Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

testamentissa lukee: "kaikki on myytävä" ja sitten rahat jaettava,

Vierailija
13.07.2012 |

niin onko se sitten todellakin pakko myydä ja muuttaa rahaksi kaikki?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain tunnearvokasta löytyy, niin voihan sen itse ostaa sieltä missä ne on myynnissä.

Vierailija
2/6 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitatte kuolinpesiä ostavan liikkeen paikalle (siivoavat ja tyhjentävät samalla) ja jaatte rahat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin joudun sen rahalla ostamaan? sitä ei voi vaan arvoida, minkähintainen, ja antaa sen minulle osana perintöä, vaan se on mutkan kautta myytävä minulle?

selvä...

ap

Vierailija
4/6 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä kaikki on myytävä.

Voit ostaa kun paikka tulee myyntiin, otat vaikka velkaa ja kun saat perinnön rahana maksat velkasi pois.

Vierailija
5/6 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ammatiksen järjestänyt pesien relisointia. Aika ajoin kysymäsi asia on tullut esiin ja se on ratkaistu KAHDELLA huutokaupalla. Suljetulla ja avoimella. Ensin suljetulla huutokaupalla on tarjottu omaisuutta kuolinpesän osakkaiden ostettavaksi ja huutokauppa on määrännyt hinnan.

Sitten on ollut yleinen, avoin vapaaehtoinen huutokauppa jossa on myyty loput.

Näin on päästy kaikesta eroon ja kun perintöa on jaettu, on jokaisen suljetusta huutokaupasta ostaneen pesän osakkaan ostot vähennetty perintöosasta, ellei tämä ole maksanut huutoja kuolinpesälle huutaessaan.

Aivan mainiosti kuolinpesän osakas voi huutaa irtainta myös yleisestä huutokaupasta, mutta helposti tulee sellainen fiilis muulle huutokauppayleisölle, että osakas on huutamassa nostaakeseen hintaa.

Pitkällä kokemuksella sanon, ettei kuolinpesän myynti kokonaisena liikkeelle tai jobbarille kannata. Siitä ohessa kaksi tämän vuoden esimerkkiä:

Liike tarjosi pesästä 3500, jobbari 4000 huutokaupassa pesästä saatiin 11600.

Toisessa tapauksessa HYVÄMAINENEN ja tunnettu antiikkiliike tarjosi pesästä 7200 ja huutokaupalla pesästä saatiin 29000...

Jos tahdot; laita saähköpstia niin neuvonmielelläni sinua lähellä olevan kunnon huutokauppatalon/meklarin: mika@taikaa.com

Vierailija
6/6 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noudattaa lakiosan suhteen. Voit vaatia ohi testamentin lakiosasi, joka on puolet muuten perimästäsi. Jos mökki mahtuu siihen, voithan se neuvotella lakiosaksesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi