Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olet mitä syöt - katsokaapa ihmisten ostoskärryjä

Vierailija
21.08.2012 |

Kaupassa on hauska katsoa ihmisten ostoskärryihin ja työntäjää katsomatta arvata millainen ihminen tämä on. On hämmästyttävää, kuinka hyvin arvaukset osuvat kohdalleen. Kärryn sisällöstä (ainakin kun on isommat ostokset) pystyy tasan sanomaan, onko ihmisellä ylipainoa, sukupuolen sekä suurin piirtein iän. Yleensä perhestatuksen ja ehkä koulutustasonkin, mutta niitä on tietysti hankala mennä varmistamaan, nuo muut näkee päälle.

Prismassa tehtyjen havaintojen perusteella ihmisen BMI on lähes poikkeuksetta normaalia suurempi, jos kärryissä on paahtoleipää. Lauantaimakkara samassa kärryssä vielä varmistaa asian. Usein tällaisessa paahtoleipä-lauantaimakkarakärryssä on myös joko olutta tai limsaa ja työntäjänä vatsakas keski-ikäinen mies. Hoikat sinkkunaiset suosivat kasviksia ja dieetti- tms terveysmuroja sekä syövät ihan vitusti jugurttia. Kärryistä löytyy myös maustettuja kivennäisvesiä.

Yksittäisestä tuotteesta ei vielä kauheasti pysty päättelemään, mutta nuo eri tuotteiden yhdistelmät paljastavat armotta valitsijansa.

Tämän huomion valossa on todella ihmeellistä, kun niin monet tuntuvat valittavan, etteivät laihdu vaikka syövät "aivan normaalisti". Ainakin kaupassa ostokset ja ruumiinrakenne mätsäävät ihan yksi yhteen.

Oletteko huomanneet?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen läski. Syön vaan liikaa sitä terveellistä.

Mutta esim. eilisen ostokset:

- tuoreita papuja

- tomaatteja

- basilikaa

- mozzarellajuustoa

- spelttijauhoja

- kevytmaitoa

- tuoretta lohta

- pistaasipähkinöitä

- sitruunaa

Vierailija
2/41 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen läski. Syön vaan liikaa sitä terveellistä. Mutta esim. eilisen ostokset: - tuoreita papuja - tomaatteja - basilikaa - mozzarellajuustoa - spelttijauhoja - kevytmaitoa - tuoretta lohta - pistaasipähkinöitä - sitruunaa

Läski, joka syö liikaa tomaatteja, on siksi läski :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä kiinnittänyt huomiota valtaviin limumääriin, juodaanko sitä ruokajuomana nykyään? Me olemme kaikki normaalipainoisia, kaksi perheestä jopa liian laihoja ja kärryssä on aina paahtoleipää,ruisleipää, metwurstia tai kinkkua, munia, kokomaitoa, oivariinia, tiivistemehua, viinirypäleitä, banaaneja, omenoita, kermajuustoa, kurkkua + normaalit kotiruoka-ainekset.

Vierailija
4/41 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen läski. Syön vaan liikaa sitä terveellistä. Mutta esim. eilisen ostokset: - tuoreita papuja - tomaatteja - basilikaa - mozzarellajuustoa - spelttijauhoja - kevytmaitoa - tuoretta lohta - pistaasipähkinöitä - sitruunaa

jos syö liikaa tomaatteja mozzarellan ja pähkinöiden kanssa voi olla "läski".

Vierailija
5/41 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ehkä ne tomaatit mutta öljy, juustot, täysjyväleipä. Ei nekään epäterveellisiä ole varsinkin kun syön niiden seuraksi paljon kasviksia, mutta tällaiselle keski-ikäiselle ei-liikkuvalle konttorityöntekijälle tulee helposti niistäkin liikaa energiaa. En sentään ihan valtavan ylipainonien ole, BMI juuri normaalirajan yläpuolella.

Vierailija
6/41 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käydään kerran viikossa isot ostokset ja muuten haetaan vain maitoa.

Perheessä noudatetaan neljää eri ruokavaliota, joten luulenpa ettei mun ostoksista voi päätellä juuri mun syömätapoja.

Itse noudatan vhh:ta ja olen hoikka. Tyttäreni noudattaa vähärasvaista, kuopus on keliaakikko, mies ja keskimmäinen poika ovat sekasyöjiä. Mies on joukon läski.

Ja tälle kokonaisuudelle ostaa yksi ihminen evästä.

Vierailija
7/41 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi paahtoleipäjuttu ei mielestäni viittaa lihavuuteen, vaan ennemminkin leivän määrä. Itse syön ainoastaan yhden palan leipää päivässä ja lapset ei ollenkaan, joten ostan aina paahtoleipäpaketin (sellaisen viljaisan en vehnää)koska se on ainoa joka säilyy pitkään.

Minusta paljon Cokis lightia ostavat omaavat korkeimman BMI:N :) Siinä on sellainen itsepetoksen vahva tuntu.

Itse olen laiha, mutta en osta ikinä light-tuotteita.

Vierailija
8/41 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että koulutustasonkin näkee? Meidän perheessämme on tohtori-duunari -yhdistelmä, että meidän ostoksistamme päättelisi? Mieheni on vielä ulkomailta kotoisin, joten kärryssämme on usein paljon erilaisia kasviksia, rasvaista lihaa ja sisäelimiä. Joku voisi luulla, että meillä on kissa, mutta kyllä se sydän ihan ihmisten suihin menee ;)

Mä olen hoikka, miehelleni taas on kertynyt pikkuisen liikaa painoa. Ehkä kyse on siitä, miten ruokavalion koostaa, paljonko syö ja mitä syö kodin ulkopuolella? En harrasta kevyttuotteita, vaan syön tavallisia sitten vähemmän ja harvemmin.

Meillä on kaksi syntymälaihaa lasta, joille syötämme hyvällä omallatunnolla vähän rasvaisempaa ja proteiinipitoisempaa (kuitenkin ravintoainetiheää) ruokaa.

Vierailija
9/41 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ostin seuraavat: 3 prk rasvatonta maitorahkaa, 1 litra luomukevytmaitoa, 1 luomuviili, 1 päärynäomena, 3 luumua, 4 nektariinia, 1 kurkku, 1 sokeriton mehutiivistepullo, 1 lohikeitto.

Vähän ihmettelen näitä kommentteja ylipainoisten ostoksia koskien. Onko mahdoton ajatus, että lihava vaikkapa laihduttaa ja ostaa siksi terveellisiä aineksia? Ja edelleen se laiha kaverini ostaa skeidaa, en minä. Mutta minullakin oli kolme vuotta sitten kausi, jolloin söin päivittäin kaikkea sokerimättöä.

Vierailija
10/41 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 3 lapsen kanssa elävä korkeakoulutettu yh, parisuhteessa. Katsojan näkökulmasta ja omasta vaatetuksestani sekä päivästä riippuen näytän homssuiselta läskiltä kotiäidiltä, kolmikymppiseltä sinkulta, ituhippiopiskelijalta tai hyvinhoidetulta varhaiskeski-ikäiseltä rouvalta, tai joltain näiden välimaastossa olevalta. Kontekstista riippuen kärryissäni on maitoa, paistijauhelihaa, juureksia, paljon erilaisia hedelmiä, pastaa,jotain pakasteita,jäätelöä, broileria ja paljon vihanneksia (normaalit ruokaostokset kerran viikossa; lohta, naudanfilettä, hyvää juustoa, tomaatteja, yrttejä, ehkä appelsiinimehua (viikonloppu kahdestaan, muita tarvikkeita on kotona); hapankaalia, spelttijauhoja, papuja, seesaminsiemeniä (täydennyksiä varastoon); tai - n. viisi kertaa vuodessa - pussikaupalla sipsejä, keksejä, limsaa, mehuja,karkkia (kun olemme menossa isolla porukalla mökille tai lapsilla on synttärit). Nämä jälkimmäiset ostokset aina nolottavat. Jos vielä satun olemaan räjähtäneessä lookissa, vahvistan taatusti ap:n stereotypiaa.

Vierailija
11/41 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy sukulaisia paljon viikonloppuisin ja ihan teen kuulkaas makaroonilaatikkoa ja muuta ruoksi. Maitoakin penteleet juovat.

Eikö alle 5 lapsen perheet juo maitoa ja syö pottuja?

Kaikkeen tekin tuhlaatte aikaa :D

"Jos täyteen lastatussa ostoskärryssä on hirvät määrät maitoa, leipää, perunoita, porkkanoita, jauhelihaa, makaronia ymv., löytyy kärryn viereltä yleensä hoikka, väsyneen näköinen äiti ja monta lasta (usein enemmän kuin 5). "

Mä oon just toi väsyneen näköinen äiti perjantaina ostoksilla viikonloppu varten. Kärry on lastattu täyteen em. elintarvikkeita, paitsi leipää ei hirveesti, koska yleensä leivon viikonloppuisin itse. Jauhoja siis, ja kauraryynejä, kananmunia, kalaa, monta pussia lauantaikarkkeja, salaattiaineksia, makuvissyä itselle ja ehkä se suklaalevykin...joskus ihan hurjastelen ja ostan pari oluttakin.

Työnnä niitä kärryjä poissaolevan näköisenä, silmänaluset usein aika tummina viikon jäljiltä. Lapsia on 4 :-)

Vierailija
12/41 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki jo elämä ap ja muut ostoskorikyttärit.

Kaupassa ärsyttää kaltaisenne kyylät.

Vierailija
13/41 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 purkkia kevytmaitoa

1 purkki luomukevytmaitoa

pussi perunoita

400 g paistijauhelihaa

1 sipuli

1 valkosipuli

1 pussi tummia makaroneja

1 pussi ruispaloja

5 maustettua jogurttia

3 suklaapirtelöä

2 maxituplaa

3 jäätelöä

Vierailija
14/41 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli korissani tänään kivennäisvettä, maustamatonta jogurttia, hedelmiä sekä luomulihaa. Olen satakiloinen. Sitten taas tikkulaiha ystäväni ostaa keksejä, muroja, karjalanpiirakoita ym. skeidaa lähes joka kauppareissullaan.

Vierailija
15/41 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli korissani tänään kivennäisvettä, maustamatonta jogurttia, hedelmiä sekä luomulihaa. Olen satakiloinen. Sitten taas tikkulaiha ystäväni ostaa keksejä, muroja, karjalanpiirakoita ym. skeidaa lähes joka kauppareissullaan.

Ja sitten kassan jälkeen te vaihdatte ostoskassit!

Vierailija
16/41 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kassan jälkeen te vaihdatte ostoskassit!

Vierailija
17/41 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaaa...aa no me ollaan normaalipainoinen /hoikka perhe ja kärryssä on paahtoleipää, lauantaimakkaraa ja limsaa sekä oluttakin.

se minusta on mielenkiintoisempi huomio, että meidän lähipikkukaupassa käyvien asiakkaiden ostokset on pääasiassa olutta. no voi siellä joka kymmenes asiakas ostaa ihan tavan ruokaakin..mutta yleensä ostokset on monta tölkkiä tai laatikko olutta sekä joku einespizza. Alueella siis asuu paljon alkoholisteja.

Vierailija
18/41 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vielä niin elämääni kyllästynyt että alkaisin vahtaamaan mitä muut ostaa kaupasta..

Vierailija
19/41 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vielä niin elämääni kyllästynyt että alkaisin vahtaamaan mitä muut ostaa kaupasta..

Vierailija
20/41 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärryissä yleensä aina seuraavat

Maitoa

Tummaa ja vaaleeta leipää

Kalkkunaleikettä

Lauantaimakkaraa

Jugurttia

Viiliä

Mehua