Mitä ajattelisit jos 16-vuotiaasta pojastasi tulisi isä?
Kommentit (11)
Katsoisin itseäni peiliin ja syyttäisin itseäni kun en ole puuttunut asioihin silloin kun on ollut sen aika. Pojalla ei paljon ole sanavaltaa jos tyttö on päättänyt lapsen pitää. Ei siis auta muu kuin hyväksyä tilanne ja tukea lasta isyydessä. Toivottavasti hän osaa antaa huomiotaan ja rakastaa aidosti lastaan. Eihän tuo välttämättä huono juttu ole. Opettaahan se vastuuta. Jota taitaa olla jo korkea aika opetella kun tuohon pisteeseen on asiat päästetty. Siinä täytyy muistaa että isovanhemmat ovat todella tärkeässä asemassa lapsen suhteen. Niin omansa kuin lapsenlapsenkin. Täytys kai yrittää antaa nuorille mahdollisuus tehdä nuorten juttuja, mutta ei niin että jatkuvasti olisi lapsi hoidossa isovanhemmilla. Aikuisen kengät on isot eikä niillä opi kulkemaan ennen kuin on siihen kypsä. Ei vaikka tulisi lapsikin kuvioon. Siksi sitä lasta tulee suojata. Nuorilla on nuorten kujeet. Ei se vastuu ole sama tuon ikäisillä poijilla kuin tytöillä. Tytöt kehittyy joka suhteessa aikaisemmin poikia. Omalle pojalleni oli yksi kypsempi tyttö tyrkyllä mutta tein kaikkeni jotta se loppui. Eipä tarvi jälkeenpäin katua puuttumattomuuttani.
Ei se vastuu ole sama tuon ikäisillä poijilla kuin tytöillä.
Et voi olla tosissas!! Millälailla tyttö on suuremmassa vastuussa kuin poika?
poika olisi ehkä kuunnellut häntä seksivalistuksessa paremmin kuin minua. Miettisin myös onko isän puute jotenkin syynä siihen, että haluaa alkaa lapsena isäksi.
Ai ei vastuu ole sama 16-vuotiailla pojilla ja tytöillä?
Huh huh mitä skeidaa, kyllä nimittäin on. Nyt hyvänen aika riittää tuo "pojat on poikia ja ei niiltä tarvitse odottaa mitään" -ajattelutapa, ihan sylettää!
poika olisi ehkä kuunnellut häntä seksivalistuksessa paremmin kuin minua. Miettisin myös onko isän puute jotenkin syynä siihen, että haluaa alkaa lapsena isäksi.
haluaako hän isäksi (ts. tyttö päättää pitää lapsen vastustuksesta huolimatta).
Mutta joo, yrittäisin tukea poikaa parhaani mukaan.
tyttö viimekädessä päättää, syntyykö lapsi vai ei.
Siinä ei paljoa poikaa kuunnella.
tyttö viimekädessä päättää, syntyykö lapsi vai ei. Siinä ei paljoa poikaa kuunnella.
Naiset ovat suuremmassa vastuussa lapsista kuin miehet? Sitä siis tarkoitat? Ymmärsinkö oikein? Vaiko vaan 16v pojilla on pienempi vastuu, ei muun ikäsillä?
tyttö viimekädessä päättää, syntyykö lapsi vai ei. Siinä ei paljoa poikaa kuunnella.
Naiset ovat suuremmassa vastuussa lapsista kuin miehet? Sitä siis tarkoitat? Ymmärsinkö oikein? Vaiko vaan 16v pojilla on pienempi vastuu, ei muun ikäsillä?
tyttö päättää, saako lapsi syntyä. Jos eivät lisäksi asu yhdessä, niin todennäköisesti vauva on äitinsä kotona, jolloin isä ei näe lasta niin usein ja osallistu arkeen täysipainoisesti. Lisäksi 16v on niin arka isäksi tulossa, että tuskin on kovinkaan oma-aloitteinen asioiden suhteen vaan helpomminkin pakenee vastuuta..äiti ei niin helposti voi tätä tehdä.
Toki vastuun kuuluisi olla äidillä ja isällä yhtä suuri iästä huolimatta, mutta harvoin elämässä monikaan asia menee "tasan". Itse asiassa meilläkin suurempi vastuu lapsista on ehdottomasti minulla, kun olen äitiyslomalla ja mies töissä. Lisäksi rakennetaan okt:a, joka myös pitää miestä enempi kiireisenä kuin minua. Minä sitten vastaan enempi lapsista ja kodista.
Olisin myös huolissani, herääkö vanhemmanvaistot vielä kun isäkin (ja äiti?) on teinejä vielä. Mutta lastani tukisin ja neuvoisin pyydettäessä, ja rakastaisin lapsenlastani!
mennyt ehkäisyn käyttö perille.
Pitäisi todella saarnan siitä, että ikinä, siis ei IKINÄ saa uskoa jos pimu sanoo, että ehkäisy on kunnossa.
Teinitytöt hankkiutuu salaa raskaaksi kun nyt on sellainen muoti-ilmiö, että beibit on ihania ja söpöjä ja sen kundin saa kun hommaa itsensä paksuksi.
Vituttaisi pojan puolesta, että joutuu maksamaan typeryytensä takia ruokkoja.
Tämä on nyt kolmas aloitus sinulta samasta aiheesta. Riittäisikö jo?