Jos saisitte rahalahjoituksen (~7 000 €) niin kertoisitteko siitä kenellekään?
Itse päätin olla kertomatta. Laitan vaan pikkusummia lapsilleni ja myös eräälle tuntemalleni ikäihmiselle, joka sinnittelee vähillä varoilla.
Kommentit (16)
Tuo on niin pieni summa, että voisin kertoakin ystäville. Lottovoitosta en kertoisi. Mutta seitsemästä tuhannesta eruosta ei kukaan yrittäisi päästä osalliseksi.
Sain nelisen vuotta sitten noin 260 000 euron perinnön. En ole kertonut edes puolisolleni enkä lapsilleni. Enkä kerro. Olen sijoittanut lähes kaiken.
Jos haluaa kertoa, niin voisihan sen käyttää ja naamioida siihen annetuksi, tyyliin "ihanaa, vanhempani ostivat minulle lahjaksi puolet keittiörempasta".
Mutta muuten ei ole tapana kertoilla tutuille sun muille raha-asioistani.
Kenelle siitä nyt siis pitäisi kertoa ja miksi? Ei seitsemän tonnia edes ole mikään merkittävä summa.
Mihin tuosta pitäisi ilmoittaa? Laittaa Hesariin etusivulle oma tiedonanto?
Jos unohdetaan että verottaja saattaa haluta osansa niin parempi olla kertomatta. On tuo muutenkin sen verta pieni summa ettei siitä kovin pitkään iloa riitä. Pistä patjan alle talteen.
Sain 26 000€:n rahalahjoituksen. Maksoin sillä asuntolainan pois.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on niin pieni summa, että voisin kertoakin ystäville. Lottovoitosta en kertoisi. Mutta seitsemästä tuhannesta eruosta ei kukaan yrittäisi päästä osalliseksi.
Pikkusumma tosiaan, mutta siitä voi antaa tarvitsijoille. Isäni perintö ei ollut pikkusumma ja sen kyllä kaikki huomasi. Enää en retostele rahoillani.
- ap
Raha-asioista kertominen aiheuttaa vaan kamalaa sotkua. Seurustelin exäni kanssa 10 vuotta ja sitten oltiin kavereita toiset 10 vuotta mutta kun erehdyin lainaamaan hälle rahaa ja jossain vaiheessa kyselin takasin niin ghostasi mut täysin.
Vierailija kirjoitti:
Sain 26 000€:n rahalahjoituksen. Maksoin sillä asuntolainan pois.
Hyvin käytetty.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Jos unohdetaan että verottaja saattaa haluta osansa niin parempi olla kertomatta. On tuo muutenkin sen verta pieni summa ettei siitä kovin pitkään iloa riitä. Pistä patjan alle talteen.
Tuo summa on verotonta.
Kyllä asia pitää Facebookissa jakaa!
Puolisolle voisin kertoa, muiden kanssa en keskustele raha-asioista kuin hyvin yleisellä tasolla.
Toisaalta, vaikka olemme olleet 25 vuotta yhdessä, mulla ei ole mitään hajua paljonko hänellä on rahaa tilillä, eikä hänkään tiedä minun saldoa. Ei olla rikkaita, mutta onhan sitä sen verran ettei raha ole mitenkään päivän polttava puheenaihe meidän perheessä... M43
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse omaan elämiseeni rahaa. Siksi haluan auttaa niitä, jotka tarvitsevat. En myöskään halua mitään kirkasta kruunua, kun siitä kumminkin joku tulee kertomaan.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Kenelle siitä nyt siis pitäisi kertoa ja miksi? Ei seitsemän tonnia edes ole mikään merkittävä summa.
On se merkittävä, jos sen vaan saa vaikka ei tarvitsisi.
En tietenkään! Miksi tälläisestä tulisi muille kertoa?