Me ei ikinä saada asuntoa myytyä naapurin tauotta haukkuvan koiran takia!!
Neljäs asuntonäyttö viime sunnuntaina ja väkeä on riittänyt. Jokainen on ollut todella kiinnostunut, alue on haluttu, hinta on todella kohdillaan, asunto on juuri remontoitu.
Naapurin koira haukkuu aamusta iltaan koko ajan joka ikinen kerta, kun joku kävelee siitä ohi, joku ajaa autolla ohi, lintu lentää taivaalla tai ylipäätään tuulenvire menee kuonon edestä. Ihan hirveää meteliä!
Olemme huomauttaneet tästä ystävällisesti monta kertaa naapureille, jotka eivät päivän aikana ole kotona. Lähtevät aamulla, tulevat illalla. Silloin ottavat koiran kokonaan sisälle, eikä haukkumista kuulu. Päivät on ns. lämpimässä viherhuoneessa pihalla, asunnon ulokkeessa.
Kaikki asuntonäytössä olleet ovat kysyneet koirasta, sillä se haukkuminen on todella rasittavaa. Ja on jouduttu sanomaan, että kyllähän se haukkuu.
Saimme juuri tietää, että edellinen asukas oli myrkyttänyt naapurin edellisen samalla tavalla haukkuneen koiran. Emme yhtään ihmettele! Ja tämä koira onkin syy, miksi mekin muutamme. Meillä on vuoden ikäiset kaksoset, joita en ole voinut nukuttaa koskaan ulkona haukkumisen takia. Monta kertaa olen lähtenyt kävelylle ja nukuttanut lapset rattaisiin, mutta ne ovat heränneet heti kotipihalla, kun koira alkaa räksyttää.
Koirasta on myös ilmoitettu poliisille ja ties mihin. Mutta mitäs ne voivat tehdä. Koirat haukkuu. Mitäs ostettiin asunto täältä. Oma vika. Naapurit ovat vaihtuneet viimeisen kolmen vuoden aikana, kun tässä on asuttu, tiuhaan. Koiratalon joka naapurista on myyty asunto tänä aikana.
RASITTAVAA!!!
Kommentit (96)
"minua taas"?
Ihan sama, älkää silti myrkyttäkö koiraa joka on tollasessa tilanteessa vasten tahtoaan. Aivotonta edes harkita sitä tosissaan ja yllyttää toista.
Joten joku koiranvihaaja taas trollailee.
Minä olen muutaman kerran kysyttäessä vastannut jopa ihan toisen kaupungin hävittääkseni jälkeni ja varmistaakseni, että minua ei tunneta.
Tavisunilääkkeitä muutama kappale makkaranpalan sisään niin johan loppuu ulina.
koiranomistajan sapettaa, ne jotka suosittelevat ja käyttävät koirilleen sitruunapantoja. Monilla ne eivät toimi ollenkaan, monilla koira oppii väistämään sitruunasuihkun ja monilla koira alkaa pelkäämään jotain satunnaista kohdetta mihin yhdistää pannasta tulevan rankaisun. Silkkaa koiran kiduttamista, koirien hajuaisti on todella paljon parempi kuin ihmisen ja siihen sitten vaan ruiskautetaan sitruunaa. Sama kun työntäisi teräviä tikkuja itkevän lapsen kynsien alle saadakseen itkun loppumaan.
On parempiakin tapoja opettaa koira olemaan hiljaa, naapureita ei tarvitse haukkumisella kiusata.
Suositelkaa naapurille haukunestopantaa (esim. sitruunapanta) ja kertokaa ettei haukkuminen suinkaan takaa sitä että koira on tehokas vahti- saati että haukkuminen olisi edellytys vahtimiselle. Kyllä minut ainakin vakuuttaa paremmin koira joka puuttuu tilanteeseen silloin kuin on oikeasti tarvis, kuin joku tyhjänräkyttäjä joka haukkuu vain huvikseen ja ajanvietteekseen.
Kolmen koiran omistajana sapettaa aina tuollainen välinpitämättömyys muita ihmisiä kohtaan - ei se ainakaan paranna ihmisten asennetta koiraihmisiin :-(.Jos ei halua muita huomioida, on parempi muuttaa sinne missä niitä muita ei ole. Satunnainen haukahtelu kuulunee elämisen ääniin mutta jatkuva louskutus ei todellakaan ole sellaista.
Kuulostaa siltä että olette jo paljon yrittäneetkin tehdä, hankala tilanne. Toivottavasti ratkeaa jotenkin.
Mainitsin sitruunapannan yhtenä (helppona) esimerkkinä, koska en oletan kyseisen naapurin olevan sitä sorttia että kovin paljon alkaisi ongelmaan (jota ei itse edes pidä ongelmana) paneutumaan ja voimavaroja käyttämään. Toki on paljon parempiakin keinoja, kuten opettaminen, ja alun alkaenkin oikean koiran valitseminen oikeaan paikkaan ja sen virikkeellistäminen siten, ettei sen tarvitse turhautuneena haukkua. Omille rajarähjääjille sitruunapanta toimi tosi hyvin kun muutettiin vilkkaammin liikennöityyn paikkaan (vaikkakin maalta maalle). Toimi lähinnä herätteenä, tavallaan pysäyttäjänä siinä tilanteessa että mitäs touhuat. Osalle koirista panta ei sovi, osalle sopii - sama on kaikkien koulutustapojen ja etenkin laitteiden ja kikkakolmosten kanssa. Mutta jotainhan tuossa nyt pitäisi päästä edes yrittämään.
Onkohan aloittaja löytänyt ongelmaan ratkaisua?
Itse pidän kovasti koirista, mutta esim. kerrostalossa naapuriasunnossa päivittäin haukkuva koira on jotain aivan hirveää. Asunnosta tulee käytännössä asuinkelvoton.
Harmittaa todella paljon niiden puolesta, joiden naapurikoiranomistaja ei tätä pysty käsittämään. Ehkä ihmiset eivät vain ymmärrä miten hurjan kovaa koiran ääni tulee naapuriin läpi - esimerkiksi meillä se kuulosti ihan siltä kuin koira olisi ollut omassa asunnossamme.
Koirapilleistä ja PetSafesta (ultraäänilaite) sen verran, että se ei toimi seinien läpi. Eli jos ymmärsin oikein ja aloittajan tapauksessa koira haukkuu sisätiloissa, ei kannata laittaa rahaa kyseiseen kojeeseen. Kertokaa toki, jos joku on löytänyt toimivan ratkaisun seinän takaa tulevaan terroriin :)
Tiedoksi vielä kommentoijalle, joka vauhkosi "rikoksen suunnittelun tunnustamisesta" (nro 44), että Suomessa rikoksen suunnittelua ei ole sanktioitu.
Onkohan aloittaja löytänyt ongelmaan ratkaisua?
Itse pidän kovasti koirista, mutta esim. kerrostalossa naapuriasunnossa päivittäin haukkuva koira on jotain aivan hirveää. Asunnosta tulee käytännössä asuinkelvoton.
kiva kun jättivät joskus sen koiran yöksi yksinään kun lähtivät baarireissulle. Oli aika pitkiä yön tunteja ne... Haukkumisen lisäksi koira kaivoi oven edustaa heillä eteisessä, eli haukkumisen lisäksi kuului se helvetillinen kaivaminen. Valitin, valitin, valitin niin kauan että muuttivat pois (jonkun toisen naapuriin riesaksi).
Ei valitettavasti toimi seinän läpi.
...siis pet safe ei toimi seinän läpi. Kommentoijalle, joka kuittaili siitä ristiriidasta, että ympäriltä muut saavat asuntonsa myytyä: huomasitko ollenkaan, että viherhuoneen suunnasta johtuen koira louskuttaa juurikin ap:n asuntoa kohti ja ongelma on hänellä kaikkein pahin?
Ilmoita naapureille että kuukausi aikaa saada piski hiljaiseksi tai muuten kämppä menee vuokralle ja siihen hankitaan sossusta pahin mahdollinen mustalaisperhe.
Olen kerran käyttänyt tätä keinoa (olin muuten ihan tosissani!) ja tepsi hyvin.
Joten joku koiranvihaaja taas trollailee.
Ei kukaan jätä asuntoa ostamatta naapurin koiran takia. Kyllä siinä painavat ihan muut syyt.
Kolme vuotta koirahelvetin keskellä asuneena voin vakuuttaa, että en todellakaan halua enää koskaan vapaaehtoisesti koiraa naapuriin! On toki varmasti järkeviäkin koiranomistajia, mutta myös täysidiootteja, jotka kuvittelevat naapureiden nauttivan jatkuvasta haukkumisesta...
Ei kukaan jätä asuntoa ostamatta naapurin koiran takia. Kyllä siinä painavat ihan muut syyt.
Kolme vuotta koirahelvetin keskellä asuneena voin vakuuttaa, että en todellakaan halua enää koskaan vapaaehtoisesti koiraa naapuriin! On toki varmasti järkeviäkin koiranomistajia, mutta myös täysidiootteja, jotka kuvittelevat naapureiden nauttivan jatkuvasta haukkumisesta...
maksamakkaran sisään pari diapamia tunti, pari ennen näyttöä. rakki nukkuu sikeästi iltaan asti.
???? se on "Minua taas"