Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tein lapsen kotitehtävän

Vierailija
20.08.2012 |

Lapsi on ysillä ja tehtävänä oli päällystää oppikirja. Olen aina aiemminkin päällystänyt joten meni entisellä rutiinilla.

Mielipiteitä otan vastaan.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit karhunpalveluksen. Olisitte päällystäneet sen edes yhdessä.

tän asian takia.

Pitäisikö nyt päällystyttää hänellä joku muu kirja vaikka kotihyllystä että vahinkoa saataisiin edes hieman korjattua?

Vierailija
2/20 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä: et luota hänelle edes tuollaista tehtävää, et usko että hän kykenisi tekemään homman itsenäisesti ja ilman sinun puuttumistasi jne.

Eli joo, teit karhunpalveluken. Opetat samalla lapsiasi olemaan aloitekyvyttömiä ja epäitsenäisiä, koska menet heidän reviirilleen tekemään heille kuuluvia juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan tehtävänä oli viime vuonna lukea Häräntappoase. Olin lukenut kirjan ilmestymisvuonnaan ja päätin katsoa, miltä se nyt tuntuu. Luin siis poikani tehtäväksi saaman kirjan!

Eikä siinä kaikki. Meninpä sitten keskustelemaan pojan kanssa lukemastani.

Poika sai tehtävästä arvosanan 10+. Oikeastaan se oli minun ansiotani, minä luin sen kirjan niin hyvin.

Vierailija
4/20 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä: et luota hänelle edes tuollaista tehtävää, et usko että hän kykenisi tekemään homman itsenäisesti ja ilman sinun puuttumistasi jne. Eli joo, teit karhunpalveluken. Opetat samalla lapsiasi olemaan aloitekyvyttömiä ja epäitsenäisiä, koska menet heidän reviirilleen tekemään heille kuuluvia juttuja.

että ihmiset osaavat hyvin erilaisia asioita ja parvessa kannattaa aina etsiä se, joka on kussakin tehtävässä paras. Ei siis kaikkia tekemään huonosti kaikkea vaan jokainen tekemään se, missä on huippu. Työnjako ei ole sitä, että jokainen tekee saman määrän samaa työtä.

Vierailija
5/20 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulla miksi teit sen? Tarkoituksella vai vahingossa (kun sanoit että meni vanhalla rutiinilla)? Jos tarkoituksella niin miksi? Mikä ajatus sulla oli tuossa taustalla?

Vierailija
6/20 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ei mun mielestäni ole iso rikos.

Vierailija
7/20 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina on henkilö joka tekee lapsen läksyt paremmin kuin lapsi itse :)

Niinpä: et luota hänelle edes tuollaista tehtävää, et usko että hän kykenisi tekemään homman itsenäisesti ja ilman sinun puuttumistasi jne. Eli joo, teit karhunpalveluken. Opetat samalla lapsiasi olemaan aloitekyvyttömiä ja epäitsenäisiä, koska menet heidän reviirilleen tekemään heille kuuluvia juttuja.

että ihmiset osaavat hyvin erilaisia asioita ja parvessa kannattaa aina etsiä se, joka on kussakin tehtävässä paras. Ei siis kaikkia tekemään huonosti kaikkea vaan jokainen tekemään se, missä on huippu. Työnjako ei ole sitä, että jokainen tekee saman määrän samaa työtä.

Vierailija
8/20 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut myös vähän tuollainen. Ysillä oleva on kyllä jo aika iso ja saattaa olla vähän välinpitämätönkin tuollaisen suhteen. Itsellä tosin nuo päällystämiset on lapsi itse hoitanut. Ollut ja on edelleen näppärämpi kuin äitipolonsa:)

Tuo Häräntappoaseen kyllä luki ihan itse ja kumma kyllä piti siitä, vaikka muutoin ei ole innostunut kirjallisuudesta, toisin kuin äitinsä.

Vierailija
9/20 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulla miksi teit sen? Tarkoituksella vai vahingossa (kun sanoit että meni vanhalla rutiinilla)? Jos tarkoituksella niin miksi? Mikä ajatus sulla oli tuossa taustalla?

nukkumaan mennessä. Aiemmin oli kyllä kysynyt viikonlopun aikana, että onko meillä kontaktimuovia. Vastasin että on mutta asia jäi siihen.

Lapsi oli menossa iltatoimille kun tämä kirja-asia tuli mieleen, klo 23 jälkeen.

Sanoin että voin päällystää. Lapsi tuli iltatoimiltaan ja kirja oli päällystetty. Kiitti ja sanoi että olisi saanut merkinnän jos kirjaa ei olisi päällystetty.

Olisi mielenkiintoista tietää päälystikö kaikki muut lapset kirjansa itse vai olinko ainut "curling-mamma".

Taustaksi se että lapsi on yli 9 keskiarvon oppilas ja tekee aina tehtävänsä itse ja en niitä ole sitten ekaluokan edes tarkastanut. Vastuullinen nuori.

On kesän aikana opiskellut itsenäisesti japania.

On lahjakas kaikessa mihin tarttuu.

Palaan ajatukseen mikä oli taustalla, päästä pikaisesti nukkumaan olihan kello jo paljon. Rutiiniksi on kirjojen päällystäminen muodostunut onhan koululaisia ollut useampi kuin yksi.

Uskon että suurimmassa osassa koteja kirjat päällystää äiti vai onko joku muuta mieltä.

ap

Vierailija
10/20 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useita jotka ovat neuloneet lapsena kotitehtävänä olleita lapasia tai kaulaliinaa.

Pidän yhden kirjanpäällystystä pienenä rikkeenä.

Vierailija
11/20 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi tuon saanut kotitehtäväksi perjantaina, olisin tehnyt samoin. Leiriviikonloppu, joten aikaa ei olisi jäänyt oikeastaan ja teini oli myös superväsynyt su-iltana, kun leiriltä kotiutui, kävi saunassa ja söi iltapalan ja painui petiin.

Vierailija
12/20 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useita jotka ovat neuloneet lapsena kotitehtävänä olleita lapasia tai kaulaliinaa.

Pidän yhden kirjanpäällystystä pienenä rikkeenä.

minun lapseni on niin onneton käsitöissä, että jäisimme välittömästi kiinni tällaisesta :D

Anteeksi sivuhuomautus, ei ole mielipidettä alkup. aiheeseen :)

Vierailija
13/20 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkei sittenkään. Lapsesi kuulostaa oikein tunnolliselta ja hyvältä oppijalta, joten tuskin hän tänään tulee läksyjensä kanssa sun luokse ja pyytää niitä tekemään ;)

Itse olisin varmaan toiminut samoin, ja itseänikin on äitini auttanut jo ala-asteella, kun lapaset piti saada neulottua joululoman aikana ja ylä-asteella (vaikka olin silloin aikamoinen idiootti) äiti kutoi villasukkien kantapäät, kun en vaan osannut. Esikoista odottaessa pimeinä talvi-iltoina sain idean, että NYT opettelen kutomaan ja teen ihan pienet töppöset vauvalle. Anoppi näytti miten tehdään silmukat ja hyvän alun jälkeen se vaan tyssäsi, en osannut kääntää, enkä lopettaa oikein, vaikka kuinka yritin...n. 10 epämääräisen tumpun jälkeen mies sanoi, että pitäsköhän sun kokeilla vaikka ompelua :) Ja kappas, siinäpä olenkin muodostunut ihan hyväksi!

Vierailija
14/20 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina on henkilö joka tekee lapsen läksyt paremmin kuin lapsi itse :)

läksyt sujuvat jouhevammin, kun on kuunnellut tunnilla eli jos minulla menis lapsen läksyihin 2 tuntia, selviää nuori niistä alle 30 minuutissa.

Vierailija
15/20 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olitko ihan tosissasi tämän aloituksen kanssa, ja perustelet vielä tekemisiäsi... Ja oikeestiko ihmiset kommentoi täällä, ettet luota lapseen jne? Mitä ihmettä vanhemmat pohtii nykyään... Eläkää hyvänen aika normaalia elämää, ei jostain kirjan päällystämisestä kannata sressata!

t. Se, joka 100% tsoukilla heitti, että olet curling-vanhempi

Vierailija
16/20 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tämä tekemäni aiheuttaa. Meille tämä ei ole elämää suurempi asia. Tunnen lapseni, hän on vastuullinen.

En stresaa asian vuoksi.

Tällä palstalla on monenlaisia avauksia ja tämä sopinee joukon jatkoksi.

Minut tuntevat tietävät, etten ole curling-vanhempi. Viittaus curling-vanhemmuuteen sai suupielet ylöspäin.

Siis olitko ihan tosissasi tämän aloituksen kanssa, ja perustelet vielä tekemisiäsi... Ja oikeestiko ihmiset kommentoi täällä, ettet luota lapseen jne? Mitä ihmettä vanhemmat pohtii nykyään... Eläkää hyvänen aika normaalia elämää, ei jostain kirjan päällystämisestä kannata sressata!

t. Se, joka 100% tsoukilla heitti, että olet curling-vanhempi

Vierailija
17/20 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsesi on saanut köksästä tehdä ruokaa kotona tai silittää vaatteita, niin sä olet tehnyt nekin tehtävät, koska olet aina ennenkin tehnyt vai?

Vierailija
18/20 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsesi on saanut köksästä tehdä ruokaa kotona tai silittää vaatteita, niin sä olet tehnyt nekin tehtävät, koska olet aina ennenkin tehnyt vai?

Itse asiassa tämä oli ensimmäinen kerta kun tein lapsen kotitehtävän. Lapsia on kolme. Nuorin tämä ysillä oleva.

Vierailija
19/20 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin olisin tehnyt. Tsemppiä ysiläiselle : )

Vierailija
20/20 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte päällystäneet sen edes yhdessä.