Onko 25-vuotiaalla kiire perustaa perhe?
Kauheet paineet siitä, ei vielä kavereilla ole, mutta haluaisin olla ensimmäisten joukossa ja vauvakuume kova. Mieheni haluaa odottaa 3-4-vuotta. Mulla on kauheet paineet ja stressi tästä, että mä olen huono ihminen, jos mulla ei ole lasta.
Haluaisin käydä vielä amk:ssa sosiaalialan koulutuksen, mutta vauvakuume ja ikäkriisi painostaa rinnalla.
Miten pääsen näistä tunteista ja ikäpaineista eroon?
Kommentit (4)
että muuten sinulla olisi jotenkin huono omatunto. Muutos on suuri ja kaikessa ihanuudessaan myös raskas, et jaksa sitä, jos et ole lasta oikeasti halunnut lapsen itsensä vuoksi.
Sinulla on vielä hyvinkin aikaa odottaa se 3-4 vuotta. Onhan totta, että hedelmällisyys alkaa laskea 25 ikävuoden jälkeen, mutta silti hedelmällistä aikaa on edessä vielä yllin kyllin.
Ammatin hankkimista suosittelen lämpimästi ennen lastensaantia, itse sain opinnot miltei valmiiksi (6op puuttuu) ennen lasta, ja olen siitä todella onnellinen. Lapsen kanssa olisi opiskelu rankkaa.
ei minun mielestäni. Itse olen 27-vuotias lapsia en aio hankkia kuin vasta päälle kolmekymppisenä.
Tai tokikaan elämästä ei koskaan voi täysin itse päättää ja mistä sen tietää, vaikka 2 vuoden päästä olisinkin jo äiti. Tai että saanko ylipäätään lapsia, mutta ainakaan yritystä ei ole tiedossa vielä vuosikausiin.
Oletko jotenkin huomionkipeä? Ei lasta hankita siksi että saisi ylimääräistä huomiota. Anna mun kaikki kestää...
Aika paranttaa tuon kriisin, tuli niitä laosia sitten tai ei.