Umpikuja parisuhteessa
Olemme seurustelleet avomieheni kanssa 5 vuotta ja saimme tänä keväänä ensimmäisen lapsemme.
Pari viikkoa sitten elämäni mullistui, kun tajusin että mieheni tapailee salaa toista naista. Sain heidät kiinni rysän päältä ja alkujärkytyksen hieman laannuttua päätimme yrittää vielä. Mieheni lupasi ja vannoi ettei enää koskaan ole yhteydessä siihen toiseen naiseen.. ja minä lupasin yrittäväni rakentaa luottamusta uudelleen.
Viime yönä kuitenkin tämä toinen nainen laittaa miehelleni viestiä että "rakastaa tätä ja voi ottaa myös lapsemme mukaan ja että haluaa mieheni omakseen".
Raivostuin ja tuntui että matto vedettiin uudelleen jalkojeni alta.
Puhuimme yöllä vakavasti asiasta ja hän vakuutti että haluaa olla minun ja lapsen kanssa ja lupasi hoitaa asian aamulla, kun sanoin että sen pitää hoitaa se toinen pois meidän elämästä.
Vuodatin taas sydämeni mieheleni ja sanoin että haluan saada tämän toimimaan lapsen takia.
Yhtäkkiä mies alkaakin avautumaan siitä miten erilaiset elämänkatsomukset meillä on ja miten vihaa tavallista elämää asuntolainoineen ja rutiineineen. On vihainen minulle, että edustan tätä "normaaliutta", mitä hän vihaa yli kaiken. Sanoin riidan päätteeksi että ehkä meidän on syytä erota, jotta molemmat voisivat elää semmoista elämää kuin haluavat, mutta alkoi sitten perua puheitaan ja sanoi ettei tässä vaiheessa kannata enää erota lapsen takia.
Onko tämä elämää, jos tietää että toinen ei ole onnellinen ja silti vain puurtaa eteenpäin lapsen takia?
Olen umpikujassa ja en tiedä miten tästä suosta nousisi.
Miten ihmiset selviää pettämisestä?
voiko tälläisistä ongelmista päästä yli?
Olen ihan neuvoton.
Kommentit (3)
kuulostaa siltä, että parisuhteenne on lopussa. Jos mies kertoo jo nytten olevansa tyytymätön, tuskin hän kauaa jaksaa puurtaa epätyydyttävässä suhteessa. Itse en voisi antaa anteeksi jos miehellä olisi sivusuhde.
pahimmasta kriisivaiheesta yli tai saaneet apua
Kirkon perheasiain neuvottelukeskuksista voi varata ajan parisuhdekriisien selvittelyyn. Uskottomuus on yksi niistä kriiseistä, joka haavoittaa syvästi ja vie usein luottamuksen lopullisesti - ei kuitenkaan automaattisesti. Joskus suhde voidaan perusteellisen työstämisen jälkeen myös pelastaa.
http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/40D5B401E55B1785C225748000449ACD?Open…
Myös yksityiset tahot tarjoavat maksullista perheterapiaa. Mm Kataja ry tarjoaa ammattitaitoista apua http://www.katajary.fi/pariskunnille/pariterapia/solmuja-parisuhteessa-…
Hei Nappisilmä!
Tunnen syvää empatiaa Sinua kohtaan. Itse kohtasin 2kk sitten saman tilanteen. Mieheni kertoi sivusuhteestaan, joka on kestänyt yli vuoden. Perinteinen työpaikkaromanssi. Hän ei ole suhdetta pystynyt lopettamaan. Tuntui siltä kuin pommi olis pudonnut keskelle kotiamme, nyt olen yrittänyt selvittää sitä, onko mitään enää pelastettavissa. Katkerinta on se, että meillä on 1v ja 3v lapset. Eli miehen suhde on jatkunut koko tyttäremme olemassaoloajan... Olen katkera ja vihainen, sekä miehelleni että hänen "huoralleen". Nainen myös tahollaan naimisissa ja murkkuikäisten lasten äiti... Olemme käyneet sekä yksin että yhdessä pariterapiassa, mutta avioliittomme jatko tuntuu tällä hetkellä hyvin vaikealta. Miten toiseen voisi enää ikinä kunnolla luottaa?? Vihaan erosta puhumista ja kaikkea siihen liittyvää järjestelyä, lasten asioista sopimista tms. mutta se alkaa olla fiksumpaa, kuin jatkaa tätä paskaa yhtään pidempään. Voimia Sinulle, jos jaksat vielä tsempata, hae itsellesi apua esim. perheasiain neuvottelukeskuksesta tai psykologilta. Puhuminen on ainoa asia, mikä minua on tässä auttanut.