Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vanhempainvapailla olevien lapsille pitää sallia subjektiivinen päivähoito-oikeus?

Vierailija
22.08.2012 |

Perustele tarve 3 pätevällä syyllä. (lastensuojelulliset perusteet poisluettuna)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subjektiivinen tarkoittaa subjektiivista, eikä sitä erikseen enää kenellekään suoda.

Mikä helvetti teitä naiset vaivaa? Hoitakaa omat hommanne ja lopettakaa toisten naisten sortaminen. Jos joku perhe haluaa käyttää päivähoitoa, vaikka vanhempi olisi kotona, niin miksi te toiset naiset haluatte ottaa sen häneltä pois??? Miksei miehet tai mummut tai teinit??? Ei, ei. Vaan toiset naiset.

Mä häpeän sua ja sun kaltaisia aloittajia. Mene töihin, niin alkaa siellä päässä liikkua muutakin kuin tätä samaa ahdasmielistä kotiäitihöttöä. Koita ymmärtää, että Suomessa on ihan muitakin ongelmia.

Eikä tää tosiaan kolahtanut omaan nilkkaan, koska lasteni ikäero on 7 vuotta, joten vanhempi meni kouluun, kun nuoremmasta olin lomilla. Mua vaan nyppii sun kaltaiset ihmiset.

Vierailija
2/16 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerhotoiminta vähenee kokoajan

ja kasvatuksen kanssa moni vanhemmista on aivan toivoton.

Mutta toki kannatan subjektiivisen päivähoidon rajaamista, esim. puolikkaaksi päiväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työelämässä. Lapset jo koululaisia ja subjektiivista päivähoito-oikeutta en ole käyttänyt ikinä. En halua, että maksamillani veroilla rahoitetaan "äitien mukavuudenhalua" vaan todellakin hoidetaan niitä muita, todellisia ongelmia suomalaisessa yhteiskunnassa.

Vierailija
4/16 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ja halleluuja. Numero 2 siis

Vierailija
5/16 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa kiroilu jättää vähemmälle, se tekee heti paljon uskottavamman oloisen ihmisestä.

Vierailija
6/16 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei tiedä et maahanmuuttajat käyttävät päivähoito oikeutta törkeästi hyväkseen.Helsingissä somalialaiset "yksinhuoltajat" ovat jatkuvasti raskaana niin et vanhimmat lapset on päivät hoidossa ilmaiseksi.

Siellä ne purkaa väkivaltaisia taipumuksiaan viattomiin lapsiin.

Ehdottomasti pitäisi poistaa kaikilta jotta saadaan noi tulevat kriminaalihuollon asiakkaat kotihoitoon ja silloinhan somalialaisten lisääntyminenkin lakkaisi kuin seinään.

Vierailija
7/16 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittele itsesi keskelle talvipakkasia ja lumikasoja, heräät viemään lapsia hoitoon (vaikka kahta vanhempaa joista toinen vaikka esikoulussa) ja olet vanhempainvapaalla vauvan hoitamisesta.

Lapset menee muutamaksi tunniksi hoitoon ja menet vauvan kanssa kotiin. Parin tunnin päästä hyppäät uudestaan bussiin että ehdit hakea lapsia.

Kai sitä perheen elämää voi miettiä omana kokonaisuutena ja miettiä sen vauvan ja äidinkin vointia kuin että äiti suorittaa arkea?

Minusta saatua hoitopaikkaa kannattaa hautoa: siinä voittaa työntekijät, hoitopaikka, perhe, tulevaisuudessa paikka pysyy samana kun äiti palaa töihin.

Eläisitte ihmiset omaa elämäänne.

Nim. hoitovapaalla mutta kaikki lapset kotona ja etsii paikkaa 3 lapselle aikanaan

Vierailija
8/16 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein, että toisten pitää tehdä oikeita töitä maksaakseen kotona loisivien vanhempien elämistä.

Tämä saa riittää. Loiset töihin!

Vierailija
9/16 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan se sieltä. Silmitön kateus siitä, että joku muu pääsisi helpommalla. Miksi sinä näet ongelma ykkösenä väsyneet äidit? Nekö se ongelma on? Sitä paitsi minä olen PAAALJON enemmän huolissani pienten lasten vanhempien avioeroista. Avioeron vaikutus lapsen elämään on paljon fataalimpi kuin joku varhainen hoitoonmeno. Sen laskua maksetaan pitkään monissa tapauksissa. Mutta ei, ei. Tällä palstalla avioero ei ole mitään vaan vain ja ainoastaan lasten vieminen hoitoon.

Jos muutama kymmenen perhettä pysyy sillä kasassa, ettei vanhemmat/äiti vedä itseään piippuun yhteiskunnan avustuksella, on koko subjektiivinen hoito-oikeus täysin oikeutettu.

Olen työelämässä. Lapset jo koululaisia ja subjektiivista päivähoito-oikeutta en ole käyttänyt ikinä. En halua, että maksamillani veroilla rahoitetaan "äitien mukavuudenhalua" vaan todellakin hoidetaan niitä muita, todellisia ongelmia suomalaisessa yhteiskunnassa.

Vierailija
10/16 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittele itsesi keskelle talvipakkasia ja lumikasoja, heräät viemään lapsia hoitoon (vaikka kahta vanhempaa joista toinen vaikka esikoulussa) ja olet vanhempainvapaalla vauvan hoitamisesta.

Lapset menee muutamaksi tunniksi hoitoon ja menet vauvan kanssa kotiin. Parin tunnin päästä hyppäät uudestaan bussiin että ehdit hakea lapsia.

Kai sitä perheen elämää voi miettiä omana kokonaisuutena ja miettiä sen vauvan ja äidinkin vointia kuin että äiti suorittaa arkea?

Minusta saatua hoitopaikkaa kannattaa hautoa: siinä voittaa työntekijät, hoitopaikka, perhe, tulevaisuudessa paikka pysyy samana kun äiti palaa töihin.

Eläisitte ihmiset omaa elämäänne.

Nim. hoitovapaalla mutta kaikki lapset kotona ja etsii paikkaa 3 lapselle aikanaan

Vierailija
11/16 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Jos perheeseen syntyy vammainen tai sairas lapsi, ja äidin oletetaan olevan sairaalassa vauvan luona. Tulee helvetin kalliiksi tai jopa mahdottomaksi palkata hoitaja kotiin sille isommalle lapselle.

2) Jos perheeseen syntyvät kolmoset kerralla niin ei ole oikein realistista hoitaa lisäksi isoja lapsia samalla heidän siitä kärsimättään.

3) Osa maahanmuuttajista tarvitsee päivähoitoa kielen oppimisen kannalta. Tulee halvemmaksi opettaa se kieli jo pienelle lapselle kuin vasta koululaiselle.

4) Jos isompi lapsi on jo 6-vuotias, mutta ei vielä eskarissa niin olisi mun mielestä sulaa hulluutta vaatia niin iso lapsi pelkästään kotiin. Muualla maailmassa ollaan jo koulussa siinä iässä.

Kelpasivatko syyt?

Vierailija
12/16 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä hinnalla, jolla jotkut perkaavat päivähoitohakemuksia ja etsii syitä, joilla hylätä hakijoita (koska kunnan etu on hylätä mahdollisimman monta hakemusta), hoidetaan jo jokunen virikelapsikin.

Virikelapsia on kuitenkin kohtuullisen pieni prosentti päivähoitolaisista, joten minusta ei kannata lähteä muuttamaan subjektiivisen päivähoidon ehtoja. Sen sijaan tarjoaisin entistä enemmän esim. kerhoja ym.

Edellisen väitteeni todisteeksi tarjoaisin sen, että tänä syksynä omassa kunnassani kerhossa olevien lasten määrä on lisääntynyt niin paljon, että päivähoidossa on tällä hetkellä liikaa hoitajia ja päiväkodeissa vapaita paikkoja... Kunta on kuitenkin kasvualueella, joten ei ole kyse siitä, että lapsia ei muutenkaan riitä. Uskon siis, että valistuksella ja riittävällä vaihtoehtojen tarjoamisella turhat päivähoidon kuormittajat vähenevät.

Vierailija
13/16 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ongelma ei koske pelkästään noita somaleja, vaan myös venäjältä ja virosta tulevia, jotka pitävät lapsiaan kokopäivähoidossa ja äiti on sitten maha pysytyssä kotona.

Olen sitä mieltä, että me pidetään liian löysästi maan rajoista kiinni ja kaikki vaan otetaan tänne asumaan ja kaikki tarjotaan nenän eteen.

Olen itse päiväkodissa töissä ja voin sanoa, että koska jo muutenkin ryhmät ovat aivan liian isoja niin sitten vielä nämä virikelapset sinne tungetaan mukaan niin kyllä ei minun ymmärrys riitä enää.

Ja tuohon aloitukseen vielä lisäten, niin en löydä yhtään syytä miksi vanhempainvapaalla olevien lapsia pitäisi päiväkotiin ottaa hoitoon.

Paitsi ls-perusteet.

Vierailija
14/16 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta täällä mamma jolla 5v menee syyskuun alusta 10päivää kuussa hoitoon ja olen äitiyslomalla itse tällä hetkellä. Syynä se että lapsi ollut jo aiemmin päiväkodissa siellä on jo omat kaverit jotka päivät ovat siellä päikyssä eivätkä lapselleni kavereina. asumme alueella jossa asuu vähän lapsiperheitä joten lapselle ei löydy kavereita joka päivälle leikkimään ja sitä lapsi todellakin kaipaa. Pyrin usein järjestämään kyllä kavereita meille tai lasta kavereille mutta ihan joka päivälle en saa. Leikin myös lapsen kanssa paljon päivisin mm. rakentelen legoilla maalataan ja jne. mutta silti lapsi on tällaisenkin "touhun" täyteisen päivän jälkeen "tylsistynyt" ja laskee päiviä milloin pääsee päiväkotiin kavereiden luo! Harkitsin kerhoa mutta koen hankalaksi sen että muutaman tunnin takia juoksisin edestakaisin ja uskon että tämä muutama tunti ohjattua toimintaa ei riittäisi lapsen leikkikiintiötä täyttämään. voisin jatkaa vielä perustelua... mutta tiivistettynä meillä syy virikehoitoon on kyllä se että lapsi tarvitsee lapsia seurakseen ja aikuinen ei voi korvata tätä "samantasoista" seuraa vaikka päivän päällään seisois!!! sori kirjotusvirheet ja pötköönkirjoitus kännykällä ei oo maailman helpoin vastailla...

Vierailija
15/16 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) lääkäri/asiantuntija määrää äidin takia

2) lääkäri/asiantuntija määrää hoidettavan lapsen takia (esim. puheen viivästymisen hoito)

3) vauvan sairastamisen takia

Mutta muuten ei pitäisi kotivapailla olijoilla olla muuta kuin hoitopaikkatakuu, että kun ilmoittaa 4-6 kk etukäteen töihin palaamisesta, hoitopaikka järjestyy samasta paikasta kuin aikaisemmin.

Vierailija
16/16 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitä vauvan hoidon ohella mutta 5 v vaatii joka sekunti ohjelmaa eikä työn teosta tule mitään, ei edes päiväunia nuku.