Miksi suurin osa ihmisistä on massaa?
lukiossa jo 80- luvun lopussa huomasin, että kaikki tykkäs samoista asioista. Sama musiikki, samat tv-ohjelmat jne...
Itse olen aina ollut erilainen ja tykännyt ihan siitä, mistä oikeasti tykkään, enkä siitä mistä on muotia tykätä. Onko se sitten aina outoa, kun on oma maku?
Kommentit (32)
ei ole narsistisesti häiriintyneitä.
Ja lajinselviytymisen kannalta on eduksi että jengi pitää muiden hyväksi havaitsemasta.
Aaltoja! Aplodeja! Kunniakulkueita!
ap.
ei ole narsistisesti häiriintyneitä. Ja lajinselviytymisen kannalta on eduksi että jengi pitää muiden hyväksi havaitsemasta.
Eiköhän narsismi ole sitä, että on jotain ihan muuta ollakseen parempi kuin on?
Minä olen täysin oma itseni, enkä sovi massaan. En silti ole mikään friikki, vaan itse asiassa minusta tykättäisiin paljonkin ystävänä, mutta valitettavasti vain kovin harva on nykyään samanlainen rehellinen kuin itse olen. ap.
Onneksi nyt aikuisiällä ei ole sellaisia ryhmäpaineita, että pitäisi olla tietynlaiset vaatteet ja kuunnella tietynlaista musaa. Toisaalta onhan niitä ryhmäpaineita mitä liittyy perheen perustamiseen, talon ostoon jne.
eihän kaikki voi olla älykkäitäkään tai tyhmiä vaan sitä väliltä
toistensa kopioita, ja sen todistaa 80-luvun teinin musiikkimaku?
Erikoisia ihmisiä on vähän, siksi he ovat erikoisia. Jos erikoisia olisi paljon, silloin he olisivat massaa ja nykyiset tavalliset olisivat erikoisia.
Sitähän sä kysyit.
Onko narsismia, jos on oma itsensä vaan?
Mutta sitten kun ruvetaan halveksimaan niitä jotka haluavat olla massa... Aidosti sinut itsensä kanssa oleva ihminen ei piittaa pätkääkään siitä, onko muut massaa vai ei.
Luulen, että tuo itsensä käsittäminen erilaiseksi on samanlainen harha kuin se, että suurin osa ihmisistä kuvittelee olevansa keskimääräistä älykkäämpiä.
kovin harva on nykyään samanlainen rehellinen kuin itse olen. ap.
pitää samasta kuin muut, ei ole rehellinen?
Yksi asia mitä olen elämässä oppinut on se, että jos jossain biljoona otusta syö paskaa, sitä todellakin kannattaa maistaa, koska mitä suurimmalla todennäköisyydellä se juuri on parasta.
ei ole narsistisesti häiriintyneitä. Ja lajinselviytymisen kannalta on eduksi että jengi pitää muiden hyväksi havaitsemasta.
Eiköhän narsismi ole sitä, että on jotain ihan muuta ollakseen parempi kuin on? Minä olen täysin oma itseni, enkä sovi massaan. En silti ole mikään friikki, vaan itse asiassa minusta tykättäisiin paljonkin ystävänä, mutta valitettavasti vain kovin harva on nykyään samanlainen rehellinen kuin itse olen. ap.
muita älykkäämpiä. Todellisuudesssa 2% on huippuälykkäitä. No tässä ei ole kai kysymys älystä ( ainakaan pelkästään), mutta suhde taitaa olla sama "erikoisuudessa"kin.
Veikkaanpa että elät varsin tavallista elämää. Musiikkimaku ei vielä erota ketään massasta. Harvassa ovat ne jotka oikeasti ovat erilaisia, ja he tuskin kirjoittelevat suomalaisella mammapalstalla.
on ne asiat joista massan ei saisi tykätä ja ne mistä pitäisi tykätä?
siihen ,että sen näkee ihan selvästi, että TODELLA HARVA nykyäänkään on oma itsensä ajatuksineen, epävarmat lapset, teinit ja aikuiset pakotetaan muottiin, joka usein on väärä!
Suurinta osaa tästä massasta tai varmaan kaikkia hallitsee tyhmyys, että pitää olla jotakin tiettyä kelvatakseen?
Materian perässä juokseminen on tyhmää!
Aika pahalta vaan tuntuu kiun nykyään mummotkin haistattelevat vittuja jne...:(
Ap. joka kyllä kehottaisi luottamaan ihan raamatun sanaan!
helposti ajattelemaan että he ovat jotenkin Erikoisia, ei sillä hullulla tavalla jossa mölistään ja ollaan vähän diudiu, vaan sillä Erinomaisella ja Ainutlaatuisella tavalla.
Oikeasti ihmiset on tosi samanlaisia, se että tykkää eri bändistä kuin 30 muuta ihmistä, ei tee ihmisestä vielä kovin erikoista.
Moni voi olla sitä mieltä, että juuri uskonnollisissa yhteisöissä se massan uppoaminen ja massan mukana meneminen on jalostettu huippuunsa ja oma ajattelu on täysin pannassa.
itse asiassa minusta tykättäisiin paljonkin ystävänä, mutta valitettavasti vain kovin harva on nykyään samanlainen rehellinen kuin itse olen. ap.
Miksi konditionaali 'minusta tykättäisiin'? Tarkoitatko, että sinusta ei oikeastaan tykätä, mutta jos muutkin olisivat rehellisiä, niin sitten tykättäisiin?
Ja loput ovat sitä massaa!
Sen näkee jokaisessa aidossa inhimillisyyskyselyssä vaikka iltalehdissä:(
Sitä tarkoitan erilaisuudellani, minulla on ollut toisista välittävä sydän jo syntyessäni, vaikka vanhempani olivat jotain muuta kuin kristittyjä sydämeltään.
ap.
Aaltoja! Aplodeja! Kunniakulkueita!