Voinko ryhtyä aikuisena partiolaiseksi ?
Lapsen harrastuksen kautta, taitaa olla pula vetäjistä ?
En ole lapsena osallistunut partioon.
Kommentit (5)
Tottakai voit! Partiossa tarvitaan aikuisia ja partio on kiva harrastus myös aikuisille! Kannattaa kysyä lapsen lippukunnasta, siellä apu otetaan varmasti vastaan. Aikuisia tarvitaan sekä ryhmänjohtajina että muissa tehtävissä. Lue lisää vaikka täältä http://www.partio.fi/tue-toimintaa/anna-aikaasi.
Itse en halua ruveta ryhmänvetäjäksi, mutta olen ollut leireillä apujohtajana :) mukavaa!
Taitaa löytyä sellaisia tervetuloa partioon -kursseja, jotka on juuri tarkoitettu vanhemmalla iällä partion aloittaville.
Yleensä kaikkialla tarvitaan johtajia/ohjaajia. Jos et halua lupautua ohjaajaksi joka viikko, niin usein onnistuu myös niin, että esimerkiksi kolme johtajaa vetää samaa ryhmää, jolloin johtajat voivat sopia kuka on milloinkin paikalla. Näin se ei sido sinua edes joka viikko välttämättä, mutta helpottaa myös muita johtajia samalla.
Itse olen ollut pienestä asti partiossa, myös johtajana. Opiskeluiden takia jouduin keskeyttämään viikottaiset kokoontumiset, mutta olen aikeissa aloittaa ne taas joskus uudelleen.
voit osallistua johtajakoulutuksiin
Hauskoja tyyppejä paljon!