Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatteko lastenne keskeyttää teitä jatkuvasti?

Vierailija
20.08.2012 |

Luin juuri MeNaisten sivuilla olevan jutun kotiäidistä, jossa nainen kertoi elämästään mm. seuraavaa: "Juuri kun kuvittelee, että nyt olisi hyvä hetki pitää kahvitauko, tuleekin jokin äkillinen myrsky – vakoojaviitta on ihan tyhmä, veli anastaa lelun tai nipistää. Sitten sitä selvitellään, ja kahvi jäähtyy haaleaksi".

Ymmärtäisin kahvihetken keskeytymisen, jos lapsi olisi juoksemassa sakset kädessä tai hyppäämässä ikkunasta. Mutta nuo esimerkit ovat vain kiukuttelua, eivät hengenvaarallisia tilanteita. Näinkö lapsille opetetaan kohteliaisuutta, että äidin kahvihetkellä ei ole väliä jos itsellä on kenkku olo?

Minun äitini piti aika tarkat rajat minulle ja sisaruksilleni hoitaessaan meitä kotona. Muista vielä lapsuudestani hänen tokaisunsa "Nyt äitiä ei häiritä hetkeen" ja silloin me lapset tottelimme. Tietenkään kaksivuotias ei sitä vielä ymmärtänyt, mutta jo neljän vanhoina jokainen meistä osasi kunnioittaa myös äitimme rajoja. Sama päti esim. juhlissa: kun aikuiset istuivat kahvipöydässä, lapset eivät keskeyttäneet ellei "vuotanut verta".

Juttu: http://www.menaiset.fi/artikkelit/ilmiot/art3306-Koulutettu-nainen-kuus…

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei saa äiti minuuttiakaan olla rauhassa, 6 vuotias tässä kokoajan huutelee, että äiti... ja kokoajan pitää keskittyä vain häneen. nytkin tätä kirjoittaessa, olen jo ainakin 10 kertaa vastannut lapselle...kun huutaa, että äiti...sitten on aina jotain "asiaa"

todella raskasta..

ei pientä tekstiäkään saa lukea rauhassa, että joku ei huutaisi jo, että äitiiiii...

miten tuon jatkuvan huutelun saisi hillittyä...ei yhtä kahvikuppiakaan saa rauhassa juoda, kun kokoajan äitiii, no äiti tulee, no äiti kertoooo...yms

Meillä 9v ja 5v. Kumpainenkin keskeyttää jatkuvasti.

Asiasta on puhuttu lasten kanssa noin miljoona kertaa.. ja siltikin aina vaan keskeytetään.

Pienemmällä kun on jotakin asiaa ja hänelle sanoo että "odota hetki, äiti katsoo ihan kohta!" Niin siltikin hän jatkaa inttämistä yhä kovenevalla äänellä niin kauan kun kuuntelen hänen asiansa.

Ja isommalla on raivostuttava tapa keskeyttää kun keskustelen esim. kadulla tutun kanssa. Asia saattaa olla esim. "äiti meille ei tullut läksyjä tänään" eli ei mitenkään liity kyseessä olevaan tilanteeseen.

En ole saanut kitkettyä tuota pois lapsistani, vaikka joka ikinen kerta olen sanonut asiasta esim. "älä keskeytä, kuuntelen kohta!" tai "en voi vielä tulla katsomaan, odota heti" + monet puheet siitä, että "ketään ei saa keskeyttää kesken puheen!" tai "vaikka huutaisit loppu ikäsi, niin tulen vasta heti kun ehdin!" jne, jne

Ei auta. Meidän ipanoilla on kärpäsen kärsivällisyys odottaa vuoroaan.. Siitä on tullut sanomista tarhassa, eskarissa, koulussa..*huokaus*

Mä en tosiaan tiedä, mitä enää voisin tehdä???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme