Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on RS-virus? EV

Vierailija
27.11.2005 |

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

virus, joka aiheuttaa etenkin alle 1v ikäisille nuhaa tiukkaa yskää, korvatulehdusta, ja silmien vetistystä. Voi sairastaa jopa useamman kerran (vastustuskykyä ei saa). Pahin juuri alle vuoden ikäiselle, jolla pienet ja ahtaat keuhkoputket. Epidemia tulee kahden vuoden välein, nyt parhaillaan se aika. Hajatapauksia toki välilläkin. Näin nopeasti jotain pientä, toivottavasti apua sinulle! Nimi on Respiratory Synctial virus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun 5,5kk vauva oli 4 vuotta sitten 8 päivää sairaalassa osastolla tuon takia. Kotona ei saatu nestettä menemään ja nenämahaletkussa sitten oli. Oksensi pitkään sellasta sitkeää limaa ja saatiin kotiin hengitysteitä avaavaa lääkettä. Meillä sitten tuli myöhemmin astma. :(

En tiennyt, että olis mahdollisuus pyytää jotain estolääkettä tän infektion aikana astmaa vastaan. Että jos teidän vauvalle sattuu RSV iskemään, kyselkää mahdollisesta astman estolääkityksestä. Vissiin jotain tujuja antibiootteja.

Vierailija
4/6 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

astman estolääkkeistä..

Vierailija
5/6 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole alalla itse, mut vaan syyllisti yksi äiti tässä jokin aika sitten... koska lapsella on paha astma nykyään. Sanoi, että hänen lapsilleen annettu suonensisäisiä antibiootteja tms estämään astma ja sitten lapset eivät sitä saaneet. :( Tuntui vain siltä, etten ole tehnyt parastani lapseni puolesta. Virukseenhan ei antibiootit pure, mutta en tosissaan ole alalla, joten mitä mä tietäisin?

4

Vierailija
6/6 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista ole, joten älä kanna syyllisyyttä. Joskus infektiokierteessä olevalle annetaan immunoglobuliinia, joka vahvistaa puolustuskykyä, mutta ei sekään astmaa estä.

T:5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi