Keskosen sairaalassaolo. Kuka maksaa?
Vauvani uhkaa kovasti syntyä keskosena, eli joutuisi varmasti olemaan ainakin 2 viikkoa sairaalassa... 35e/vuorokausi ei ole mitään ilmaista lystiä, jouduin jo itse makaamaan sairaalassa puolitoista viikkoa ja kauhistuttaa jo siitäkin tuleva lasku. Kuka tietää? Mietin vaan, että jos jonkun vauva on parikin kuukautta sairaalassa, niin konkkaanhan siinä mennään...
Kommentit (26)
7 vrk raja on vuosikohtainen. Jos siis lapsi syntyy esimerkiksi 26.12. ja pääsee sairaalasta 5.1. niin koko ajalta joutuu maksamaan laskun.
Eikä toi 7vrk voi pitää kaikkialla paikkaansa koska meidän kuopus oli 9vrk hoidossa vaikkei keskonen ollutkaan ja niin vaan lasku tuli jokaiselta päivältä. Kallista lystiä synnyttäminen jos jotain menee vikaan ja joutuu olemaan pidempään kuin sen 2vrk. Kyllä mullakin pikkasen kirpas kun esikoisen kanssa olin itse 5 vrk sairaalassa ja esikoinen 6vrk. Ja molemmat maksettiin 35€/pv
Siis mitä ihmettä? Lapsi ei ole edes vielä syntynyt ja jo nyt teillä on rahat noin vähissä ettei ole edes varaa sitä synnyttää?! Sano että tää oli provo, olihan?!?!?!?
vaan mahdollisesta ennenaikaisesta synnytyksestä ja sairaalahoitomaksuista....
Rahan vähyydestä tässä oli kyse! Oikeasti jos aloittaja ei pysty maksamaan edes noita sairaalamaksuja, on lapsen tulevaisuus aika surkeissa kantimissa..
lapsesta tulee surkea ja onneton ja kasvatus ei onnistu, jos ei ole rikas?
Mä kuule vähän luulen, että lapsen kasvatuksessa se raha on ihan toissijainen juttu. Kyllä siihen vähän muutakin tarvitaan.
Rahan vähyydestä tässä oli kyse! Oikeasti jos aloittaja ei pysty maksamaan edes noita sairaalamaksuja, on lapsen tulevaisuus aika surkeissa kantimissa..
lapsesta tulee surkea ja onneton ja kasvatus ei onnistu, jos ei ole rikas?
Mä kuule vähän luulen, että lapsen kasvatuksessa se raha on ihan toissijainen juttu. Kyllä siihen vähän muutakin tarvitaan.Rahan vähyydestä tässä oli kyse! Oikeasti jos aloittaja ei pysty maksamaan edes noita sairaalamaksuja, on lapsen tulevaisuus aika surkeissa kantimissa..
En puhunut kasvatuksellisista asioista mitään, vaan ihan perushuollosta. Jos lapselle ei saada edes perussairaanhoitoa maksettua, josta siis tosiaan suurin osa maksetaan verovaroin, niin aika ikävää. Tämä on näitä äitejä, joilla ei ole varaa lähteä tosi sairaan lapsen kanssa taksilla päivystykseen kun sekä taksi että se päivystys maksavat yhteensä muutaman kympin. Siis lapsi ei saa tarvitsemaansa hoitoa.
kyllä se vanhemmuus nimenomaan on ennen kaikkea maalaisjärkeä ja vastuuntuntoa.
Niihin kuuluu olennaisena osana alkeellinen laskutaito...
vaan mahdollisesta ennenaikaisesta synnytyksestä ja sairaalahoitomaksuista....