Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosionomi-opiskelija, joka käyt samalla töissä

Vierailija
24.08.2012 |

Minkälainen opiskelumuoto sulla on? Siis monimuoto vai ihan päiväopiskelu?

Missä käyt töissä? Kuinka paljon? Ja millaista palkkaa saat?

Mulla on ammattitutkinto ja sen lisäksi 3v sosiaalialan opintoja, mutta ei tutkintoa. Olen ajatellut, että menisin nyt kotiäitivuosien jälkeen opiskelemaan tuon sosionomin tutkinnon loppuun ja mietin että minkälaista työtä voisi saada kun on vasta sosionomi-opiskelija?

Pelkkä opiskelu käy liian tiukaksi rahan puolesta, joten pakko olisi tehdä töitä samalla.

Kiitos asiallisista vastauksista!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ainahan voi mennä lastensuojeluun huostaanottamaan. Siihen just halutaankin huonosti koulutettuja ja kokemattomia.

Vierailija
2/9 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun aloitus kenties jotenkin epäasiallinen, kun vain yksi hyvin epäasiallinen vastaus tullut??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
4/9 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun läheinen tuttuni oli ihan päiväopiskelijana, ja melkein ekasta työharjottelupaikasta hän sai osa-aikaisen työpaikan, ja teki pääsääntöisesti yö- ja viikonloppuvuoroja. Hän teki mun arvion mukaan 3-4 vuoroa viikossa töitä, opiskeli päivisin ihan normaaliin tahtiin, tienasi vajaat 2000e/kk (huom lisät) ja valmistuttuaan sai kyseisestä laitoksesta vakituisen viran. Nyt tienaa ehkä jotain 2500/kk tehden pääsääntöisesti 8-16 työpäivää.

Tuttavani oli tuohon aikaan lapseton.

Vierailija
5/9 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomit eivät todellakaan päätä huostaanotoista, ei opiskelijat eivätkä valmistuneet. Sen tosin varmaan tiesitkin, katkeruus jostain syystä on niin suurta että pitää päästä aukomaan tilanteessa kuin tianteessa. Tsemppiä!

Vierailija
6/9 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomit eivät todellakaan päätä huostaanotoista, ei opiskelijat eivätkä valmistuneet. Sen tosin varmaan tiesitkin, katkeruus jostain syystä on niin suurta että pitää päästä aukomaan tilanteessa kuin tianteessa. Tsemppiä!

-5

Vierailija
7/9 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se koko lastensuojelu on täynnä niitä epäpäteviä erilaisia alan opiskelijoita.

Ja todellakin päättävät isoista asioista.

Kylläpä sitä heti vedettiin herne nenukkiin... Miksi teidän alallanne kaikki on noin herkkähipiäisiä - ja poskettoman nopeita vetelemään johtopäätöksiä.

Vierailija
8/9 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se koko lastensuojelu on täynnä niitä epäpäteviä erilaisia alan opiskelijoita.

Ja todellakin päättävät isoista asioista.

Kylläpä sitä heti vedettiin herne nenukkiin... Miksi teidän alallanne kaikki on noin herkkähipiäisiä - ja poskettoman nopeita vetelemään johtopäätöksiä.

Lastensuojelun parissa voi varmasti työskennellä niin lähihoitajia, sosionomeja ja sosiaalityöntekijöitä, (ja näiksi opiskelevia), mutta yksikään sosiaalityöntekijäksi yliopistosta valmistumaton ei varmasti päätä huostaanotosta.

t. 5, ei ap, ja ihan toisen alan opiskelija olen. Ei ole siis herkkähipiäisyydestä kyse, oikaisin vaan jakamaasi väärää infoa.

Vierailija
9/9 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

_Käytännössä_ he juurikin päättävät. Pätevä työntekijä sitten vain leimaa kumileimasimena tämän epäpätevän puuhailut ja hallinto-oikeus siunaa.

Tästä on mm. Pelan johtaja ollut huolissaan, samaten EU. Alan julkaisuissakin on kirjoiteltu valesosiaalityöntekijöiden vaaroista.

Mutta tehän ette tästä tietenkään mitään tiedä. Paukutatte päähänne lisää teoriaa, elätte pussi päässä ja purette arvostelijoilta oitis pään poikki...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä