"Mitään karjalanpiirakoita en rupea tarjoilemaan, juhlat kuitenkin kyseessä"
Kommentit (3)
Jos on ns. eines valmispiirakka oivariinilla niin eihän tuo ole kun "välipalaruokaa".
Jos taas paistaa itse (vaikka sitten pakastevalmiita) piirakoita ennen juhlia, ja "täyttää" ne esim. tuorejuustoa, graavia, suolalihaa, munavoita, katkarapua, kurkkua, tomaattia, ytrrejä etc. käyttäen, niin ihan hyvin kelpaa juhlapöytään.
Olisit tullut siihen mun ketjuun kysymään miksi sanoin noin :) Mielestäni karjalanpiirakoista on tullut arkiruokaa, meillä niitä ainakin syödään ihan arkena ja varmasti monessa muussakin paikassa. Ja kuten ketjussa sanoin, mitään varsinaista ruokaa juhlissa ei tarjota, eli en halua laittaa esille sellaista ruokaa mitä vieraat joutuvat kokoamaan itse kokonaisuudeksi, vaan jotain valmiita pieniä paloja. Siihen sopii esim. suolainen piirakka paljon paremmin.
Totta on että suuremmalla vaivalla ja coctailpiirakoilla (ei siis karjalanpiirakoilla) niistäkin saa kohtuujuhlavia.
monet tykkää piirakoista ja jos ovat oikeaoppisia ovat herkullisia, niiden kanssa munavoita ja graavia lohta.