Miksiköhän Maria G-R saa niin paljon p*kaa niskaansa? Jos olisi mies
niin kehuttaisiin, kuinka tinkimätön hän on poliitikkona/ministerinä, miten kovaa ainesta hän on, kun vetää tiukkaa linjaa asioissa, joissa hän on aina tyypillisesti profiloitunut (G-R:n tapauksessa lasten, vanhusten, perheiden hyvinvointi).
Ärsyttää, että kaunis, nuorena uralla hyvin edennyt nainen joutuu AINA ajojahdin kohteeksi.
Kommentit (21)
millä meriiteillä Katainen on ministeri. Se on ylioppilas, mutta ei kai päivääkään tehny ns. oikeita töitä. Korjaa jos olen väärässä.
Kansahan demokratiassa päättäjät valitsee ja mulle riittää, että on hyvä sydän, hyvät arvot ja taito puolustaa niitä.
mutta hän jäi itse kiinni omasta tietämättömyydestää heti, kun oli ensin moittinut alan tutkijaa tietämättömäksi...
Se mitä mietin on se, että onko MGR itse oivaltanut tämän luvun 0,7 vai ajaako hän jo varmiiksi pureskeltua materiaalia, jonka edeltäjänsä ovat laittaneet alulle... Ja lopuksi ottaa joko kunnian tai tappion itselleen...
Kuinka paljon hänellä itsellään on kokemusta alalta? Tietääkö hän tosiaan maamme vanhusten hoidon tilan?
Hanakkuudesta ei voi häntä moittia, on edes joku joka antaa hyvälle, mutta vaikealle, asialle kasvot.
Katainen. Onko kivaa olla vittumainen sovinisti? Naiset kuuluu keittiön hellan ja nyrkin väliin vai mitä? Sieltähän sinä itekin olet ryöminyt hetkeksi koneen ääreen suoltamaan paskaa.
Tyhmä, kouluttautumaton DJ.
millä meriiteillä on ministeri?
millä meriiteillä Katainen on ministeri. Se on ylioppilas, mutta ei kai päivääkään tehny ns. oikeita töitä. Korjaa jos olen väärässä.
Kansahan demokratiassa päättäjät valitsee ja mulle riittää, että on hyvä sydän, hyvät arvot ja taito puolustaa niitä.
No ok, toki joku rajallisen budjetin jakaminen mahdollisimman oikeudenmukaisesti kuuuu tähän, mutta sitä ei kai kukaan kuitenkaan yksin päätä.
t. sama
http://palkkavertailu.com/palkka/kiinteistösihteeri
Ja tässä toinen
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/maria-guzenina-richardson-syrja…
Eipä Maria ole kovin vakuuttava ollut toimissaan.
Minä taas väitän, ellei G-R olisi nuorehko, kaunis ja pehmeä-ääninen nainen, niin ei ikinä tuolla kokemuksella ja taustalla olisi päässyt noin pitkälle. Rumemmilta ja vanhemmilta naisilta kuten miehiltä vaaditaan enemmän. Ihan kupla koko nainen ja näkihän sen siinä, kun vältteli viikkoja eduskuntaakin. Kyllä muakin pelottaisi joutua sinne möyhennettäväksi, jos en tietäisi ministeriöni alasta tarpeeksi.
Samaa sarjaa kuin Karpela. Ulkonäöllä pääsee äijäpuolueessa kiillottamaan puolueen kuvaa.
se kyllä onnistuu tekemään itsestään sangen tyhmän vaikutelman toistuvasti.
Kataisen kaikki tietävät olevan tyhmä mutta kun sillä on se hyväveli-verkosto tukena.
Peruspalveluministerin ristriitaiset lausunnot, tempoileva toimintatapa, kaoottinen johtamistyyli ja monien hallinnonalan ongelmien kärjistyminen julkisen skandaalin aseteelle ovat säikäyttäneet myös hänen oman virkamieskuntansa. Guzenina-Richardson on ajautunut törmäyskurssille jopa sosiaali- ja terveysministeriön korkeimman virkamiehen, kansliapäällikkö Kari Välimäen kanssa.
Ministeriöstä kerrotaan, että arvaamattomaksi koettu Guzenina-Richardson on saanut aikaan työyhteisöön epävarmuuden, jopa pelon ilmapiirin. ”Meillä on nyt täällä paljon turvattomuutta. Mitä tahansa tuntuu voivan tapahtua”, eräs virkamies kertoo.
Suomen Kuvalehden haastattelussa ministeri Guzenina-Richardson myöntää, että hänen tapansa kyseenalaistaa asioita ei miellytä kaikkia.
”Olen äärimmäisen innokas ja otan työni tosissani.”
Turhautuneet virkamiehet valittavat, ettei kokematon ministeri usein edes halua ottaa vastaan tietoa tai neuvoja. Guzenina-Richardson itse korostaa, ettei ministeri voikaan olla hallinnon jatke. Hän antaa ymmärtää, ettei kaikki viisaus asu ministeriössä.
”Ministerin tehtävä on palvella ihmisiä ja tuoda arkielämän tuntemuksia myös virkamiesten tietouteen.”
Guzenina-Richardsoniin kohdistuvat poliittiset paineet lisäävät jännitteitä eduskunnassa ensi viikolla, kun hallitus vastaa peruspalveluministerin hallinnonalaan kuuluvaan, kotihoidon tukea koskevaan välikysymykseen.
Lue lisää Suomen Kuvalehden numerosta 11/2012, joka ilmestyy perjantaina 16. maaliskuuta.
tuskin olisi päässyt edes kaupunginvaltuustoon
aloitetaan nyt siitä...
"lämmin" esiintymistapansa. Katselin pari viikkoa sitten, kun hän oli Ylen Päivän kasvossa haastateltavana, eikä vastannut kysymyksiin, vaan piti jotain käsittämätöntä (ilmeisesti itse etukäteen päättäämäänsä) yksinpuhelua.
Hyvä esiintyjä osaa vähän sentään varioida puhetapaansa yleisön ja tilaisuuden mukaan.
Maria ei osaa, ei vaikka on esiintymisen ammatilainen, muka.
Tyhmä, kouluttautumaton DJ.
Harvinaisen kovapäinen eukko ja hänelle tuntuu olevan ylivoimaisen vaikeata kuunnella fiksumpiaan, myöntää olleensa väärässä tai että ei ymmärrä asioita. Tämähän toki on poliitikoille ihan yleistä, mutta hänen kohdallaan se vain näkyy paljon selkeämmin kuin muiden kohdalla. Parasta olisi jos vain antaisi virkamiesten ja fiksumpien hoitaa hommat ja pitäisi suunsa kiinni.
Peruspalveluministerin ristriitaiset lausunnot, tempoileva toimintatapa, kaoottinen johtamistyyli ja monien hallinnonalan ongelmien kärjistyminen julkisen skandaalin aseteelle ovat säikäyttäneet myös hänen oman virkamieskuntansa. Guzenina-Richardson on ajautunut törmäyskurssille jopa sosiaali- ja terveysministeriön korkeimman virkamiehen, kansliapäällikkö Kari Välimäen kanssa. Ministeriöstä kerrotaan, että arvaamattomaksi koettu Guzenina-Richardson on saanut aikaan työyhteisöön epävarmuuden, jopa pelon ilmapiirin. ”Meillä on nyt täällä paljon turvattomuutta. Mitä tahansa tuntuu voivan tapahtua”, eräs virkamies kertoo. Suomen Kuvalehden haastattelussa ministeri Guzenina-Richardson myöntää, että hänen tapansa kyseenalaistaa asioita ei miellytä kaikkia. ”Olen äärimmäisen innokas ja otan työni tosissani.” Turhautuneet virkamiehet valittavat, ettei kokematon ministeri usein edes halua ottaa vastaan tietoa tai neuvoja. Guzenina-Richardson itse korostaa, ettei ministeri voikaan olla hallinnon jatke. Hän antaa ymmärtää, ettei kaikki viisaus asu ministeriössä. ”Ministerin tehtävä on palvella ihmisiä ja tuoda arkielämän tuntemuksia myös virkamiesten tietouteen.” Guzenina-Richardsoniin kohdistuvat poliittiset paineet lisäävät jännitteitä eduskunnassa ensi viikolla, kun hallitus vastaa peruspalveluministerin hallinnonalaan kuuluvaan, kotihoidon tukea koskevaan välikysymykseen. Lue lisää Suomen Kuvalehden numerosta 11/2012, joka ilmestyy perjantaina 16. maaliskuuta.
miehenä hän ei olisi päässyt edes kuntavaaleista läpi..
Keskivertokansalainen turhautuu kuunnellessaan hänen lausuntojaan. Oli penistä tai ei. Eihän me tiedetä, onko.
että suurinta osaa ei sorsita. he kun ovat politiikassa poliitikkoina eivätkä naispoliitikkoina.
nauretaanhan esim. urheilusankarimiehillekin jotka änkevät vaaleihin ehdolle. osa pääsee pitkälle ja jotkut jopa osoittautuvat taitaviksi. mutta monet eivät.
Lisäksi Maria G-R on erittäin ylimielinen. Jos virkamiehet, toimittajat ja kansalaiset kysyvät, mitä 0,7 hoitajaa tarkoittaa, miksi ministeri ei vastaa kysymykseen? Eikö hän ymmärrä kysymystä? Tai tiedä vastausta?
Mulle tuli tosi huono kuva ko. naisesta, kun se oli Päivärinnan ohjelmassa vaatimassa oluen laimentamista. Se käyttäytyi erittäin ylimielisesti ja halventavasti vastapuolta kohtaan, ei kyennyt asialliseen keskusteluun, meni henkilökohtaisuuksiin ja oli tietämätön substanssista. Ilmeisesti peittää huonolla käytöksellään asiantuntemattomuuttaan. En tykkää, enkä tykkäisi vaikka olisi mies.
Itseänikin alkuun vähän ärsytti. Johtui ehkä just tosta julkisuudella politiikkaan ratsastuksesta.
Mutta pakko myöntää, että tuo rohkea "takin kääntö tuulimyllyjä vastaan" tuossa hoitajien minimimäärän mitoituksessa sai multa suun loksahtamaan. Onhan siinä naisessa poliitikolle harvinaista suoraselkäisyyttä ja sydämellisyyttä.
Hyvä Maria!
Ja sama tuo ihme vääntö siitä luvusta 0,7 hoitajaa vanhusta kohden. Kuin enemmistö muuttui yht'äkkiä niin hemmetin tyhmäksi ettei muka ymmärrä mitä se tarkoittaa. Sallikaa mun nauraa!
Mä en ainakaan ole koko aikana pysyny perässä tässä eurooppakriisissä, että missä mennään ja kuka lopulta korjaa sen syydetyn potin ja kaikki oleelliset kysymykset. Että Maria on kyllä huomattavasta helposti ymmärrettävämpi, ja kaiken lisäksi puolustaa oikesati heikkoja.
Itseänikin alkuun vähän ärsytti. Johtui ehkä just tosta julkisuudella politiikkaan ratsastuksesta.
Mutta pakko myöntää, että tuo rohkea "takin kääntö tuulimyllyjä vastaan" tuossa hoitajien minimimäärän mitoituksessa sai multa suun loksahtamaan. Onhan siinä naisessa poliitikolle harvinaista suoraselkäisyyttä ja sydämellisyyttä.
Hyvä Maria!
Ja sama tuo ihme vääntö siitä luvusta 0,7 hoitajaa vanhusta kohden. Kuin enemmistö muuttui yht'äkkiä niin hemmetin tyhmäksi ettei muka ymmärrä mitä se tarkoittaa. Sallikaa mun nauraa!
Mä en ainakaan ole koko aikana pysyny perässä tässä eurooppakriisissä, että missä mennään ja kuka lopulta korjaa sen syydetyn potin ja kaikki oleelliset kysymykset. Että Maria on kyllä huomattavasta helposti ymmärrettävämpi, ja kaiken lisäksi puolustaa oikesati heikkoja.
No onhan noissa poliitikoissa monta muutakin, jotka ei ole hirveästi koulunpenkkiä kuluttaneet. Olen samaa mieltä aloittajan kanssa, jos Guzenina olisi mies, kritiikkiä häntä kohtaan esitettäisiin korkeintaan puolet siitä mitä nyt. Naisen pitää aina olla tuplasti parempi kuin mies ennen kuin kelpaa, jos sittenkään...