Tutkailin Huutiksen tarjontaa ja en ymmärrä hinnoittelua..
Moni myy käytettyjä välikausihaalareita ja toppahalaareita 40-50e hintaan, usein jopa kalliimmallakin.
Itse ostin juuri UUDEN reimatcin talvihaalarin reimashopista -50%. Siellä myydään myös välikausihaalareita -50% Ostaako joku oikeasti noita käytettyjä tuolta huuto.netistä muka tuohon hintaan?!
Joo, tyhmä ei ole se, joka pyytää, vaan se joka maksaa. Mutta täytyy kyllä olla aika tyhmä, että haluaa maksaa käytetystä saman hinnan, kuin uudesta.
Kommentit (7)
mäkin olen huomannut joskus aika raastavaa hinnoittelua huutonetissä, mutta onneksi niitä ei ole pakko ostaa. Käytetty on kuitenkin aina käytettyä ja minusta sopiva hinta on n. 20-30% alkuperäisestä hinnasta.
Reiman aleessa on yleensä on jäljellä enää ne rumimmat kuosit, joista en tykkää. Ostin juuri erään talvikamppeen, (en haalaria tosin), lapselle huutiksesta, vähän käytetyn ja lähes uudenveroisen. Maksoin 4/5 uuden vastaavan hinnasta. Vaihtoehtona olisi ollut ostaa uusi kaupasta, joten tällä tavalla säästin kolmekymmentä euroa. Tein mielestäni hyvän kaupan, ja myyjä lienee omalta kohdaltaan samaa mieltä.
en ikinä ostais lapsellene käytettyä ulkohaalaria.Kaikki myyjät kuitenkin valehtelee kun väittää et on käytetty mut ei pesty kuin korkeintaan kerran jos sitäkään.
Millanen hullu käyttää ulkohaalaria lapsella koko talven eikä pese kertaakaan?
en ikinä ostais lapsellene käytettyä ulkohaalaria.Kaikki myyjät kuitenkin valehtelee kun väittää et on käytetty mut ei pesty kuin korkeintaan kerran jos sitäkään.
Mun tyttö käytti talvihaalariaan vaunu-unilla ja pakkasella lumikinoksissa istuessaan. Kura- ja loskasäillä käytettiin vanhaa rymyhaalaria tai sitten välikausihaalari+villahaalari-yhdistelmää. Joten se paksu, lämmin talvihaalari oli kevään tullessa erittäin siisti ja pesty vain kerran, talven jälkeen. Tosin sekään pesu ei olisi ollut tarpeen, mutta pesin, kun haalari menee muutamaksi vuodeksi kaappiin säilöön.
kerran talven aikana. On useampia käytössä samaan aikaan ja pesen vain silloin, kun on selvästi likainen. Kurakeleillä käytetään eri pukua kuin lumessa, joten lumihaalari säilyy puhtaampana ja parempana.
Hinnoista sen verran, että kyllä niihin vaikuttaa väri ja koko. Yleensä alennusmyynteihin jää vain isoimmat ja pienimmät koot sekä ei-niin suosittuja värejä. Toki tuurilla voi löytää mieluisan mutta eipä niitä kaikille satu vastaan. Toinen juttu on sitten mitä arvostaa, minä tykkään että vaatteet on nättejä joten maksan mielelläni enemmän hyvän värisestä käytetystä kuin rumasta uudesta.
...niitä joku aina ostaa.
Aina ei uusien kuosit ja värit miellytä.
Itse ostan just noista -40 - -60%, jopa -70% alesta ja kun laittaa käytön jälkeen huutishinnan postareineen noin puolet uuden hinnasta, niin yksikään asu ei ole myymättä jäänyt. Ei mun kohteissa mitään kilpahuutoja ole ollut, mutta 1 ostaja riittää.