Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutamme Herttoniemeen- mitä tulis pelätä?

Vierailija
26.08.2012 |

Kun ihan tosissani kysyn?

Siilitielle, ihanaan asuntoon (rempattu just). Olemme lapsiperhe ilman autoa ja tulevaan työhönkin on päästävä kätevästi, kuten metrolla pääsen.

Palvelut on oltava lähellä (kävelyetäisyys) jo terveyssyistä, oma sairauteni rajoittaa usein liikkumista.

Asumme Herttoniemessä vuoden pari ja sitten hankimme oman kun on hieman kokemusta ja mikä alue vaikuttaa oikeasti kivalta.

Joka paikassa lukee, että metron läheisyys tekee siitä levotonta ja saa olla varovainen?

Emme pelkää pultsareita, niitä voi tulla vastaan koska vaan ja missä vaan. Emme liikuskele yöaikaan ja jos jostain reissun päältä tullaan niin aina taksilla kotiovelle.

Mitä siis tulisi pelätä?

Ollaan asuttu Espanjassa ja aina varoitetaan aurinkorantojenkin turisteja kaikesta ja rauhallisempaa saa hakea missä asuimme. Keskellä kaupungin sykettä, meren äärellä eikä koskaan tarttenu pelätä mitään, edes yöllä.

Missä vaan Suomessa on mielestäni vaarallisempaa kuin siellä. Siksi pohdin, että onko tuokin Herttoniemen paheksunta aidosti mistään kotoisin?

Vai kuulopuhetta/huhupuhetta?

Ei tässä meidän nykyisessäkään kaupungissa kaikki lähiöt ole hyvässä maineessa, mutta ehdottomasti ne pahimmat on huipusti liioiteltuja kun olen niissä kummassakin asunut.

Kertokaahan, varsinkin te joilla Herttoniemestä oikeasti kokemusta tai ystävä/kaveri/sukulainen asuu siellä. Mitä on pitänyt?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä riippuu vain siitä mihin aikaan liikuskelee ja että onko väärässä paikassa väärään aikaan.

Vierailija
42/52 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Itä-Helsingissä vuodesta 1984, myös Majavatiellä, mutta kyllä se Siilitien metroasema minustakin on yksi kauheimmista.

Kouluthan on yhdistetty, mikä käsittääkseni auttanut oppilasaineksen tasaantumisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällee 13 vuotta iha just herttoniemessä asunu niin ihan leppoisaa tääl on ite en ainakaa oon mininkään ns. Vaaroisin törmänny jotain spurguja siellä sun täällä.

Vierailija
44/52 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siilitien metro on ihan rauhallinen.

Vierailija
45/52 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hertsikkaha on just varmaan yks rauhallisimmista paikoista itä helsingissä, so no worries :)

Vierailija
46/52 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana paikka.

Vierailija
47/52 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin heti Siilitie 1,Hekan taloja.

Vierailija
48/52 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metron vuoroväli on sellaiset 2-3 minuuttia että sen verran sitä aseman karmeutta tarvitsee maksimissaan kerralla kestää. Ellei sitten tykkää viettää siellä enemmänkin vapaa-aikaansa.

Vierailija
49/52 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siilitie on nykyään ihan rauhallinen.

Huono maine on 60-luvulta.

Vierailija
50/52 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Herttoniemessä lähellä Siilitietä ja metroa. Minusta ihana paikka, tosin itse käytin autoa. Ystäviä oli siellä myös, mutteivät valittaneet Siiiitien asunnoista. Tietääkseni se huono maine tulee 60-luvulta, jolloin paljon vähävaraisia ja lapsirikkaita perheitä asutettiin sinne.

Muutin pois kokonaan Turun suuntaan, mutta jos asuisin ja jos muuttaisin Helsinkiin vielä, niin ehdottomasti Herttoniemeen.

(Siiliten vuokrataloista on muistaakseni joku kirjoittanut kirjankin)

Terveysaseman saa valita itse koko kaupungin asemista!

Vierailija
51/52 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korttipelejä

Vierailija
52/52 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siilitie on mainettaan parempi.

Muuttaisin heti jos saisi Hekalta asunnon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi