Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko suunnilleen maksaa villakangastakin pesettäminen pesulassa?

Vierailija
27.08.2012 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinais-Suomessa villakangastakin saa pesetettyä pituudesta riippuen 25-40 eurolla. Takit pestään kemiallisesti, niitä ei todella kannata pilata vesipesu-vanutuksella kotona...

Vierailija
2/21 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri maksoin omani pesettämisestä 40e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 19:45"]

Varsinais-Suomessa villakangastakin saa pesetettyä pituudesta riippuen 25-40 eurolla. Takit pestään kemiallisesti, niitä ei todella kannata pilata vesipesu-vanutuksella kotona...

[/quote]

Mitä tuo kemiallinen pesu tarkoittaa? käytetäänkö siinä lainkaan vettä?

Vierailija
4/21 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset pese itse?

Vierailija
5/21 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pyörrytte, mutten ole pessyt enkä pesettänyt villakangastakkia koskaan. Tietääkseni ei äitinikään ole. Tuuletan tarvittaessa. Käyttöaika on kuitenkin aika lyhyt, lähinnä nollakelin molemmin puolin käytössä eikä sillonkaan joka päivä.

Vierailija
6/21 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten höyrypesu omalla koneella? Onko kukaan kokeillut? Käyttöohjeessa lukee, että vastaa kemiallista pesua. Mutta uskaltaisko tota villalle käyttää?

Vierailija
7/21 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2012 klo 14:17"]

http://www.sol.fi/Hinnasto

Ei ole kyllä niin kallis kuin eräs kirjoittaja väittää. mutta se takki meneekin pilalle juuri linkouksessa,omaani olen pessyt jo 6 vuotta koneessa ja aina on yhtä pehmeä ja hyvänä pysynyt,paljon huuhteluainetta ja henkariin kuivuun!

Pesin kerran villakangastakin koneessa ja siitä tuli huovutettu. En uskalla kokeilla uudestaan.

[/quote]

Vierailija
8/21 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosi paljon pesulasta.. Pienet yksityiset on yleensä halvempia kuin isot ketjut. Ja joo, pesula ei todellakaan ole kultakaivos.

t. ex-yrittäjä alalta

Vierailija
9/21 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villakangastakille on parasta hoitoa säännöllinen tuuletus ja jos tulee likaa, voi sen yrittää harjata tuuletuksen jälkeen pehmeällä harjalla pois. Kemiallisessa pesussa ei käytetä vettä ja väitän, että vesipesun jälkeen villakangastakki ei näytä siistiltä. Villakangastakissa käytetään paljon tukikankaita vuorin sisällä ja ei ole tarkoituksen mukaista laittaa tällaista vaatetta pesukoneeseen veteen pyörimään, ryhti lähtee. Myös päällikangas helposti kutistuu ja vuori taas ei, joten ryhti lähtee tämänkin vuoksi.

Vierailija
10/21 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus on ollut tarjouksia, jotain 45e tai 50e, mutta nämä on "kampanjahintoja".

Mutta säästäpä tuokin raha ja pese itse. Itse aloin muutaman kokeilun jälkeen pestä KAIKKI pesulavaatteet kotona. Villakangastakit vaan koneeseen, käsinpesu tai villaohjelma, 30c ja EI LINKOA: se on se linko joka rikkoo vaatteen tai repii vuorikankaan irti.

Ja olen pessyt ihan kaikki jakkupuvut, bleiserit, villakangastakit, miestenpuvut ja muut kotikoneessa. Ainoastaan kaksi vaatetta on mennyt pilalle: raakasilkkihuivi kutistui ryppyiseksi rusinaksi ja miehen puvuntakkia ei saanut pesun jälkeen silitettyä samannäköiseksi (ilmeisesti joku rintakehän muotoinen höyryprässi on pesulassa tähän tarkoitkseen).

Mutta siis villakangastakkeja on useampia käytössä ja kaikki on kestäneet sen lingottoman 30C konepesun, käsinpesuohjelmalla.

Vierailija
11/21 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt mä pyörryn. Oikeesti?

No, takki jää siis kauppaan.

ja mun kannattaa varmaankin perustaa pesula.

ap

Vierailija
12/21 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä nyt kauppaan jätä hyvää takkia, koneeseen vaan, yllä olevien ohjeiden mukaisesti, lisäisin vielä sen ohjeen että ei tavallista pesuainetta vaan sellaista villa-silkki-hienopesuainetta.

Vierailija
13/21 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se kolmessakympissä muka joksikin (=puhtaaksi) tulee?

Vierailija
14/21 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.sol.fi/Hinnasto

Ei ole kyllä niin kallis kuin eräs kirjoittaja väittää.

Pesin kerran villakangastakin koneessa ja siitä tuli huovutettu. En uskalla kokeilla uudestaan.

Vierailija
15/21 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TexClean Helsingissä Hämeenkadulla pesi ison villakangastakin 20 eurolla, mutta säätivät jotakin takki unohtui pestä, pesuun meni pari viikkoa. Ei kuitenkaan kallista.

Vierailija
16/21 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ei huovuttunut, oikein siisti ja sileä tuli, vaikka oli kirpparilta ostettu H&M:n takki.

Vierailija
17/21 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vaikka joka toinen vuosi kun pesee koneessa niin se ei siitä kulu eikä "rasitu" liikaa.

Moni tekee kyllä niin että pitää yhden talven, käyttää pesulassa ja säilyttää sitten siinä pesulan "pesulapussissa" seuraavaa talvea varten, ja onhan se totta että olisi hyvä pestä ennen kesäsäilytystä. Mutta jos ei ole likaa niin tuuletuskin riittää.

Vierailija
18/21 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Pesula ei todella ole kultakaivos. Ja hinnat vaihtelevat paljon eri pesuloissa. Villakangastakin voi pesettää kerran vuodessa tai kahdessa, jos ei tule näkyvää likaa/tahroja. Lisäksi tuulettaa ja muuten huolehtii, niin ylläpito ei ole kallis.

Vierailija
19/21 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Pesula ei todella ole kultakaivos. Ja hinnat vaihtelevat paljon eri pesuloissa. Villakangastakin voi pesettää kerran vuodessa tai kahdessa, jos ei tule näkyvää likaa/tahroja. Lisäksi tuulettaa ja muuten huolehtii, niin ylläpito ei ole kallis.

vaikka huivia pidänkin

Vierailija
20/21 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesetin viime syksynä polvipituisen villakangastakin Kouvolan Prisman Sol:ssa ja maksoin 20 euroa.

Kyllä kannatti. Takki on vaalea ja maksoi uutena melkein 300 e. Siitä tuli kuin uusi.

Kuitenkin koit söivät siihen reikiä viime talvena, joten käyttö on jäänyt vähälle. Harmittaa. Pukupussin ostin heti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan