Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kehuu muita naisia fb:ssa, minua ei kertaakaan 10 vuoden suhteen aikana

Vierailija
19.08.2012 |

...ei netissä eikä irl. Suhteen alussa kuvittelin, ettei asialla ole väliä (silloin hän ei kyllä avoimesti kehunut muitakaan), mutta nyt olen tajunnut itsetuntoni romahtaneen tämän suhteemme aikana.

Yhteisen tuttumme kuviin mieheltäni ilmestyy aina välillä ulkonäköä koskevaa hehkutusta. Joskus hän kehuu naisen ulkonäköä ihan suoraan; joskus taas luonnehtii mitä kuvan ilmeestä/kampauksesta/jne. tulee mieleen tmv. Siis osoittaa erilaisilla tavoilla kiinnostustaan. Mies on oikeastikin tästä ihmisestä kiinnostunut ja jossain vaiheessa oli myös hieman ihastunut - ei kuulemma enää.

En ole erityisen mustasukkaista tyyppiä. Minua ei haittaisi, että mies hehkuttaa toisen naisen ulkonäköä, JOS saisin itsekin häneltä samanlaista huomiota. Mutta kun itse tunnen olevani miehelleni aivan yhdentekevä, myönnän että tuntuu ikävältä kun hän kehuu ja ihastelee toisia.

Miehen perustelu käytökselleen oli, että tämä toinen nainen _tarvitsee_ niitä kehuja, koska hänellä on niin huono itsetunto. No niin on prkl nykyisin minullakin! Mutta minä en saisi tuollaisia samanlaisia kehuja tarvita, koska mies ei halua että hänen kumppanillaan on huono itsetunto. Minun itsetuntoni ei myöskään saisi hänen mielestään mitenkään riippua hänen tekemisistään tai tekemättä jättämisistään.

Onko tämä ihan normaalia? Pitäisikö minun vain hyväksyä asia ja yrittää parantaa heikentynyttä itsetuntoani joillakin mieheen liittymättömillä keinoilla? Ja jos, niin mitä nämä keinot voisivat olla? Saan kyllä halutessani huomiota muilta miehiltä, mutta tuntuisi ikävältä lähteä sellaista varta vasten hakemaan, kun en kuitenkaan miestäni halua pettää.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin ukko aina haukkuu minua rumaksi ym ja pyytelee anteeksi jälkeenpäin sen lisäksi hänen on pakko kehuskella muita ja etenkin sanoa kuka on minua paremman näköinen... Hän myös sanoi että voisi panna yhtä parhaimmista kavereistani, itselläni on ollut aina huono omatunto ja tällä se ei ainakaan parane...

Vierailija
2/23 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaikka kehuisi sinuakin.Vaikuttaa siltä että on edelleen kovin kiinnostunut tuosta naisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin käyttö ei ole täysjärkisten touhua.

Vierailija
4/23 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttimaitaja epähomiivaa, ikävää käytöstä mieheltäsi. Miehesi ei anna kovin huomaavaista kuvaa itsestään tekemällä noin.Ihan toisen kunnioitukseen liittyvää peruskäytöstä olla hehkuttamalla erinäisten naaisten ulkonäköä. Eri asia on jos kyseessä on yksittäinen kerta tai esim. joku julkkis, mutta noin niinkun arkipuuhana ei ole kovin huomioonottavaa.

Vierailija
5/23 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehuis sua fb:ssä? Sais miehesi jotakin ajateltavaa

No, voit nostaa kissan pöydälle ja sanoa miehellesi että tuollainen käytös ei ole mukavaa eikä osoita että hän olisi mitenkään fiksu ihminen. Minulle tulee mieleen surkuhupaisa luuseri joka ei tajua että menettää vaimonsa vielä tuollaisella käytöksellä

Vierailija
6/23 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en hyväksyisi jos mieheni tekisi noin, eikä hän hyväksyisi vastaavaa minulta.

Vierailija
7/23 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin en ole maininnut mitään näistä muihin kohdistuvista kehuista, mutta eilen kun mietin, olisiko mieheni yksinkertaisesti vain täysin kyvytön kehumaan ketään, mieleeni tuli että kyllähän kuitenkin on olemassa naisia, joita hän osaa kehua ja myös kehuu.

Mutta kuulemma parisuhde on eri asia, ja siinä ei pitäisi joutua kumppaniaan kehumaan? Minulle tuo on todella outo ajatus. Parisuhdehan on rakkaussuhde, ja yleensä ihmiset myös ilmaisevat rakkauttaan toiselle jollakin tavoin. Jos kerran suhteen ulkopuolisillekin voi ilmaista viehtymystää ja kiinnostustaan, niin mikä voi olla syynä rajata nimenomaan oma kumppani pois tästä joukosta? Omaa kumppaniahan luulisi ihmisen haluavan kohdella kaikken parhaiten.

Keskustelimme miehen kanssa myös tarkemmin siitä, millaisia kehuja sitten oikein toivoisin. Kerroin esimerkkeinä juttuja, joita olen kuullut muilta miehiltä. Ihan peruskamaa, kuten lause: "Olet ihana", kehuja kivasta kampauksesta, kauniista vaatteista tai uudesta meikkaustyylistä, tietyistä kasvonpiirteistä jne. Selvisi, että mies ei ymmärrä tyyliäni (vaatteet/hiukset), joten hän ei voi sitä myöskään kehua. Noista muista asioista hän ei suoraan sanonut, mutta jäin epäröimään olisiko niin, että hän ei myöskään näe kasvoissani mitään kaunista, joten ei voi kehua niitäkään. En uskaltanut kysyä. Ehkä hän ei vain pidä minua millään tavalla kehuttavana, ja siksi ei kehu?

Kysymykseksi jää, miksi mies kuitenkin valitsee olla kanssani. Seksielämämmekään ei ole enää kovin kehuttvaa, koska olen niin epävarma omasta viehätysvoimastani. Sekään ei selitä asiaa.

ap

Vierailija
8/23 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on ääliö, anteeksi! Mutta on hän sitä.

Kaikki naisethan rakastaa sitä että mies huomaa heidät ja kehaisee jotenkin, vaikka ei mies varmaan monestikkaan ymmärrä, naisten tyyliä.

Mun mies katsoi yhtenä päivänä hiuksiani ja sanoi että olet käynyt kampaajalla, hiukset näyttää erivärisiltä. Olin vain laittanut hiusnaamion päivällä päähän ja se kirkasti hiuksia. Mutta tuollainen huomaaminen on kivaa.

Tai se kun ostin uuden kesämekon ja mies katsoi ihaillen mua koko päivän, kun pidin mekkoa. Joka kerta kun kävelin miehen ohi, miehen katse seurasi minua. Ja sanoi vain kiva mekko!

Ja mun mies oli mun mielestä, perusjurnottaja. Mutta ei taida ollakkaan

Vierailija
9/23 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies katsoi yhtenä päivänä hiuksiani ja sanoi että olet käynyt kampaajalla, hiukset näyttää erivärisiltä. Olin vain laittanut hiusnaamion päivällä päähän ja se kirkasti hiuksia. Mutta tuollainen huomaaminen on kivaa.

Tai se kun ostin uuden kesämekon ja mies katsoi ihaillen mua koko päivän, kun pidin mekkoa. Joka kerta kun kävelin miehen ohi, miehen katse seurasi minua. Ja sanoi vain kiva mekko!

En minäkään uskoakseni paljon kaipaisi.

Muistin yhden kehun, minkä mies on sanonut aivan suhteen alussa. Ensimmäisellä tai toisella tapaamisella. Koski ulkonäköäni, mutta sitäkään ei sanonut suoraan vaan kiertäen, tyyliin: "En tykkää lyhyistä hiuksista, paljon mieluummin katson pitkiä". Kyse ei oikeasti ollut hiuksista, mutta sanomisen tapa oli tuo, ja minulla on se ominaisuus mitä hän "paljon mieluummin katsoo". Siitäkään ei kuitenkaan ole koskaan sanonut suoraan: "Kivat hiukset". Ja tuo oli ainoa kerta kun asia tuli puheeksi.

Olen kehittänyt jo aika pahan kaipuun niitä kommentteja kohtaan, joita olen saanut aiemmissa suhteissa. Joku sellainenkin kuin: "Ai että mä haluan nussia sua" olisi suorastaan musiikkia korvilleni. Mieheni ei koskaan seksuaalisissa tilanteissakaan suoraan näytä haluamistaan tunnetasolla. Fyysisen olemuksen kautta kyllä, hän saattaa esim. paljastaa seisokkinsa viestiksi siitä että haluaa seksiä. Mutta minulle tämä viestii lähinnä siitä että hän haluaa seksiä - ei sitä että hän haluaisi sitä nimenomaan minulta naisena, eikä varsinkaan syytä, miksi näin olisi. Tulee tunne, että kuka vain lähettyvillä oleva naispuolinen kelpaisi. Tiedän, ettei näin oikeasti ole, mutta silti noissa tilanteissa tulee sellainen tunne, kun mies ei huomioi minua henkilönä millään tavalla eikä osoita kiinnostustaan persoonallisuuttani kohtaan (sisäistä tai ulkoista).

Jonkun kerran sen jälkeen, kun otin asian ensimmäistä kertaa puheeksi, mies on yrittänyt jotakin kehun tapaista sanoa. Mutta sanomisen tapa on robottimainen, eikä siitä välity mitään tunnetilaa. Jään miettimään, onko miehelläni niitä tunteita laisinkaan, vai eikö hän vain kykene näyttämään niitä.

Miehessäni on myös paljon hyvää, mutta tämä asia yhdistettynä siihen, että hän on käytökseltään ja puheiltaan tuomitseva (sekä minua että muita ihmisiä kohtaan) tekee liian pahaa jälkeä itsetunnolleni.

Olisiko ketään samassa tilanteessa ollutta kohtalotoveria, jonka puoliso olisi lopulta muuttanut käytöstään?

ap

Vierailija
10/23 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika naurettava tekosyy tuollainen, että tuo toinen nainen muka "tarvitsee kehuja itsetuntonsa tähden". Ukkoasi kiinnostaa se toinen edelleen, siitä tuossa on kyse.

Naisella on oikeus ottaa itseään arvostava mies puolisoksi. Älkää katselko teitä polkevia miehiä, vaan etsikää kunnollinen. Muuten olette varmasti onnettomia myös tulevaisuudessa.

Toivoo puolisoaan joka päivä kehuva, onnellisessa parisuhteessa elävä mies.

Vierailija
11/23 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika naurettava tekosyy tuollainen, että tuo toinen nainen muka "tarvitsee kehuja itsetuntonsa tähden". Ukkoasi kiinnostaa se toinen edelleen, siitä tuossa on kyse.

Naisella on oikeus ottaa itseään arvostava mies puolisoksi. Älkää katselko teitä polkevia miehiä, vaan etsikää kunnollinen. Muuten olette varmasti onnettomia myös tulevaisuudessa.

Toivoo puolisoaan joka päivä kehuva, onnellisessa parisuhteessa elävä mies.

Miten sitä tietää, että on rakastettu ja haluttu. Jos mies ei sitä mitenkään osoita.

Onnekseni mieheni osoittaa sen.

Vierailija
12/23 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua oikeastaan sinänsä haittaa tuo muiden kehuminen, olipa syy siihen mikä tahansa. Arvostan ihmisiä, jotka näkevät muissa ihmisissä hyvää ja myös sanovat sen, ja siksi on tuntunut pääasiassa ihan kivalta lukea mieheni kehuvia kommentteja tästä toisesta naisesta - etenkin kun mies on muuten niin raivostuttavan tuomitseva ja kritisoiva (saisi minun puolestani kehua vaikka enemmänkin ja useampia ihmisiä). En osaa nähdä, että nuo kehut olisivat mitenkään minulta pois. Mieheni ei ole suhteemme aikana koskaan kehunut minua ja tuohon naiseen olemme tutustuneet kuitenkin vasta muutama vuosi sitten.

Kuitenkin se, että mies kehuu toista, saa tämän oman paitsioon jäämiseni tuntumaan pahemmalta kuin se muuten tuntuisi. Sehän osoittaa, ettei mies kuitenkaan ole _kyvytön_ kehumaan naisia ja osoittamaan kiinnostustaan.

Uskon, että jos me eroaisimme ja mieheni alkaisi seurustella tämän toisen kanssa, hänenkin kehumisensa loppuisi mieheltä siihen paikkaan. Silloinhan tuo nainen olisi se kumppani, jonka itsetunto ei "saa" olla mitenkään miehestä kiinni jne.

Olisiko mitään muita neuvoja kenelläkään kuin JSSAP? En halua muuten hyvää ja toimivaa suhdetta lopettaa tällaisen asian vuoksi kuin seinään. Ensin haluan yrittää korjata tilannetta.

ap

Vierailija
13/23 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättämään miestä, mutta jotenkinhan tuota tilannetta voisi koittaa parantaa.

Miten olisi jokin parisuhdeterapia?

Oletko kysynyt mieheltä, miltä hänestä tuntuisi jos joku toinen mies kehuisi sinua? Tai sinä kehuisit jotakuta miestä? Kannattaa kysyä

Vierailija
14/23 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni oli juuri tuollainen. Jokainen nainen oli riistaa ja kun sen sai, kiinnostus lopahti aika pian ja ei kun uutta matoa koukkuun. Montakohan kertaa mies mahtoi minua pettää. En vain sitä nuoruuden kokemattomuudessa ja sinisilmäiydeessä tajunnut.

En sano, että sinun miehesi pettää, mutta hänellä on tätä metsästäjän vaistoa kuitenkin runsaanlaisesti. Oletkohan nyt oikean miehen kanssa suhteessa? Tuossa suhteessa pysyt onnettomana, koska tuskin se siitä koskaan paranee, valitettavasti :(

Vierailija
15/23 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi jokin parisuhdeterapia?

...kun kerran minä olen se, joka kärsii ja jonka itsetunto on mennyt. Hän siis ajattelee, että minussa on jotakin vikaa, joka pitäisi terapiassa korjata, kun kaipaan arvostuksen merkkejä elämänkumppaniltani ja haluan tulla kunnioitetuksi esim. siten, ettei mies lyttäisi ja arvostelisi minua niin paljon. Itse olisin taipuvainen ajattelemaan niin päin, että on normaalia kaivata tukea kannustusta ja ihailua omalta kumppanilta - pidän sitä suorastaan yhtenä tärkeimmistä syistä miksi ihmiset haluavat elää parisuhteessa. Tulin tänne kyselemään saadakseni vähän viitteitä siitä, olenko ihan hakoteillä ja mieheni oikeassa, vai päin vastoin, vai jotain siltä väliltä..

En oikein usko, että terapiassa voitaisiin paneutua kunnolla tähän ongelmaamme, jos mieheni ei ole mukana. Mies taas kokee, että koska hänellä ei ole ongelmaa, hän ei tarvitse terapiaakaan.

Oletko kysynyt mieheltä, miltä hänestä tuntuisi jos joku toinen mies kehuisi sinua? Tai sinä kehuisit jotakuta miestä? Kannattaa kysyä

Se tuskin vaikuttaisi mitään, jos minä kehuisin jotakuta toista. Miehelleni eivät moiset asiat ilmeisesti juuri mitään merkitse, ja siksi hän kai pitää ongelmana sitä, että minulle ne merkitsevät.

Jos joku toinen mies kehuisi minua ja alkaisin sen seurauksena haluta tätä seksuaalisesti, se saattaisi jossain tuntuakin. Pitääpä kysäistä.

ap

Vierailija
16/23 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansaitsette teitä arvostavan naisen.

Vierailija
17/23 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksin siellä terapiassa, saisit ainakin vinkkejä miten toimia miehen kanssa.

Tosin luulen että mies ei tuosta mihinkään muutu, ja sinun pitää hankkia kehut jostakin muualta.

Olen kyllä huomannut että oma mies kun on kehunut minua, kuljen monta päivää onnellisena ja hymyillen, ylpeänä itsestäni. Ja saan sitten kehuja muilta miehiltä. Kyllähän se tällaisen 40+ naista lämmittää kun 20-30v miehet flirttaavat ihan estoitta kaupan kassajonossa. Ja kaikki johtui vain siitä että mieheni oli ihaillut minua edellisenä päivänä

Vierailija
18/23 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää ja toimivaa suhteessanne siis on?

Miehesi ei syystä tai toisesta halua kehua sinua vaan muita naisia ja muutenkin käyttäytyy epäkunnioittavasti, joko siedät sitä tai et, miestä on turha yrittää muuttaa.

Vierailija
19/23 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti on olemassa ihmisiä, jotka ei pohjimmiltaan juuri arvosta ketään muita kuin itseään. Miehesi kuulostaa tällaiselta- se tunteesi siitä, että miehesi ei piittaa sinusta sisäisesti tai ulkoisesti- eihän mieheesi ole todistanut tunnetta vääräksikään? Miksi juuri tämän miehen pitäisi arvostaa sinua, kun hän ei kerran arvosta, etkö usko, että löytäisit miehen joka puolestaan arvostaisi?

Minä suorastaan vedän puoleeni tuollaisia miehiä ja todellakin itsetunto on pohjalukemissa, ja jotain "syytä" on minussakin kun jään noihin miehiin roikkumaan ja siksi sinun kannattaisikin mennä terapiaan, niin osaisit itse arvostaa toisenlaisiakin miehiä. Itse kun tuppaan tällaisten kylmien miesten kohdalla jotenkin ajattelemaan, että jos saan heidän arvostuksensa, niin sitten vasta olenkin hyvä tyyppi, eli pakkomielle saada juuri sen arvostus, joka ei todellisuudessa osaa arvostaa oikein ketään.

Vierailija
20/23 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin mies ei kehu edes muita. Kaipuu kehuihin johti ystävyyteen homon kanssa jota varten on turvallista tällätä itsensä viimosen päälle ja olla prinsessa eikä pelkoa pettämisestä. Jossain vaiheessa mies huomasi kun vaimo tälläytyy ja alkoi jopa marisemaan ettei vaimo koskaan häntä varten tälläydy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän