Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haittaako lentokoneella matkustettaessa jos matkalaukku pari senttiä ylikokoinen?

Vierailija
23.08.2012 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan tapauskohtaista. Periaatteessa lentoyhtiöllä on oikeus kieltäytyä ottamasta ylikokoista laukkua kyytiin. Joskus siitä peritään ylimääräinen maksu.

Mulla on joskus (harvoin tosin) mitattu laukku, käsimatkatavaroista ollaan yleensä tarkempia kuin ruumaan menevistä. Kokemusta vain reittilennoista, mutta niitä olen lennellyt paljon ympäri maailmaa. Seuramatkoista en tiedä.

Vierailija
2/9 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T:Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kampaa tukka, leveä hymy ja toivo parasta!

Jos käsimatkatavara on liian iso niin lentoemäntä voi vielä portilla ottaa sen ja laittaa ruumaan. Valitettavasti, näinkin on mulle kerran käynyt. Silloin kone oli tosin ihan täynnä.

Vierailija
4/9 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentoyhtiöstä ja siitä minkä sivun mitta ylittää.

Yleensä ei ongelmaa, halpayhtiöillä on tiukempia normeja, mutta ei nekään yleensä nipota parista sentistä.

Ja yleisesti ottaen sen pitkän sivun on mentävä alle 55 cm tilaan eikä korkeuskaan saisi olla paljon yli 40 cm, että laukku mahtuu tarvittaessa istuimen alle.

"Paksuus" voi sitten joustaa enemmän.

Pahimmillaan laukku ruumaan ja ylimääräinen maksu tai sitten kamaa pois, jos pehmeä laukku.

Tero

Vierailija
5/9 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lentomatkalaukku mahtui testi telineeseen hyvin poikittain ja renkaat ylöspäin pystyssä, mutta ei toisinpäin pystyssä, renkaat ottivat sentin murto-osan kiinni. Mua ei niin paljon haitannut että juoduin pari ylimääräistä kertaa jonottamaan ylitädellä lentokentällä ja maksamaan lisämaksun ruumasta. Vaan se ettei mulla ollut muuta käsimatkakassia kuin se laukku joka nyt meni ruumaan, jouduin käsissä kantamaan älyttömän määrän käsimatkatavaraa ennenkuin pääsin tax-freen puolelle ostamaan muovikassin ja juoksemaan koneeseen.

Mutta kaikista eniten ärsyttää se firma joka mainosti ja myi matkalaukun minulle lentomatkalaukkuna. Hemmetin huijarit.

Vierailija
6/9 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä RUUMAAN menevä laukku. Ei siis käsimatkatavara.

Vierailija
7/9 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lentomatkalaukku mahtui testi telineeseen hyvin poikittain ja renkaat ylöspäin pystyssä, mutta ei toisinpäin pystyssä, renkaat ottivat sentin murto-osan kiinni. Mua ei niin paljon haitannut että juoduin pari ylimääräistä kertaa jonottamaan ylitädellä lentokentällä ja maksamaan lisämaksun ruumasta. Vaan se ettei mulla ollut muuta käsimatkakassia kuin se laukku joka nyt meni ruumaan, jouduin käsissä kantamaan älyttömän määrän käsimatkatavaraa ennenkuin pääsin tax-freen puolelle ostamaan muovikassin ja juoksemaan koneeseen.

Mutta kaikista eniten ärsyttää se firma joka mainosti ja myi matkalaukun minulle lentomatkalaukkuna. Hemmetin huijarit.

pehmeä Delsey ja se menee just noihin Ryanairin mittoihin, tosin se paksuus on aika usein se venyvä käsite, mutta kyllä sen painelemalla saa siihen mittakehikkoon.

Tosin sitten taas itse koneessa ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa mahtumisessa eli hyllyt on ihan samankokoiset kuin muillakin yhtiöillä ja Ryanairilla on vaan sitä yhtä konetyyppiä käytössä.

Ehkä ne ottaa varmuuden vuoksi pari s3nttiä pienemmät mitat ;)

Tero

Vierailija
8/9 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinko vastauksia, kun kyse on ruumaan menevästä matkalaukusta, ei käsimatkatavarasta.

Vierailija
9/9 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruumaankin menevissä laukuissa joku kokoraja ? Painorajan tiedän, kokoraja uus juttu. Mulla ei ole koskaan mitattu ruumaan menevää matkalaukkua, joten luulisin, että pari senttiä ei haittaa yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi