sellon br lelukaupassa kuultua,äiti jätti n.5v tytön sinne "hoitoon"
siksi aikaa kun lähti omille asioilleen.En edes ensin tajunnut kun se äiti sanoi tytölle,että katsot täällä leluja senaikaa kun käyn asioilla,kenenkään mukaan ei saa lähteä! en tajunnut ilmoittaa asiasta henkilökunnalle,mutta aika uskomatonta kuitenkin vai onko tämä normi tapa toimia?
Kommentit (12)
Tai Jesper Juniorissa tai Polarn o. Pyretissä? Nehän on ihan vieressä ja jos lapsi on ei karkaavaa sorttia niin mitä tuossa nyt on kamalaa? Sitten tietysti eri asia, jos lähti kauemmas asioilleen.
Ja jos itse tuollaista havaitsisin niin veisin lapsen mukanani kauppakeskuksen vartijoiden luo ja antaisin kuuluttaa lapsen äitiä. Ihan vaan varoitukseksi ja huomionherättämiseksi äidiltä!
Joku pedo voi lapsen tuolta napata mukaansa - sitäkö äiti haluaa?
mutta silti todella monet vanhemmat antavat lastensa leikkiä kuin kotonaan ja jopa jättävät yksin leikkimään.
Mä olen sen verran röyhkeä et joka kerta kun näen lapsen leikkivän sanon lapselle suoraan ystävällisesti mutta tiukasti ettei käytös ole sopivaa.
Olen nähnyt sellaisiakin tapauksia jossa lelu otetaan pakkauksesta pois jolloin siitä tulee myyntikelvoton.Yleensä edellämainitut ovat ulkomaalaisten lapsia.
luulisi, että siellä nyt viimeeksi kukaan jättää pikkulasta yksin minnekään, kun kulkee jos mitä porukkaa. Minulle ei ainakaan tulisi mieleen edes täällä pikkukaupungissa jättää lasta yksin...
Entä jos joku vain nappaa lasta kädestä ja vie?? Juttelee tyyliin "ainahan sinusta on mukava katsella leluja, mutta nyt ei osteta vaikka kuinka huutaisit, nyt mennään". Ketään ei varmaan kiinnostaisi. Tai entä jos lapselle tulee pissahätä?? Entä jos pudottaa ja särkee jotain? Entä, jos pelästyykin yksin jäämistä ja alkaa itkeä? Tulee oksennustauti??
Olette kyllä vastuuttomia ja ajattelemattomia vanhempia, ap:llä ilmeisesti vielä järki toimii.
luulisi, että siellä nyt viimeeksi kukaan jättää pikkulasta yksin minnekään, kun kulkee jos mitä porukkaa. Minulle ei ainakaan tulisi mieleen edes täällä pikkukaupungissa jättää lasta yksin...
Entä jos joku vain nappaa lasta kädestä ja vie?? Juttelee tyyliin "ainahan sinusta on mukava katsella leluja, mutta nyt ei osteta vaikka kuinka huutaisit, nyt mennään". Ketään ei varmaan kiinnostaisi. Tai entä jos lapselle tulee pissahätä?? Entä jos pudottaa ja särkee jotain? Entä, jos pelästyykin yksin jäämistä ja alkaa itkeä? Tulee oksennustauti??
Olette kyllä vastuuttomia ja ajattelemattomia vanhempia, ap:llä ilmeisesti vielä järki toimii.
luulisi, että siellä nyt viimeeksi kukaan jättää pikkulasta yksin minnekään, kun kulkee jos mitä porukkaa. Minulle ei ainakaan tulisi mieleen edes täällä pikkukaupungissa jättää lasta yksin... Entä jos joku vain nappaa lasta kädestä ja vie?? Juttelee tyyliin "ainahan sinusta on mukava katsella leluja, mutta nyt ei osteta vaikka kuinka huutaisit, nyt mennään". Ketään ei varmaan kiinnostaisi. Tai entä jos lapselle tulee pissahätä?? Entä jos pudottaa ja särkee jotain? Entä, jos pelästyykin yksin jäämistä ja alkaa itkeä? Tulee oksennustauti?? Olette kyllä vastuuttomia ja ajattelemattomia vanhempia, ap:llä ilmeisesti vielä järki toimii.
kävi kyllä ajatus sekopääihmisistä kun katselin sitä pientä tyttöä,enkä varmaan ollut ainut kuulija klo 17 pe ruuhkassa oli
ap
Kun käyn siinä pihalla tupakalla. Eli ihan vieressä ne ovet... Molemmilla puhelimet mukana ja isompi osaa soittaa jos hätä tai kävellä siihenb píhalle pari metriä :)
Kotona on pidempi matka tupakille kuin tossa br kaupassa.
kuin ne, joiden lapset jätetään yksin laivojen ja hotellien yms. leikkihuoneisiin.
Matkustelemme aika paljon kotimaassa ja olen kiinnittänyt huomiota siihen, että lähes aina hotellin leikkihuoneessa tai laivan pallomeressä on tuollainen n. 5-vuotias tenava yksinään. Ihan säännöllisesti tämä mussukka sitten sotkee muiden leikkejä, heittelee palloja tms. Ymmärrettävää käytöstä toki lapselta, joka hakee vieraiden aikuisten ja toisten lasten huomiota, kun omilta vanhemmiltaan sitä ei saa.
Näille hylkääjävanhemmille ei kyllä heru sympatiaa minulta pätkääkään. En ikimaailmassa jättäisi lapsiani yhtään minnekään ilman aikuisen valvontaa alle kouluikäisenä. Ja isompienkin osalta esim. nuo laivat ovat paikka, jossa hekin kulkevat vanhempien kanssa. Maailmassa kun on pahojakin ihmisiä ja yksin jätetty lapsi on turvaton.
Siskollani oli lelukauppa 20 vuotta ja hän sanoi, että lauantaisin kauppa muuttui leikkituvaksi...
ja piipahdan sitten viereisissä lastenvaateliikkeissä.
Kivittäkää!