Vl suurperheen äiti yritti itsemurhaa
Kirje Tampereen piispa Matti Revolle
"Arvoisa piispa,
Lempäälän rauhanyhdistyksen (vanhoillislestadiolainen herätysliike) piirissä on tapahtunut vakava ja pitkäaikainen henkinen väkivaltatapaus ja julkinen kunnianloukkaus erästä ison perheen nuorehkoa äitiä kohtaan. Asia lähti liikkeelle n. 1,5 vuotta sitten mitättömästä tapahtumasta, johon tällä rouvalla ei näytä selvittelyjen jälkeen olevan mitään syytä. Kun jotkut henkilöt vaativat johtokunnalta asian korjaamista, johtokunta haki tukea ja voimaa puolelleen Suomen Rauhanyhdistysten Keskusyhdistykseltä. Asia laajeni julkiseksi käsittelyksi seurakuntapäivillä keväällä 2009. Mukana tuossa tilaisuudessa oli n. 300 henkilöä omasta rauhanyhdistyksestä ja 2 "johtohenkilöä" Suomen Rauhanyhdistyksen Keskusyhdistyksestä. Toinen näistä edustajista on rovasti ja koulutukseltaan teologian tohtori. Koko pitkä ilta käsiteltiin vain tämän yhden rouvan asiaa!! Oulusta tulleet sielunhoitajat eivät missään vaiheessa ole kohdanneet uhria kahden kesken (vrt. roomalainen oikeus), silti he ovat kahdesti olleet "hoitotilanteessa" mukana ja olleet valmiita kannanottoihin ja mielipiteen muodostukseen.
Tilanne johti katastrofiin: tämä rouva yritti itsemurhaa, mutta ei Jumalan armosta onnistunut. Tilanne on poliisin, Kaivannon sairaalan, TAYSin psykiatrien ja Lempäälän sosiaalihenkilöstön tiedossa.
Meitä pieni ryhmä on tämän 1,5 vuoden aikana yrittänyt saada Lempäälän rauhanyhdistyksen johtokuntaa pyytämään tältä rouvalta anteeksi ja oikaisemaan koko seurakunnalle tähän rouvaan liitetyt väärät ja valheelliset puheet ja siitä seuranneet toimet. Eilen illalla viimeksi meitä oli kahdeksan henkilöä puhuttelemassa kahta johtokunnan jäsentä (toinen puheenjohtaja, toinen kasvatustieteen tohtori; molemmat toimivat maallikkopuhujina) ja kehottamassa johtokuntaa parannukseen ja sitä seuraaviin oikomis- ja korjaustöihin. Istuimme 4,5 tuntia. Mitään merkkejä pehmenemisestä tai parannukseen nöyrtymisestä ei edelleenkään ole näkyvissä.
Pyytäisin, herra piispa, saada tulla pieneksi hetkeksi keskustelemaan, miten kirkko voisi meitä auttaa. Tilanne on tälle perheelle täysin kestämätön. Jos lyhyt tapaaminen järjestyy, otan mukaan suljettuna lääkäreiden ja poliisin lausunnot tästä rouvan tilanteesta (en halua itse niitä nähdä).
Olen itse xx-vuotias xx henkilöä työllistävän xx-yrityksen toimitusjohtaja. Minulla on xx lasta, iät xx - xx v. Pidän itseäni keskivertoihmisenä, jolla on tunteva sydän, keskipohjalainen oikeustaju ja normaali järjenjuoksu. Kuulun vanhoillislestadiolaisiin, nautin vanhurskautta, iloa ja rauhaa tämän joukon keskellä.
Minun täytyy tässä asiassa saada täysi lähdesuoja, muuten tilanne voi muodostua minulle kestämättömäksi.
Minulle sopivia päiviä lyhyeen keskusteluun olisivat esim. ma 7.6, ke 9.6 ja pe 11.6
Parhain kevätpäivän terveisin
nn "
Kommentit (50)
Pelksätään joidenkin halusta levittää pahantahtoisia puheita yhdestä ihmisestä ry:llä.
Mielenkiintoista tutkimuksenkin kannalta , ihmisten käyttäytymistieteiden valossa .. Esim jos alan syyttää jotain ihmistä kiusaamisesta ja hän alkaa puolustautua ja kertomalla oman näkemyksensä niin hänen näkemyksensä voidaan ohittaa samomalla että näin juuri kiusaaja toimii.
Kuinka väitetyn kiusaajan tulee toimia?
Pyytää anteeksi kiusaamista jota ei koe tehneen " uhrin " mieliksi?
Jos väitetty kiusaaja on hiljaa eikä kommentoi , hän on syyllinen koska ei puolustaudu. Varmasti tätä on joku tutkinutkin, täytyykö oikein selvittää..
Silti uhri on erotettu syyttä suotta toimestaan ja hän on yrittänyt itsemurhaa. Ihan vaan huvikseen voidakseen syyttää sinua?
Näissä tapauksissa on aina selvää, milloin sitä kiusaamista on tapahtunut. Perättömät väitteet kuivuvat kokoon aika nopeasti, kun niitä ei voida todistaa ja kun väitteiden kohteet haluavat selvittää asian juurta jaksain.
Vain ne, joilla on jotain salattavaa, pyrkivät olemaan hissukseen ja vaimentamaan uhrin.
On totta tosiaan hyvä, että tästä on poliisitutkinta! Ainoa ongelma on se, että teidän piireissänne on ok valehdella insestistäkin, joten jokin itsemurhayritykseen johtanut pahantahtoinen valheiden levittely nyt on aika pientä eikä siitä varmaan totuutta kannata edes kertoa poliisille...
Ei tämä lopu. Yhteisö on läpimätä, väki kaikkoaa kuin rotat uppoavasta laivasta. Johan SRK:n johtokin vetäytyi vastuusta ilmoittamalla, että seurakuntapäiville on voitava tulla pelkäämättä. Näin he näppärästi pääsevät kuiville, vaikka itse ovat olleet sopassa mukana. Tilaisuuksissa on ollut myös SRK:n johtokunnan jäseniä asiaa selvittelemässä, eikä tilanne ole sen kummemmaksi muuttunut, päinvastoin.
Näyttää siltä, että väärät toimintatavat ovat niin syvällä rakenteissa, että niitä ei kitketä mitenkään pois. Moni - itseni mukaanlukien - on päättänyt luovuttaa ja irtautua koko liikkeestä. Se on surullista. Yhteisössä on kuitenkin ollut paljon hyvää, ja itselläni muistot koko lapsuusajalta yhteisöön liittyen ovat olleet hyviä. Tämä on ollut kasvussani valtava tuki ja voimavara, ja sitä olisin halunnut omille lapsillenikin tarjota. Nyt en voi, ei tuollaiseen systeemiin ketään voi kasvattaa. Vaikka itse olen selvinnyt ehjin nahoin, miten voin lapsiani varjella samoin .- en mitenkään. Jo nyt koulukaverit, kummit, tuttavat yrittävät vaikuttaa lapsiini selittämällä poissaollessani miten uskovaiset eivät tee sitä tai uskovaiset eivät tee tätä - vaikken itse ole mitään tuollaista tapajuttua lapsilleni halunnut opettaa. Näistä olisin ehkä itse voinut vielä jotenkin lasten kanssa selvitä, mutten näistä järkyttävistä hoitokokouskuvioista, joita taas alkaa tulla. Turha väittää, että tuo olisi vain yksittäistapaus - niitä on joka paikassa, ja missä ei ole, ihmiset pelkäävät että heitä aletaan hoitaa ja tekevät nopeasti parannusta päästäkseen tlanteesta pois.
Kuka on laittanut nettiin revolle osoitetun kirjeen??? Tuskinpa kirjeen kirjoittaja? Ip selville..
minua kiusasi ala-asteella lessu, jonka mielestä kiusaaminen oli oikein, koska en ollut lessu. Räkänokkainen kakara joka huusi vittua ja perkelettä minkä ehti.
Heillä on ihan omat säännöt ja näkemykset.
"Meitä pieni ryhmä on tämän 1,5 vuoden aikana yrittänyt saada Lempäälän rauhanyhdistyksen johtokuntaa pyytämään tältä rouvalta anteeksi ja oikaisemaan koko seurakunnalle tähän rouvaan liitetyt väärät ja valheelliset puheet ja siitä seuranneet toimet. "
Mitenkään kantaa ottamatta itse asiaan olen ollu ko. tilaisuudessa läsnä ja muissakin, jossa koko seurakunnan edessä asiasta on tehty parannusta eli anteeksi on pyydetty monta kertaa. Koko seurakunnan edessä on johtokunnan jäsenet ovat myöntäneet että on tullut virheitä ja pyytäneet anteeksi. Tiedän myös, että asianosaiset ovat henkilökohtaisesti pyytäneet anteeksi.
Miksi halutaan antaa väärää tietoa?
Sitä minäkin ihmettelen suuresti!
Kuka on laittanut nettiin revolle osoitetun kirjeen??? Tuskinpa kirjeen kirjoittaja? Ip selville..
Hyvin toden näköistä nämä uudistusmieliset... samaa tekstiä ku yhen henkilön plokissa...
"Mitenkään kantaa ottamatta itse asiaan olen ollu ko. tilaisuudessa läsnä ja muissakin, jossa koko seurakunnan edessä asiasta on tehty parannusta eli anteeksi on pyydetty monta kertaa. Koko seurakunnan edessä on johtokunnan jäsenet ovat myöntäneet että on tullut virheitä ja pyytäneet anteeksi. Tiedän myös, että asianosaiset ovat henkilökohtaisesti pyytäneet anteeksi."
Puhut asiasta täysin vain sitä tietoa mitä sinulle on syötetty. Tai sitten olet yksi noista kiusaajista joka levittää juuri ylläolevan esimerkkisi mukaista tietoa. Tunnen uhrin ja tiedän varmasti asiasta enemmän kuin sinä. Oletko sinä jutellut uhrin kanssa henkilökohtaisesti? Jos kaikki ovat mielestäsi pyytäneet anteeksi koko seurakunnan edessä (tarkistamani tiedon mukaan yksi entinen johtokunnanjäsen on näin tehnyt), miksi edelleen siionissanne on jatkettu pahojen j perättömien puheiden levittämistä tästä naisesta? Todellinen parannus saa aikaan ihmisissä mielenmuutoksen ja halun oikaista perättömät puheet kiusatusta. Näin ei ole Lempäälässä tapahtunut. Ei ole myöskään tunnustettu (tuota yhtä entistä jtk-jäsentä) lukuunottamatta, että naista olisi kohdeltu väärin tai kiusattu. Ei ole myöskään tunnustettu, että hänestä on puhuttu pahaa ja levitetty perättömiä juoruja. Mistä siis mielestäsi on johtokunta ja asianosaiset tehneet parannusta kun eivät ole edes tekojaan myöntäneet ja tunnustaneet?
Voi naisparkaa, miksi ei erottaudu koko puljusta perheineen ja läheisineen. Jättäisi taakseen kaiken paskan. Kääntäisi sivun elämänkirjassaan ja aloittaisi puhtaalta pöydältä.
Näinhän järki sanoo. Mutta kun ihminen on vauvasta saakka kasvatettu identiteetiltään lestadioaliseksi, hän ei pysty löytämään muuta maailmaa. Vain se on hänelle se todellinen elämä...
Harvalla on kapasiteettia luoda itse itsensä alusta lähtien uudelleen.
Herätkää VL:t!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!