Lue keskustelun säännöt.
Mun 13v. on saanut etelänlomilla maistaa mun drinksusta, saanut maistaa viiniä huikan tms.
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.
Kirjaudu sisään
Minä olin lapsena utelias ja niin ovat omatkin lapseni. Sain aina pyynnöstä maistaa vanhemman lasista, miltä aikuisten juomat maistuvat, ja niin omat saaneet omat lapsenikin. (Paitsi konjakkia, viskiä, etc väkeviä.)
En ole eläissäni ollut ns. perseet: en ole oksentanut, sammunut, kompuroinut tai muisti pätkinyt (hämmentävästi nämä ovat näemmä jonkin sortin saavutuksia Suomessa, jos alkoholia juo). En ole koskaan ollut krapulassa. Olin kohtuukäyttäjä teininä, olin kohtuukäyttäjä opiskelijana, vaikka monet koti- ja opiskelijabileet tuli kierrettyä ja järjestettyä.
Eiköhän noista mukeloistakin ihan täyspäisiä kasva. Ei tulisi mieleenkään opettaa, että alkoholinkäyttö on jotain ihailtavaa tai känni normaali tila, mutta eipä myöskään ole tullut mieleen opettaa, että alkoholinkäyttöä pitäisi paheksua.
Mutta oli miten oli, tuskinpa tällaisesta yksittäisestä asiasta - saako maistaa alkoholijuomaa vanhemman lasista vai ei - voi päätellä, mikä on perheen asenne alkoholiin tai millaisia alkoholinkäyttäjiä lapsista kasvaa.
ps. Ap:n avauksessa lomakommentti voi muuten liittyä ihan vaan siihenkin, että ap juo ko. juomia lomalla.