Inhoatko menkkoja??
Kommentit (9)
mulle tulee helposti hiivatulehdus ja kärsinkin siitä kaikki raskauteni, mutta onneksi hiivasieni ei pidä verestä ja menkat ikäänkuin tappaa sen
jotka olivat epäsäännölliset ja kestivät vähintään 7 päivää, usein kaksi viikkoakin. Tähän lisäksi vielä tiputteluvuotoa kuukautisten välissä.
Onneksi on lapsiluku täynnä niin mulle tehtiin sterilisaation yhteydessä Novasure-hoito. Nykyisin mun "menkat" ovat ok kun parina-kolmena päivänä kuukaudessa tulee pientä tuhruvuotoa ;)
Ne ovat niin epäsäännölliset ja vaihtelevat, että kokoaika saa olla varuillaan. Ja sitten kun ne on, niin kivut ovat kamalat. Muutenkin hirveää ja ällöttävää säätöä!
Menkat kun on minulle todella kovaa kipua ja siitä johtuvaa oksentamista. Olen kolmen päivän ajan sohvan pohjalla menkkojen takia.
Kunhan tämä toinen ja viimeinen lapsi on syntynyt, otan jonkun hormonikierukan ja sitten heti kun ikä riittää, sterilisaation, jonka lääkäri on sanonut helpottavan kovia kuukautiskipuja. Valittevasti kovat kk kivut eivät ole peruste saada steriä, joten joudun tämän toisen jälkeen odottamaan vielä 4 vuotta.
Ovat merkki myös siitä, että kropassani on kaikki ok ja että olen vielä suhtkoht nuori..
Tälläkin hetkellä olo on turvonnut ja vatsa on kuin rantapallo, koko ajan tekee mieli syödä jotain ja väsyttää.
ennenkuin aloitin e-pillerit. Nyt ne ovat ihan siedettävät.
Ihan turhaa energianhukkaa.
Mä inhoan ketsuppia, sitä mun ei tarvii sietää missään tilanteessa, ja sitä on helppoa vältellä.