Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää luokkakaverin äiti

Vierailija
22.08.2012 |

Meillä on kaksi lasta, minulla joustava työ ja asumme koulun vieressä.

Heidän lapsensa oli meillä ihan hirveästi koko viime lukuvuoden, välillä aamuseitsemältä alkoi soittelu, että nyt lapsi pitäisi saada meille heti jne.

Kutsuin heidän lapsensa myös toisen lapsemme synttäreille, olen tarjonnut vaikka mitä, tarkistanut läksyjä jne.

No, minun lapseni he ovat tuoneet kotiin tasan kerran, kun erikseen pyysin. Minun toista lastani ei kutsuttu heidän lapsensa synttäreille - ja kun keväällä jouduin leikkaukseen, heiltä tuli vain kysely meilillä, että minä päivinä heidän lapsensa silti pääsee meille.

Koko kesänä ei tarjouduttu ottamaan esimerkiksi meidän lapsia mökille, jotta saisin levätä. Olin sairauslomalla koko kesän.

Nyt sitten taas alkoi kinuaminen, että milloin lapsi pääsee meille.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin lapsi pääsee teille?

Vierailija
42/65 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

31, tietenkin se käyttäytyjä Tyhmä kysymys.

Miten käyttäytyjä voi käyttäytyä, jos käytöksen mahdollistaja esim. sanoisi käyttökselle ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/65 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhoitatte koulun jälkeinsen ajan läksyjen tekemiseen ja vieraita saa tulla vasta kello 15.30 jälkeen.

Näin ehkä voit välttää iltapäivähoitajaksi joutumisen.

Vierailija
44/65 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vasta iltapäivällä.

Ekaksi lapsi menee kotiin ja syö ja tekee läksyt.

Sen jälkeen vasta kaverikylään.

Mutta meillä tilanne on se, että on itselläkin monta lasta ja olen tottunut siihen, että trafiikkia on jatkuvasti. Lapsilla on kavereita, jotka pelkäävät aamulla kotonaan. Ovat saaneet tulla meille ja lähteä meiltä sitten kävelemään kouluun.

Samoin koulun jälkeen on saanut tulla meille ja välipalankin on saanut.

En ole koskaan laskenut, saako lapsemme saman verran takaisin. Nyt lasten ollessa murrosiässä, on vain hienoa kun nuoret viihtyy meillä ja tiedän, missä he ovat. Murkkujen kaverit moikkaa minua tuolla kaupungilla ja tulevat illalla kylään ja käyvät juttelemassa minulle ja kertomassa kuulumisia.

Mutta ap.n tapaukseen sanon, että jos olet väsynyt tuohon, puhalla peli poikki. Tällaiseen systeemiin kuin meillä on ollut, ei voi laskea vastavuoroisuutta ja sitä, käyttääkö joku hyväkseen. Olen aina ajatellut, että ne lapset on yksinäisiä ja on hyvä kun saavat meillä olla.

Vierailija
45/65 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olet tiedostanut asian, osaat varmasti aikuisena äiti-ihmisenä luoda raamit lasten vierailuille.

Vierailija
46/65 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni viihtyy aika usein luokkakavereillaan koulun jälkeen. Aloitti nyt kolmannen luokan. Olen myös satunnaisesti kysynyt luokkakaverien vanhemmilta voiko lapseni tulla heille jonakin iltana leikkimään, suomeksi hoitoon, jos minulla on ollut meno.

Olen huomannut nihkeyttä mitä tulee tuohon hoitamiskysymykseen.

Juttu on niin, että olen yksinhuoltaja ja sairauseläkkeellä terveydentilani vuoksi. Jälkimmäistä en kyllä ole teille kertonut, koska en halua levittää arkaluontoista informaatiota itsestäni ympäri kylää. En haluaisi pariksi tunniksi palkata lapsenhoitajaa eikä minulla siihen kovin usein ole varaakaan.

Olen valmis vastavuoroisesti katsomaan heidän lapsensa perään. He eivät vain koskaan ole vielä pyytäneet minua hoitamaan. Useimmissa perheissä täällä onkin kaksi aikuista, joten eivät tarvitse ulkopuolista jeesiä samalla tavalla kuin itse tarvitsen.

Vierailija
47/65 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää vanhemmat on ihan terveitä ja työkykyisiä. Heillä asuu täällä myös molemmat isovanhemmat, terveitä ja työkykyisiä. Koulun vieressä asuu myös isän veli perheineen.

Meillä ei ole mitään tukiverkkoja, ja meidän nuorempi lapsi on kroonikko. Ja minä olen sairastellut.

Tilanne ei ole ongelma, jos lapsella käy kavereita. Heitä käy paljon joka tapauksessa.

Tilanteesta alkoi tulla ongelma, kun meidän perhe "valjastetaan" päivystämään heidän arjessaan ilmaisena tukiverkkona.

Ja vati valui yli siinä vaiheessa, kun meitä ei autettu edes todellisessa hädässä. Tai oikeastaan siinä vaiheessa, kun sen hädänkin keskellä ko. äitiä kiinnosti edelleen vain se oma napa - ei edes kysynyt miten voin! Siis edes symbolisesti.

Tai meidän lasta ei ikinä koskaan ole kutsuttu sinne.

ap

Vierailija
48/65 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen sairas ja että olen menossa leikkaukseen, että meillä ei ole mitään tukiverkkoa kaupungissa ja että olen jo oikeasti pahasti sairas ennen leikkausta ja heiltä tulee ainoastaan meili, jossa ei sanallakaan toivoteta tsemppiä tms. tai tarjota apua, vaan kysellään kylmäkiskoisesti, että milloin heidän lapsensa silti pääsee meille... Niin ei, en kysynyt apua. Kysyin muilta ja sain.

ap

Vierailija
49/65 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten käyttäytyjä voi käyttäytyä, jos käytöksen mahdollistaja esim. sanoisi käyttökselle ei.

onko siis narsistin kanssa suhteessa oleva hakattu ja alistettu osapuoli yhtä syyllinen kuin hakkaaja? Niinhän ne hakkaajatkin kuulemma aina väittää.

Vierailija
50/65 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan sinunlaisia marttyyreja ja vikisijöitä.

että olen sairas ja että olen menossa leikkaukseen, että meillä ei ole mitään tukiverkkoa kaupungissa ja että olen jo oikeasti pahasti sairas ennen leikkausta ja heiltä tulee ainoastaan meili, jossa ei sanallakaan toivoteta tsemppiä tms. tai tarjota apua, vaan kysellään kylmäkiskoisesti, että milloin heidän lapsensa silti pääsee meille... Niin ei, en kysynyt apua. Kysyin muilta ja sain.

ap

Vierailija
51/65 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

16, kuten sanottu, nää vanhemmat on ihan terveitä ja työkykyisiä. Heillä asuu täällä myös molemmat isovanhemmat, terveitä ja työkykyisiä. Koulun vieressä asuu myös isän veli perheineen. Meillä ei ole mitään tukiverkkoja, ja meidän nuorempi lapsi on kroonikko. Ja minä olen sairastellut. Tilanne ei ole ongelma, jos lapsella käy kavereita. Heitä käy paljon joka tapauksessa. Tilanteesta alkoi tulla ongelma, kun meidän perhe "valjastetaan" päivystämään heidän arjessaan ilmaisena tukiverkkona. Ja vati valui yli siinä vaiheessa, kun meitä ei autettu edes todellisessa hädässä. Tai oikeastaan siinä vaiheessa, kun sen hädänkin keskellä ko. äitiä kiinnosti edelleen vain se oma napa - ei edes kysynyt miten voin! Siis edes symbolisesti. Tai meidän lasta ei ikinä koskaan ole kutsuttu sinne. ap

Sano sille äidille suoraan, että te ette ole mikään ilmainen ip-/ap-kerho tai muukaan lastenhoitopalvelu.

Kerrot ettei sinulla ole resursseja sellaiseen sellaiseen. Omienkin kanssa tarvitsisit hoitoapua.

Se äiti saattaa ajatella että omat lapsensa menevät siinä joukon jatkona ilman ylimääräistä vaivaa.

Tällaisen väitteen olen kerran vastaavassa tapauksessa kuullut.

Yhden lapsen äiti hoidatti lastaan jatkuvasti kaverillaan, jolla 4 lasta. Tämä yhden lapsen äiti kertoi ihan tosissaan että "siinähän se yksi menee joukon jatkona, ei siitä vaivaa ole".

Itse ei koskaan hoitanut ystävänsä lapsia "kun niitä on niin paljon ettei jaksa".

Ihmiset ovat toisinaan yllättävän ymmärtämättömiä.

Yllättävän paljon on sellaisia ihmisiä, jotka pitävät itsestäänselvänä sitä että muut ihmiset auttavat ja tukevat heitä, mutta kuvittelevat samalla että muille kaikki on aina helppoa eivätkä he tarvitse mitään apua tai tukea.

t. 16

Vierailija
52/65 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni viihtyy aika usein luokkakavereillaan koulun jälkeen. Aloitti nyt kolmannen luokan. Olen myös satunnaisesti kysynyt luokkakaverien vanhemmilta voiko lapseni tulla heille jonakin iltana leikkimään, suomeksi hoitoon, jos minulla on ollut meno.

Olen huomannut nihkeyttä mitä tulee tuohon hoitamiskysymykseen.

Juttu on niin, että olen yksinhuoltaja ja sairauseläkkeellä terveydentilani vuoksi. Jälkimmäistä en kyllä ole teille kertonut, koska en halua levittää arkaluontoista informaatiota itsestäni ympäri kylää. En haluaisi pariksi tunniksi palkata lapsenhoitajaa eikä minulla siihen kovin usein ole varaakaan.

Olen valmis vastavuoroisesti katsomaan heidän lapsensa perään. He eivät vain koskaan ole vielä pyytäneet minua hoitamaan. Useimmissa perheissä täällä onkin kaksi aikuista, joten eivät tarvitse ulkopuolista jeesiä samalla tavalla kuin itse tarvitsen.

kantsii sanoa heti, että mä siten seuraavan kerran vahdin teidän lapsia, senkun soitatte ja pyydätte. Tai että sopiiko ensi viikonloppuna että lapset tulevat teille illaksi. Ole itse se aktiivinen osapuoli tasaamaan tilannetta, jotta voit jatkossakin pyytää hoitoapua.

Ja miksi pitää salailla omaa tilannettaan. Lapset puhuvat kuitenkin. Rehellisempää on kertoa oma tilanne niin muutkin ymmärtävät.

Vierailija
53/65 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko siis narsistin kanssa suhteessa oleva hakattu ja alistettu osapuoli yhtä syyllinen kuin hakkaaja? Niinhän ne hakkaajatkin kuulemma aina väittää.

Käyttäytyjä saattaa myös olla sadisti ja nauttia väkivallasta, mutta väittäisin että se on harvinaista.

Mikä sitten saa muuten niin loogisen, järkevän ja kontrolloidun käyttäytyjän menettämään malttinsa ja lyömään ? Noh käytöksen mahdollistaja itse.

Miksi niin monet tuntuvat oikein hakeutuvan heitä hakkaavien henkilöiden seuraan? Miksi, niin usein samoilla henkilöillä on kerta toisensa jälkeen ongelmia heitä pahoinpitelevien kanssa? Toiset vaan tykkäävät riidellä ja tapella. He oikein haastavat riitaa. Ärsyttävät, kunnes toinen suuttuu. Sitten suuttumisen jälkeen pääsevät sopimaan ja riita loppuu. Jännittävää elämää, eikö?

Ketä tämänkin käytöksen mahdollistaja, sitten voisi haukkua, jos hän ei tätä käytöstä mahdollistaisi. Jos hän ei mahdollistasi tätä käytöstä, ei hänellä olisi ketään, johon tuntisi itse olevansa parempi ihminen.

Vierailija
54/65 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olisi kyllä hyvä jos voisit jotain tilanteestasi kertoa, lisäisi ymmärrystä.

Olen valmis vastavuoroisesti katsomaan heidän lapsensa perään.

Vierailija
55/65 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ko. perhe ei.

En ole hakeutunut yhtään mihinkään - lapsillani on paljon kavereita, tämä yksi ainoa perhe käyttäytyy näin.

Ja he ovat nyt alkaneet taas vikistä sitä lapsenvahtiapua. Minä en ole edes ollut yhteydessä heihin päin toukokuun jälkeen.

ap

Vierailija
56/65 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska muuten hän ei saisi sitä kipeänsuloista marttyyrinkruunua ja itsesääliä ja ylemmyydentunnetta.

Se on hieno tunne kun elämässä ei ole sisältöä ja ei arvosta itseään. Kun voi hakea huomiota sillä, että käytetään hyväksi/mies hakkaa/mies ryyppää.

Kaikkiin näihin pätee sama kuvio, eli marttyyri tanssii samaa tangoa samoilla askelilla. Jos hän ei haluaisi olla marttyyri, hän ei olisi siihen suostunut.

Hassua, että yleensä samat naiset hakevat aina juopon miehen ja samoja ihmisiä käytetään aina hyväksi. Kun he eivät ole mitään ilman tätä hyväksikäyttöä.

Käyttäytyjä saattaa myös olla sadisti ja nauttia väkivallasta, mutta väittäisin että se on harvinaista.

Mikä sitten saa muuten niin loogisen, järkevän ja kontrolloidun käyttäytyjän menettämään malttinsa ja lyömään ? Noh käytöksen mahdollistaja itse.

Miksi niin monet tuntuvat oikein hakeutuvan heitä hakkaavien henkilöiden seuraan? Miksi, niin usein samoilla henkilöillä on kerta toisensa jälkeen ongelmia heitä pahoinpitelevien kanssa? Toiset vaan tykkäävät riidellä ja tapella. He oikein haastavat riitaa. Ärsyttävät, kunnes toinen suuttuu. Sitten suuttumisen jälkeen pääsevät sopimaan ja riita loppuu. Jännittävää elämää, eikö?

Ketä tämänkin käytöksen mahdollistaja, sitten voisi haukkua, jos hän ei tätä käytöstä mahdollistaisi. Jos hän ei mahdollistasi tätä käytöstä, ei hänellä olisi ketään, johon tuntisi itse olevansa parempi ihminen.

Vierailija
57/65 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaltoinkohteluun, väkivaltaan jne. He ova usein mitä suurimmassa määrin uhreja. Joten pitäisikö kuitenkin syyttää heidän vanhempiaan? Tosin nämäkin ovat usein aika kurjan lapsuuden eläneitä. Eli ehkä pitäisikin syyttää heidän vanhempiaan, tai heidän... tai ehkä syyllisiä ovatkin näiden huonosti kohdeltujen lasten sukulaiset, naapurit, ls-taho jotka eivät puuttuneet.

Vai olisiko kuitenkin järkevämpää tehdä jotain muuta kuin etsiä syylistä?

Miksi niin monet tuntuvat oikein hakeutuvan heitä hakkaavien henkilöiden seuraan? Miksi, niin usein samoilla henkilöillä on kerta toisensa jälkeen ongelmia heitä pahoinpitelevien kanssa?

Vierailija
58/65 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kenenkään muun vanhemman kanssa ei tuota ongelmaa ole! Kaipa minä olisin kerännyt jo tähän mennessä oikein hyväksikäyttäjien armeijan kimppuuni, jos vika olisi minun.

ap

Vierailija
59/65 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ko. perhe ei. En ole hakeutunut yhtään mihinkään - lapsillani on paljon kavereita, tämä yksi ainoa perhe käyttäytyy näin. Ja he ovat nyt alkaneet taas vikistä sitä lapsenvahtiapua. Minä en ole edes ollut yhteydessä heihin päin toukokuun jälkeen. ap

Vierailija
60/65 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari kertaa itse kysellyt josko kaveri x tulisi meille muutamaksi tunniksi esim. seuraavana viikonloppuna. Ihan mielellään ottaisin (yhden lapsen kerrallaan) jos vain aika saadaan sovittua tai jos kaverin vanhemmat pyytävät apua.

Terveydentilastani en tosiaan halua puhua. Usko minua, se on ihan viisasta, kokemusta nimittäin on. Lähden siitä että se ei kuulu muille. Ajatelkoot mitä ajattelevat.

Ehkä sitten kerron asiasta luottamuksellisesti, jos menen huonompaan kuntoon, etenkin jos se näkyy.