Mua pelottaa joulusta selviytyminen, lahjojen ostot,kodin
siivous ja koristelu, leipominen,laatikoiden ym ruokien väsääminen. Mulla on jo yöunet häiriinty näiden miettimisen vuoksi. Miten vois selvitä vähemmällä, olen heikkohermoinen?
Kommentit (7)
- tilaa kaikki lahjat postimyynnistä
- osta kirpparilta jos ei ole paljon rahaa, kaikki kerralla
- maksa siivoojalle joulusiivosta
- jos ei ole rahaa, siivoa vain päällimmät ja tunge muut roinat kaappeihin ja sänkyjen alle
- osta valmisruokaa
mm. mainitsemasi laatikot - niistä saat helpotusta huomattavsti. Samoin salaatit kantsii ostaa valmiina. Ja tarviiko sitä jouluna niin hirveesti kaikkea sapuskaa olla tyrkyllä, siis montaa eri lajia, syömättä jää lultavasti suurin osa.
Se joulu tulee kyllä vähän vähemälläkin. Unohda se helvetin suursiivous, vähempikin riittää, pääasia ettet ole jouluna ihan naatti.
Kaikkea ei tarvii tehdä itse. Lisäksi kannattaa karsia " turhat" ruoat pois. Ei siinä, jos teillä oikeesti syödään laatikoita, miljoonaa eri silliä ja lohta tms. mutta tulee se joulu vähän vähemmälläkin. Haistata paskat turhille perinteille ja toteuta ne, joista on todellista iloa. Älä tunne syyllisyyttä vaikka et pystyisi täydellistä joulua tarjoamaankaan. Ole kerrankin mukava ja hyvin levännyt. Lähipiiri saattaa olla oikeasti aika helpottunut, jos et höösää niin kauheasti. Delegoi.
Älä stressaa lahjoista. Aikuisille ihmisille ne ei saa olla joulun tärkein anti. Lapsetkin on varmasti tyytyväisiä vähän vähemmälläkin, vaikka ensishokki on varmasti kauhea, jos on tottunut saamaan montakymmentä lahjaa ja sitten ei saakaan kun ehkä puolet siitä. mutta elämä on laiffii.
Siivoat vaan " tavallisesti" , ei mitään suursiivoa - koska sitten jouluna on taas kaikki paikat mullin mallin ja hyrskyn myrskyn...
tosissaan mihin voimasi riittävät ja sitten sen kuinka suunnitelmasi toteutat. Voitko esim. jakaa osan töistä jollekin läheiselle? Ja kaupan tarjontaa kannattaa hyödyntää. Viisas pääsee vähemmällä.
Meillä ei koskaan ole otettu paiseita joulusta. Vielä ei tosin ole lapsia, mutta tuskin sen jälkeenkään siihen ruvetaan.
taitaa olla niin että ympäristö sitä painetta luo.Teet vaan sen mitä haluat ja jaksat,etkä sitä mitä muut odottavat ja sanovat sun tekevän
Olen opiskelija äiti ja nyt jo tuntuu, että vuorokauden tunnit ei riitä. Saati, että pitäis vielä joulukin valmistella:(