Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suurin osa ihmisistä on massaa?

Vierailija
22.08.2012 |

lukiossa jo 80- luvun lopussa huomasin, että kaikki tykkäs samoista asioista. Sama musiikki, samat tv-ohjelmat jne...

Itse olen aina ollut erilainen ja tykännyt ihan siitä, mistä oikeasti tykkään, enkä siitä mistä on muotia tykätä. Onko se sitten aina outoa, kun on oma maku?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voi jotain asiaan liittyvää tai liippaavaa silti raapustaa? ap.

Vierailija
22/32 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla hyvä ihminen? Vain erikoiset ihmiset voivat hyviä?

Olen sitä mieltä että yksi kymmenestä on oikeasti hyvä ihminen. Ja loput ovat sitä massaa!

Nyt olisi mielenkiintoista tietää, mitä tarkoitat "hyvällä ihmisellä"...tai anna olla. En tiedä miksi olen tässä keskustelussa mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustuen omiin kokemuksiini perheenjäsenistä ja ystävistä sanoisin, että suhteet ovat täysin päinvastoin. Ylivoimainen enemmistö yrittää tulla toimeen muitten kanssa ja ottaa muut huomioon. Ehkä sun kannattaisi vaihtaa porukat joissa roikut.

Jollei tämä taas ole sitä shittiä, että joka kymmenes on uskovainen = hyvä ihminen.

Vierailija
24/32 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki haluaisivat salaa olla uskovaisia, mutta eivät uskalla koska ovat massaa ja siksi pahoja, niin se teesi ei perustu todellisuuteen.

Vierailija
25/32 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole narsistisesti häiriintyneitä. Ja lajinselviytymisen kannalta on eduksi että jengi pitää muiden hyväksi havaitsemasta.

Eiköhän narsismi ole sitä, että on jotain ihan muuta ollakseen parempi kuin on? Minä olen täysin oma itseni, enkä sovi massaan. En silti ole mikään friikki, vaan itse asiassa minusta tykättäisiin paljonkin ystävänä, mutta valitettavasti vain kovin harva on nykyään samanlainen rehellinen kuin itse olen. ap.

Sinä kuulostat juuri itsesi pönkittäjältä oleman "erityinen" oma itsesi.

Aivan varmasti tykkäät joistakin massa-asioista ja sit löytyy ihmisiä jotka pitävät erilaisemmista jutuista kuin sä eli sä ootkin tavis! :)

Vierailija
26/32 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva ihminen on kokonaan tavis tai kokonaan erikoinen. Sehän käy jo työstä, jos pitää joka asiassa olla erilainen kuin "massa". Hmmm, pitääpä ostaa maitoa, mitähän noi kaikki muut ostaa, en ainakaan sitä osta..

Vierailija
27/32 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä kuulostat vähän siltä, että sulla on jääneet teini-iän asetelmat päälle. Mäkin nimittäin ajattelin teininä noin! Olin semmoinen "erilainen nuori" pukeutumiseltani, musamaultani, arvoiltani ja kiinnostuksenkohteiltani. Tosin sillä tavalla olin sitä massaa, että ajattelin sen "erilaisuuden" olevan jollain tavalla itseisarvo.

Elettyäni hieman vanhemmaksi olen huomannut, että kaikki ihmiset ovat massaa. Joku voi tuntua hyvinkin erilaiselta, mutta kukaan ei ole niin erilainen, etteikö vastaavanlaista tapausta löytyisi. Kun tämän hyväksyy, voi alkaa huoletta tutustumaan ihmisiin miettimättä sitä, käykö tämä tyyppi nyt just mulle, kun hän ei nyt ole ERILAINEN - voi vain tutustua ja katsoa, sovittaisko yhteen.

Vierailija
28/32 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoiletko? Juotko vettä/vichya/maitoa mieluusti? Tykkäätkö peseytyä säännöllisesti? Entä tykkäätkö kauniista linnunlaulusta, musiikista (vaikka jopa klassisesta/jazzista) tai sateen jälkeisestä kosteudesta?

Jos kyllä niin oot melko tavis :)

Vierailija
29/32 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuuri muodostuu siitä, että tietyt asiat jaetaan. Ihmisestä tulee ihminen juuri sillä tavalla, että hän matkii muita ihmisiä. Me emme oppisi edes kävelemään tai puhumaan muuten kuin matkimalla muita.

Musiikkimaku on nyt aika triviaalikysymys, mutta yleensä musiikki, elokuvat ja vaikka massaurheilu on tapa jakaa tunteita muiden kanssa. Ei yhteneväinen musiikkimaku edes tarkoita sitä, etteikö kaikki voisivat pitää myös omista jutuista.

Yleensä aidosti yksilölliset ihmisten ei tarvitse korostaa sitä kun taas toisille "massasta" erottuminen on vain tapa korostaa itseään.

Käsitettä, että massaan kuuluvat eivät voisi olla hyviä, on jotenkin käsittämätön - ellei sitten yritetä väittää, että massa on paha - kun se kerta kuuntelee samaa musiikkia?

Oscar.

Vierailija
30/32 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja loput ovat sitä massaa!

Sen näkee jokaisessa aidossa inhimillisyyskyselyssä vaikka iltalehdissä:(

Sitä tarkoitan erilaisuudellani, minulla on ollut toisista välittävä sydän jo syntyessäni, vaikka vanhempani olivat jotain muuta kuin kristittyjä sydämeltään.

ap.

mitähän tähän voisi sanoa, ilmeisesti sairaudentunto kuitenkin puuttuu, on vain jonkinlainen huomio siitä että kaikki muut ovat "pahoja" ja itse on "hyvä".

Vierailija
31/32 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ole narsistisesti häiriintyneitä.

Ja lajinselviytymisen kannalta on eduksi että jengi pitää muiden hyväksi havaitsemasta.

Ihminen joka elää toisten ihmisten mielipiteiden mukaan ei ansaitse edes ihmisoikeuksia. Koska se ei niitä edes tarvitse kun ei sillä ole omaa tahtoa eikä selkärankaa.

Vierailija
32/32 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan kuullut psykologisesta ilmiöstä, "ryhmäpaineesta"? On turvallista olla erottumatta joukosta. Se voi myös haitata persoonallisuuden kehittymistä.

Halu erottautua voi olla aidosti persoonallista tai sitten riidanhalua, narsismia, sosiopatiaa, mitä tahansa. En väitä sinusta mitään kun en sinua tunne.

Useimmat kokevat olevansa täysin vääränlaisia, erilaisia, outoja. Harva kuitenkaan uskaltaa vastustaa ryhmäpainetta.