Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskosen sairaalassaolo. Kuka maksaa?

Vierailija
22.08.2012 |

Vauvani uhkaa kovasti syntyä keskosena, eli joutuisi varmasti olemaan ainakin 2 viikkoa sairaalassa... 35e/vuorokausi ei ole mitään ilmaista lystiä, jouduin jo itse makaamaan sairaalassa puolitoista viikkoa ja kauhistuttaa jo siitäkin tuleva lasku. Kuka tietää? Mietin vaan, että jos jonkun vauva on parikin kuukautta sairaalassa, niin konkkaanhan siinä mennään...

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vrk per kalenterivuosi. Sen yli meneviltä päiviltä ei tule laskua.

Vierailija
2/26 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ymmärsin niin,että JOS vauva joutuu olemaan parikin kuukautta sairaalassa ja JOS olisi perhe itse joutunut maksamaan KOKO summan, niin voisi olla hetkellinen hätä.Noinhan juttu ei onneksi ole, joten te kaikki varakkaa mammat, joita ei hetkauta parin kuukauden sairaalamaksut (!) olkaa rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma keskoseni oli 8 päivää tehohoidossa ja 6 viikkoa jatkohoidossa sairaalassa ja maksu menee lapsilta vain 7 ekalta päivältä. Tässä kohtaa Suomi on todellinen hyvinvointivaltio, hoidon hinta on kymmeniätuhansia euroja ja vauvan henki pelastetaan ja itselle jää maksettavaksi parisataa euroa.

Jotain hyvää suomessakin ja tähänkin hyvään tarkoitukseen veroja maksetaan!

Vierailija
4/26 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei tässä mihinkään sillan alle jouduta, mutta mulle tulee jo omista sairaalassaoloista n. 350e lasku. Jos tuohon vielä tulisi vauvasta samanmoinen summa, niin on se aika tavallisen paljon rahaa. Kaikki eivät tienaa mitään kuutta tonnia kuussa käteen.

Ei kai tässä auta kuin kysellä sossusta ainakin tuota omaa laskuani... Jos sieltä edes jotain saisi.

Vierailija
5/26 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesta tulee surkea ja onneton ja kasvatus ei onnistu, jos ei ole rikas?

Mä kuule vähän luulen, että lapsen kasvatuksessa se raha on ihan toissijainen juttu. Kyllä siihen vähän muutakin tarvitaan.

Rahan vähyydestä tässä oli kyse! Oikeasti jos aloittaja ei pysty maksamaan edes noita sairaalamaksuja, on lapsen tulevaisuus aika surkeissa kantimissa..

En puhunut kasvatuksellisista asioista mitään, vaan ihan perushuollosta. Jos lapselle ei saada edes perussairaanhoitoa maksettua, josta siis tosiaan suurin osa maksetaan verovaroin, niin aika ikävää. Tämä on näitä äitejä, joilla ei ole varaa lähteä tosi sairaan lapsen kanssa taksilla päivystykseen kun sekä taksi että se päivystys maksavat yhteensä muutaman kympin. Siis lapsi ei saa tarvitsemaansa hoitoa.

Monen viikon sairaalahoito on kuitenkin vähän eri hintaluokkaa kuin yksi parinkympin taksimatka.

Vierailija
6/26 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesta tulee surkea ja onneton ja kasvatus ei onnistu, jos ei ole rikas?

Mä kuule vähän luulen, että lapsen kasvatuksessa se raha on ihan toissijainen juttu. Kyllä siihen vähän muutakin tarvitaan.

Rahan vähyydestä tässä oli kyse! Oikeasti jos aloittaja ei pysty maksamaan edes noita sairaalamaksuja, on lapsen tulevaisuus aika surkeissa kantimissa..

En puhunut kasvatuksellisista asioista mitään, vaan ihan perushuollosta. Jos lapselle ei saada edes perussairaanhoitoa maksettua, josta siis tosiaan suurin osa maksetaan verovaroin, niin aika ikävää. Tämä on näitä äitejä, joilla ei ole varaa lähteä tosi sairaan lapsen kanssa taksilla päivystykseen kun sekä taksi että se päivystys maksavat yhteensä muutaman kympin. Siis lapsi ei saa tarvitsemaansa hoitoa.

Keskosen hoito ei nyt ihan perussairaanhoitoa ole...

Vierailija
7/26 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hinnaltaan kyllä ihan perussairaanhoitoa. Ihan saman verran maksaa potilaalle aika teho-osastolla kuin tavallisella osastolla. Maksukattokin on sama.

Vierailija
8/26 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se menee.

Vierailija
9/26 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos sellaista ei ole niin sitten itse maksetaan. Jos ei ole varaa voi kysyä sossusta, mutta ei siellä ihan mitä vain maksella..

Vierailija
10/26 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos sellaista ei ole niin sitten itse maksetaan. Jos ei ole varaa voi kysyä sossusta, mutta ei siellä ihan mitä vain maksella..

on omavastuu? Sossua olen ajatellut, mutta kun ei olla sossun asiakkaita niin kuitenkin tulee jotain ongelmaa eivätkä suostu avustamaan...

Vierailija
11/26 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omavastuu, johon voitte tarv. hakea sosiaalitoimesta avustusta. Sen jälkeen on verovaroin kustannettua hoitoa....

Vierailija
12/26 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta prosentuaalinen kuitenkin loppukustannuksista. Tosin jos olet jo noin pitkillä viikoilla et voi enää vakuutusta saada..

Onko tulot niin korkeat ettette voi saada sossusta mitään? Jos ei, niin sitten vain kuittien kanssa sossuun ja maksujärjestelyä sopimaan. Ei tarvitse olla jo valmiiksi sossun asiakas, muutenkin on parempi hoitaa tällaiset isot kustannukset ihan paikan päällä.

Vierailija
13/26 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä toi 7vrk voi pitää kaikkialla paikkaansa koska meidän kuopus oli 9vrk hoidossa vaikkei keskonen ollutkaan ja niin vaan lasku tuli jokaiselta päivältä. Kallista lystiä synnyttäminen jos jotain menee vikaan ja joutuu olemaan pidempään kuin sen 2vrk. Kyllä mullakin pikkasen kirpas kun esikoisen kanssa olin itse 5 vrk sairaalassa ja esikoinen 6vrk. Ja molemmat maksettiin 35€/pv

Vierailija
14/26 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma keskoseni oli 8 päivää tehohoidossa ja 6 viikkoa jatkohoidossa sairaalassa ja maksu menee lapsilta vain 7 ekalta päivältä. Tässä kohtaa Suomi on todellinen hyvinvointivaltio, hoidon hinta on kymmeniätuhansia euroja ja vauvan henki pelastetaan ja itselle jää maksettavaksi parisataa euroa.

Vierailija
15/26 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsesta maksetaan vain 7 päivältä.

Vierailija
16/26 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei niihin ole varaa...

Luulisi että tuossa vaiheessa muutenkin kiinnostaa ihan muut asiat kuin raha!

Vierailija
17/26 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omani oli aikoinaan kolme kuukautta keskolassa, eipä olisi yksi ihmisikä riittänyt sen laskun maksamiseen.

Vierailija
18/26 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei niihin ole varaa...

Luulisi että tuossa vaiheessa muutenkin kiinnostaa ihan muut asiat kuin raha!

Vierailija
19/26 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä? Lapsi ei ole edes vielä syntynyt ja jo nyt teillä on rahat noin vähissä ettei ole edes varaa sitä synnyttää?! Sano että tää oli provo, olihan?!?!?!?

Vierailija
20/26 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos joltain on otettu lapsesta enemmän kuin 7 vrk niin siinä on tullut virhe.