Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisi kiinnostavaa tietää miten paljon teiniäidin OMA lapsuudenperhe vaikuttaa hänen kykyynsä

Vierailija
24.08.2012 |

selviytyä äitinä. En ainakaan koskaan ole nähnyt tutkimuksia asiasta...

Mietin vain kun itse olen saanyt esikoiseni 18-vuotiaana, mutta lapsuudenperheeni oli keskiluokkainen, en ole eroperheestä eikä vanhemmillani ole päihde- tai mielenterveysongelmia. Sain siis paljon myös vanhempieni tukea äitiyteen.

Siksikö olen menestynyt hyvin? Parisuhteeni lapsen isään on edelleen voimassa, olen opiskellut 2 ammattia, olen vakitöissä jne...

Väitän että on aika suurikin merkitys teiniäidin kotoaan saamalla mallilla.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sillä on varmasti iso merkitys, jos teinien vanhemmat auttavat lastansa kasvattamaan lastaan.

Vierailija
2/4 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sillä on varmasti iso merkitys, jos teinien vanhemmat auttavat lastansa kasvattamaan lastaan.

Vanhempani ovat toki olleet taustatukena, mutta eivät todellakaan ole hoitaneet lasta puolestani.

Ehkä minut on vain kasvatettu niin että omista teoista kannetaan vastuu.

Olen ennemminkin sitä mieltä että on huono asia jos teiniäidin vanhemmat kantavat kaiken vastuun lapsesta. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka pakeni perheriitoja pois kotoa ja siksi alkoi odottaa minua teini-ikäisenä. Mitä nyt itse muistan, hänen kysynsä selviytyä äitinä oli mahtava, vaikka on selvää,että omilta vanhemmiltaan hän ei sitä mallia saanut. Joku tukija oli toki olemassa.

Mitä muuten pidät "äitinä menestymisenä"? Minunkin teiniäitini on nykyään naimisissa isäni kanssa, hän on opiskellut ammatin ja toiminut siinä monia vuosia, kunnes lopulta sairastuttuaan lopetti yritystoimintansa. Mutta luulen, että silti "äitinä menestymisessä" tärkeämpää on se, että me lapset saimme paljon rakkautta ja tukea, eikä meidän koskaan tarvinnut pelätä niitä pelkoja, mitä äiti pakeni kotoaan.

Vierailija
4/4 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ovat toki olleet taustatukena, mutta eivät todellakaan ole hoitaneet lasta puolestani. Ehkä minut on vain kasvatettu niin että omista teoista kannetaan vastuu. Olen ennemminkin sitä mieltä että on huono asia jos teiniäidin vanhemmat kantavat kaiken vastuun lapsesta. -ap

vaan siitä, että miten ne teinin vanhemmat osaavat auttaa omaa lastaan kasvattamaan sitä lasta... *vääntää rautalankaa*