Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako kaveria sulla on naamakirjassa?

Vierailija
27.08.2012 |

Oletko kaveri niille vai vaan joku nimi listassa?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danke-Schillerin v.2010 tutkimuksen mukaan lukema on 50% ja Thomas Stavangerin tuoreemman, v.2011 tutkimuksen mukaan 69%; markkina-alueittain löytyy vaihtelua eli Euroopassa - ja etenkin Pohjoismaissa - %-lukemat ovat hieman alhaisemmat kuin Aasiassa ja etenkin USA:ssa, mutta ko. tilastollinen ero vr. globaali keskiarvo ei ole merkittävä.

95-99% kavereita ostaneista kieltää ostaneensa kavereita (viite: tutkimusten osiot, joissa aluksi selvitettiin ip-osoite "ketjujen" avulla kavereiden ostajia ts. koottiin ko. populaatiosta otos, jonka jäseniltä sitten kysyttiin, osana laajempaa, muitakin Facebookin osa-alueita käsittelevää kysymyspatteristoa, ovatko ostaneet kavereita) joka tulos selittää sen että ilmiön jopa koko olemassaolo ja ainakin sen laajuus eivät ole joko tiedossa tai joiden merkitys ja rooli ovat keskusteluissa vähäteltyjä, etenkin paljon kavereita omaavien keskuudessa, koska...:

ko. tutkimuksiin viitaten: mitä suurempi ystävälukumäärä, sitä suurempi on todennäköisyys, että ystävistä ainakin osa on ostettu.

Googlatkaa ja tutkikaa aihetta ja yllättykää. Kun olette tutkineet aihetta niin voidaan jatkaa keskustelua asia-argumentein eikä ampua puskista että "ei meillä vaan Suomessa kukaan FB-frendejä osta". Eli älkää kuvitelko että Suomi olisi lintukoto jossa "Buy Facebook friends" -kuvio ei jylläisi kuten muuallakin.

Oliko tämä trolli? Mahdollisesti. Ken tutkii aihetta saa selville oliko. En väitä että puhuin edellä totta, mutta en myöskään väitä että valehtelin edellä.

Vierailija
2/27 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danke-Schillerin v.2010 tutkimuksen mukaan lukema on 50% ja Thomas Stavangerin tuoreemman, v.2011 tutkimuksen mukaan 69%; markkina-alueittain löytyy vaihtelua eli Euroopassa - ja etenkin Pohjoismaissa - %-lukemat ovat hieman alhaisemmat kuin Aasiassa ja etenkin USA:ssa, mutta ko. tilastollinen ero vr. globaali keskiarvo ei ole merkittävä.

95-99% kavereita ostaneista kieltää ostaneensa kavereita (viite: tutkimusten osiot, joissa aluksi selvitettiin ip-osoite "ketjujen" avulla kavereiden ostajia ts. koottiin ko. populaatiosta otos, jonka jäseniltä sitten kysyttiin, osana laajempaa, muitakin Facebookin osa-alueita käsittelevää kysymyspatteristoa, ovatko ostaneet kavereita) joka tulos selittää sen että ilmiön jopa koko olemassaolo ja ainakin sen laajuus eivät ole joko tiedossa tai joiden merkitys ja rooli ovat keskusteluissa vähäteltyjä, etenkin paljon kavereita omaavien keskuudessa, koska...:

ko. tutkimuksiin viitaten: mitä suurempi ystävälukumäärä, sitä suurempi on todennäköisyys, että ystävistä ainakin osa on ostettu.

Googlatkaa ja tutkikaa aihetta ja yllättykää. Kun olette tutkineet aihetta niin voidaan jatkaa keskustelua asia-argumentein eikä ampua puskista että "ei meillä vaan Suomessa kukaan FB-frendejä osta". Eli älkää kuvitelko että Suomi olisi lintukoto jossa "Buy Facebook friends" -kuvio ei jylläisi kuten muuallakin.

Oliko tämä trolli? Mahdollisesti. Ken tutkii aihetta saa selville oliko. En väitä että puhuin edellä totta, mutta en myöskään väitä että valehtelin edellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KÄYTÄNNÖSSÄ tiedä kuinka pihalla on nykyaikaisista - ja suurimmalle osalle välttämättömistä - sosiaalisista verkostoista. Tod.näk. trollaaja on joku (ylilautaporukkoihin nähden surullisen) yli-ikäinen, sosiaalisesti 100% kyvytön ylilautaluuseri

Vierailija
4/27 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki tunnen henkilökohtaisesti.

Vierailija
5/27 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki sellaisia joiden kanssa tulee juteltua ja vaihdettua kuulumisia jos kasvotusten törmätään. Elämä vaan on vienyt niin eri paikkakunnille ja uusia tuttuja tulee jatkuvasti lisää ettei riittäisi arkielämässä aika kaikkien ihanien ihmisten näkemiseen.

Vierailija
6/27 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieman viiteryhmäänsä fiksumpi wt-yh-mamma

(tän kirjoittaja ei ole se trollaaja, koska jos olisin se trollaaja niin en kai kehuisi itseäni läpinäkyvästi & naiivisti "viiteryhmääni fiksummaksi")

Vierailija
7/27 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämässä, jos en kuukausittain niin ainakin muutaman kerran vuodessa

Vierailija
8/27 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden jokaisen kanssa vietän aikaa myös livenä (useiden kanssa säännöllisesti lähes päivittäin, mutta useimpien kanssa nykyään ns. säännöllisen epäsäännöllisesti eli ehkä vain muutaman kerran kuukaudessa)

Vierailija
9/27 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaveria. Sukulaisia, oikeita ystäviä, työkavereita, lapsuuden ystäviä, harrastuskavereita. Muutamaa en ole koskaan tavannut. Ovat kirjekaveri 20 vuoden takaa (pidetään edelleen yhteyttä, nykyisin Facen välityksellä) ja muutamaa harrastuskaveria en ole tavannut kuin virtuaalisesti.

Vierailija
10/27 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien kanssa ei tietenkään läheinen kaveri, vaan tuttu.

Vierailija
11/27 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole pyytänyt yhtään kaveria. Kaikki ovat pyytäneet minua. Ja kaikki tunnen henkilökohtaisesti. Osa sukua, osa työkavereita, osa koulukavereita jne.

Aivan riittävä määrä, jotta pystyn kommunikoimaan kaikkien kanssa ja seuraamaan heidän päivityksiään, vaikken joka päivä Facea avaisikaan.

Vierailija
12/27 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole pyytänyt yhtään kaveria, vaan minut on aina haluttu kaveriksi. Kaikki ovat kuitenkin tosi läheisiä ja ollaan muutenkin yhteydessä

Vierailija
13/27 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mul on ainaki jotaa 400 kaveria koska oon saanu ainakin facesta sellasen käsityksen et siel kysytään ystäviks kaikkii ketkä tietää tai jos on sanonu kerran henkilölle moi, tai ainakin kaikki mun kaverit sanoo et ei se oo sellain paikka et vaa hyät läheiset ystävät pyydetään kaveriks . mut mulle sil ei oo mitää välii montako ystävää on kaikki on yhtä tärkeit :) ? mut joo .... kiitoss

Vierailija
14/27 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 ja suurimmalle osalle olen vain nimi listassa.

Vierailija
15/27 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kavereita kaikki.

Vierailija
16/27 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kertynyt peräti kaksi :\

- tavoitteena saada v.2013 loppuun mennessä 2-3 kaveria lisää ja v.2015 loppuun mennessä tavoitteena on että olisi saanut "haalittua" 8-"kaveria"

- olen ihmeissäni että joillakin on kuulemma kymmeniä(!) facefrendejä, tuntuu kyllä aika epäuskottavalta tai sitten ne on tekaistuja nimiä, jonkinlaisia virtuaalinimiä, joita voi ostaa jostakin - mistäköhän niitä muuten voisi ostaa, tietääkö kukaan (hävettää tuo oma "kaverisaldo", se on kun on kai aika pieni verrattuna "normaaliin")?

Vierailija
17/27 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tavoitteena saada v.2013 loppuun mennessä 2-3 kaveria lisää ja v.2015 loppuun mennessä tavoitteena on että olisi saanut "haalittua" 8-"kaveria"

- olen ihmeissäni että joillakin on kuulemma kymmeniä(!) facefrendejä, tuntuu kyllä aika epäuskottavalta tai sitten ne on tekaistuja nimiä, jonkinlaisia virtuaalinimiä, joita voi ostaa jostakin - mistäköhän niitä muuten voisi ostaa, tietääkö kukaan (hävettää tuo oma "kaverisaldo", se on kun on kai aika pieni verrattuna "normaaliin")?

ite oon ostanu jostain jenkkilälafkasta 100 frendin nipun eikä maksanu mjuistaakseni ku yhteensä 100 dollaria, eli tsekkaa eri frendimyyntipalvelutarjoajien hinnat ja osta mistä halvimmalla saat, ja paljousalennuksethan on usein huomattavia: muistaakseni se lafka mistä mä ostin ois myyny 1000 frendiä oliks se nyt tarjoushintaan 300 dollaria

- mut oon kyl ollu tyytyväinen noihin sataan, eivät aiheuta harmia ja toimitus tapahtui samana iltana kun olin maksanut massin paypalillä

Vierailija
18/27 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite oon ostanu jostain jenkkilälafkasta 100 frendin nipun eikä maksanu mjuistaakseni ku yhteensä 100 dollaria, eli tsekkaa eri frendimyyntipalvelutarjoajien hinnat ja osta mistä halvimmalla saat, ja paljousalennuksethan on usein huomattavia: muistaakseni se lafka mistä mä ostin ois myyny 1000 frendiä oliks se nyt tarjoushintaan 300 dollaria

- mut oon kyl ollu tyytyväinen noihin sataan, eivät aiheuta harmia ja toimitus tapahtui samana iltana kun olin maksanut massin paypalillä

mieluummin tukkusatseissa ruotsalaisista tai tanskalaisista firmoista: varma toimitus, halvemmat hinnat. Voit ostaa kerralla vaikkapa 1000 ja sit laittaa ne aluks "bufferiin", josta pudottelet facen sisään vaikkapa parin viikon välein sadan satseissa ettei herätä liikaa huomiota. Ite suosin tätä bufferitekniikkaa, samoin mun kaverit

Vierailija
19/27 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todellakin kaveri. Olen tarkkaan harkinnut ketä siellä on kaverinani. Ei yhtään turhaa joukossa ja en hyväksy kaveripyyntöjä ihan vaan kerätäkseni kavereita. Tai niitä nimiä listaan.

Vierailija
20/27 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- niitähän suurin osa kai nykyään käyttää, kun kokemukset noista jenkkilafkoista on "aika" huonoja ts. tilatessasi 1000 frendiä saat "John Doe" nimisiä tyyppejä 1000 kpl, eli eivät vaivaudu tekemään nimivariaatiota koska saavat kuitenkin massin ennen kaveritoimitusta

- yks kaveri tilas 2500 frendiä jenkeistä ja arvatkaa oliko jokainen "John Doe". No: frendejähän ne on nekin (kuten kaverini lopulta totesi) ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi