittamalla saanut poistettua katevarauksia sekä pankkikortilta että luottokortilta.

[/quote]

Mulla kävi abc:n kanssa just sama homma. Ei onnistunu homma ei sitten millään, pakko oli odottaa 3 viikkoa... Aloittajan homma lienee ratkennut jo tähän mennessä :-)

Vierailija
16/32 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, tankkasin ABC:lla, ja katevaraus jäi päälle, toisin kuin he lupaavat. Vaikka summa on pieni, kyseessä on toisen omaisuuden luvaton käyttöönotto.

Periaatteessa ABC on velvollinen maksamaan viivästyskorkoa joka päivästä, jonka rahani lepäävät heidän tileillään.

Lisäksi korvaus luvattomasta toiminnasta - sopiva sakko siis - voisi herättää firmat huolehtimaan maksujärjestelmiensä toiminnasta. Nykyjärjestelmässä nämä puljut rahoittavat käytännössä toimintaansa meidän rahoillamme - edullisesti ilman korkokuluja.

Vierailija
17/32 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 09:33"]Sama juttu, tankkasin ABC:lla, ja katevaraus jäi päälle, toisin kuin he lupaavat. Vaikka summa on pieni, kyseessä on toisen omaisuuden luvaton käyttöönotto.

Periaatteessa ABC on velvollinen maksamaan viivästyskorkoa joka päivästä, jonka rahani lepäävät heidän tileillään.

Lisäksi korvaus luvattomasta toiminnasta - sopiva sakko siis - voisi herättää firmat huolehtimaan maksujärjestelmiensä toiminnasta. Nykyjärjestelmässä nämä puljut rahoittavat käytännössä toimintaansa meidän rahoillamme - edullisesti ilman korkokuluja.
[/quote]

KATEVARAUS EI tarkoita sitä että olisi abc-tilillä. Vaan pankin vika.

Vierailija
18/32 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa outoa, ei mulla ole ikinä jäänyt katevarausta, vaikka abc:lla pääosin tankkailenkin. Kerran jäi kuukaudeksi hotellin katevaraus, joka oli reilu 4000 euroa. Se kyllä harmitti.

Vierailija
19/32 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

E tankatessa tuollaisia summia valita, rekanko tankkasit? Kyllä tankin saa täyteen n 60 eurolla.

Vierailija
20/32 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kannattaa soittaa pankkiin. Ihan sairasta, jos tiliä veloitetaan eikä katevaraus poistu. Silloinhan sillä samalla varauksella tiliä saatetaan veloittaa useampaan kertaan. Se on ihan vitun väärin, summasta riippumatta. Mullekin sanoi muistaakseni pankista joku, kun valitin s-marketin 3 identtisestä katevarauksesta, että he poistavat ne varaukset, mutta mun pitää itse tarkkailla tiliä ettei sieltä mene ylimääräistä.

Ihan sairasta ulkoistaa asiakkaalle tuollaiset virheet joille asiakas ei voi mitään, ja joista koituva haitta on aika massiivinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan