Voiko imukuppisyntymästä lapsi selviytyä ilman mustelmaa?
Kommentit (9)
Eli ns. iso " mustelma" . Mun vauvalla pahka oli noin 1 cm päästä koholla ja noin 5 cm halkaisijaltaan. Aluksi vauva tuntui aristavan ko. kohtaa mutta kaikeksi onneksi pahka laskeutui normaalisti ja nyt 8kk ikäisenä ei pään muodossa ole mitään eroa muulla tavalla syntyneisiin lapsiin nähden.
Siis tarkoitat punaista rinkiä, joka jää päähän. Minun poikani ainakin sai jäljen imukupista päähänsä, mutta äkkiähän tuo parani.
Taisin siis sittenkin tehdä suurimman työn itse!
ja nousi pahka. Olisikohan imukupin laadulla vaikutusta pahkan nousemiseen...
Vaikka vasta neljännellä veto yrityksellä vauva syntyi. Pientä rikkeymää tuli päänahkaan, ei muuta.
Muistelen nimittäin että synnytyssalissa puhuivat jotain että vauvan päässä on pahkaa jo ennen kuin alettiin vetämään imukupilla. Voiko pahka siis tulla muistakin syistä kuin imukupin käytön takia?
Minä synnytin avotarjonnasta josta kuulemma tulee lapselle tosi ruhjotun näköinen naama mutta meidän tytölle ei ainuttakaan mustelmaa :)
Liekkö sitten " horo" :D
eikä lapselle jäänyt mitään, lääkärintarkastuksessa 2 päivää myöhemmin oli lekuri ihan ihmeissään kun ei ollut tuota pahkaa. Tosin vauva itki ekoina päivinä jos päälaelle koski, joten oli kuitenkin kipeä ilmeisesti.
jos nyt muistan oikein ,tytölle ei tainnut tulla muuta kuin se pahka mikä laskeutu sitten nopeesti...