Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vl suurperheen äiti yritti itsemurhaa

Vierailija
19.08.2012 |

Kirje Tampereen piispa Matti Revolle

"Arvoisa piispa,

Lempäälän rauhanyhdistyksen (vanhoillislestadiolainen herätysliike) piirissä on tapahtunut vakava ja pitkäaikainen henkinen väkivaltatapaus ja julkinen kunnianloukkaus erästä ison perheen nuorehkoa äitiä kohtaan. Asia lähti liikkeelle n. 1,5 vuotta sitten mitättömästä tapahtumasta, johon tällä rouvalla ei näytä selvittelyjen jälkeen olevan mitään syytä. Kun jotkut henkilöt vaativat johtokunnalta asian korjaamista, johtokunta haki tukea ja voimaa puolelleen Suomen Rauhanyhdistysten Keskusyhdistykseltä. Asia laajeni julkiseksi käsittelyksi seurakuntapäivillä keväällä 2009. Mukana tuossa tilaisuudessa oli n. 300 henkilöä omasta rauhanyhdistyksestä ja 2 "johtohenkilöä" Suomen Rauhanyhdistyksen Keskusyhdistyksestä. Toinen näistä edustajista on rovasti ja koulutukseltaan teologian tohtori. Koko pitkä ilta käsiteltiin vain tämän yhden rouvan asiaa!! Oulusta tulleet sielunhoitajat eivät missään vaiheessa ole kohdanneet uhria kahden kesken (vrt. roomalainen oikeus), silti he ovat kahdesti olleet "hoitotilanteessa" mukana ja olleet valmiita kannanottoihin ja mielipiteen muodostukseen.

Tilanne johti katastrofiin: tämä rouva yritti itsemurhaa, mutta ei Jumalan armosta onnistunut. Tilanne on poliisin, Kaivannon sairaalan, TAYSin psykiatrien ja Lempäälän sosiaalihenkilöstön tiedossa.

Meitä pieni ryhmä on tämän 1,5 vuoden aikana yrittänyt saada Lempäälän rauhanyhdistyksen johtokuntaa pyytämään tältä rouvalta anteeksi ja oikaisemaan koko seurakunnalle tähän rouvaan liitetyt väärät ja valheelliset puheet ja siitä seuranneet toimet. Eilen illalla viimeksi meitä oli kahdeksan henkilöä puhuttelemassa kahta johtokunnan jäsentä (toinen puheenjohtaja, toinen kasvatustieteen tohtori; molemmat toimivat maallikkopuhujina) ja kehottamassa johtokuntaa parannukseen ja sitä seuraaviin oikomis- ja korjaustöihin. Istuimme 4,5 tuntia. Mitään merkkejä pehmenemisestä tai parannukseen nöyrtymisestä ei edelleenkään ole näkyvissä.

Pyytäisin, herra piispa, saada tulla pieneksi hetkeksi keskustelemaan, miten kirkko voisi meitä auttaa. Tilanne on tälle perheelle täysin kestämätön. Jos lyhyt tapaaminen järjestyy, otan mukaan suljettuna lääkäreiden ja poliisin lausunnot tästä rouvan tilanteesta (en halua itse niitä nähdä).

Olen itse xx-vuotias xx henkilöä työllistävän xx-yrityksen toimitusjohtaja. Minulla on xx lasta, iät xx - xx v. Pidän itseäni keskivertoihmisenä, jolla on tunteva sydän, keskipohjalainen oikeustaju ja normaali järjenjuoksu. Kuulun vanhoillislestadiolaisiin, nautin vanhurskautta, iloa ja rauhaa tämän joukon keskellä.

Minun täytyy tässä asiassa saada täysi lähdesuoja, muuten tilanne voi muodostua minulle kestämättömäksi.

Minulle sopivia päiviä lyhyeen keskusteluun olisivat esim. ma 7.6, ke 9.6 ja pe 11.6

Parhain kevätpäivän terveisin

nn "

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyse ei ole mistään tarkoituksellisesta kiusaamisesta, enkä ole törmännyt myöskään tähän pahanpuhumiseen ja perättömien juttujen levittelemiseen, eikä kukaan muukaan joiden kanssa ollaan asiaa ihmetelty. Kukaan ei tunnut tietävän ketä nämä pahanpuhujat ja perättömien juttujen levittelijät ovat. Saati mitä nämä perättömät jutut ovat. Ihmeellisiä epämääräisiä syytöksiä vaan koko ajan heitellään. Sen sijaan tiedän että on paljn ihmisiä joita on syytetty ja painostettu täysin ilman syytä ko ihmisen "kiusaamisesta". Moni ihminen itseasiassa pelkää tätä henkilöä, joka tuntee tulleensa kiusatuksi.

Mitään pahaa en toivo tälle "uhrille", päinvastoin, ja ylensäkin yleinen mielipide ja toive tuntuu Lempäälässä olevan tämän "uhrin" puolella, kaikki toivovat hänelle pelkkää hyvää mutta eihän kuitenkaan ihmisten tarvi myöntää jotain sellaista mitä ei ole tehty. Jos mikään muu ei riitä kuin jonkin sellaisen myöntämine joka ei ole totta, niin keinot on aika vähissä.

Vierailija
22/50 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Puhut asiasta täysin vain sitä tietoa mitä sinulle on syötetty. Tai sitten olet yksi noista kiusaajista joka levittää juuri ylläolevan esimerkkisi mukaista tietoa. "

Olen ollut itse läsnä ja omin korvin kuullut, kun seurakunnan  edessä on tehty parannusta. Useampi johtokunnan henkilö. 

Enkä ole kiusaaja, eikä minulle ole syötetty yhtään mitään tietoa . Minäkään kuten joku aiempi kirjoittaja en ole kuullut mitään ko ihmisiin liittyviä keskusteluja tai juoruja ja ihmettelen keitä nämä juoruavat ovat. 

Se että saatan olla eri mieltä asioista omien havaintojeni 

kautta  ei voi tarkoittaa että olen kiusaaja. 

Täällä en kuitenkaan ala tapausta ruotimaan. Hyvä että poliisi tutkii niin eiköhän saada tämäkin tapaus oikeisiin mittasuhteisiinsa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielletään muka "fiksusti", että mitään tälläistä ei olisi tapahtunut. Sillälaillahan asian voisi helposti lakaista maton alle. Ei savua ilman tulta...Kukaan, ei kukaan enää usko, että tämä tarina olisi kokonaisuudessaan tuulesta temmattua.

Ikävää, todella sairasta oikeastaan, että hyvästä asiasta (uskonnosta) tehdään miekka toista vastaan. Kenelläköhän tässä on luonnevikaa ja asennevammaa, joka piilotetaan uskonnon taakse?

Vierailija
24/50 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista tutkimuksenkin kannalta , ihmisten käyttäytymistieteiden valossa .. Esim jos alan syyttää jotain ihmistä kiusaamisesta ja hän alkaa puolustautua ja kertomalla oman näkemyksensä niin hänen näkemyksensä voidaan ohittaa samomalla että näin juuri kiusaaja toimii.

Kuinka väitetyn kiusaajan tulee toimia?

Pyytää anteeksi kiusaamista jota ei koe tehneen " uhrin " mieliksi?

Jos väitetty kiusaaja on hiljaa eikä kommentoi , hän on syyllinen koska ei puolustaudu. Varmasti tätä on joku tutkinutkin, täytyykö oikein selvittää..

Vierailija
25/50 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lempäälän hoitokokous jouduttiin perumaan koska siitä lsi teht lehtijuttu

Ennemminkin siitä syystä, koska asiast aon tehty poliisille rikosilmoitus ja poliisilla on nyt esitutkinta käynnissä.

http://freepathways.wordpress.com/2012/08/26/lempaalan-rauhayhdistys/

Vierailija
26/50 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään joidenkin halusta levittää pahantahtoisia puheita yhdestä ihmisestä ry:llä.

Nyt hänet on leimattu psyykkisesti sairaaksi kun teki rikosilmotiuksen!

Mikä kiusaamisjuttu Lempäälässä?

Vierailija
27/50 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta tosiaan hyvä, että tästä on poliisitutkinta! Ainoa ongelma on se, että teidän piireissänne on ok valehdella insestistäkin, joten jokin itsemurhayritykseen johtanut pahantahtoinen valheiden levittely nyt on aika pientä eikä siitä varmaan totuutta kannata edes kertoa poliisille...

Minusta tämä on räikeä herjaus.

Vierailija
28/50 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä piispakaan sairaalle lahkolle pystyy?

Kirkko ei edes halua kysellä lestadiolaisten rikkomusten ja harhaoppien perään. Ei piispat uskalla sillä vaarana on että liikkeen johtajat päättävät irtautua liikkeenä kokonaan pois kirkosta.

Vierailija
29/50 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielletään muka "fiksusti", että mitään tälläistä ei olisi tapahtunut. ... Ikävää, todella sairasta oikeastaan, että hyvästä asiasta (uskonnosta) tehdään miekka toista vastaan. Kenelläköhän tässä on luonnevikaa ja asennevammaa, joka piilotetaan uskonnon taakse?

Voi voi, sitä asennevammaa kuule rauhanyhdistyksellä riittää. Niin moni on joutunut silmätikuksi. Joka ry:llä on joku tai muutamia, jota vainotaan vuosikausia.

Vierailija
30/50 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää se että mistä lestadiolaisten sisäinen pahantahtoisuus ja ilkeily kumpuaa? Että he on toisiaan kohtaan niin inhottavia?

Vierailija
31/50 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono naistenasema

Ehkäisykielto

Henkistä väkivaltaa

Syrjimistä ja kiusaamista

Hoitokokouksia

ja kaikki tämä Jumalan nimeen.

Vierailija
32/50 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta ei todellakaan ole puhuttu liikaa, eikä edes riittävästi! Surullista katseltavaa näiden naisten kohtalo ja ovathan ne miehetkin reppanoita aivopestyinä. Osa liikkeen ihmisistä niin nokkavia ettei edes tervehditä liikkeeseen kuulumattomia vaikkakin samoilla "kulmilla" asutaan ja pyöritään...Surullista että ihmisillä on tällainen valta toisiinsa

Vierailija
33/50 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up up

Vierailija
34/50 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up up

Vierailija
35/50 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hävettäisi olla kirkon jäsen, kun se ei tee tälle pimeälle lahkolle mitään. Ei ole koskaan tehnyt, vaikka miten sairasta meno on ollut. Mm. tämän asian takia erosin kirkosta ja suosittelen sitä muillekin. Erottuani tuosta veroeurojen perässä kekkuloivasta täysin kuolleesta organisaatiosta, tuntui kuin puhdistava vesi olisi minut pessyt. Vasta sitten opin tuntemaan todellisen Kristuksen. En ikinä enää liity mihinkään kirkkokuntaan, sellaisia ei tarvita eikä Jeesuskaan sellaisia käskenyt perustaa.

Mitenpä sitä sokea voisi sokeaa taluttaa?

Vierailija
36/50 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
37/50 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hävettäisi olla kirkon jäsen, kun se ei tee tälle pimeälle lahkolle mitään. Ei ole koskaan tehnyt, vaikka miten sairasta meno on ollut. Mm. tämän asian takia erosin kirkosta ja suosittelen sitä muillekin. Erottuani tuosta veroeurojen perässä kekkuloivasta täysin kuolleesta organisaatiosta, tuntui kuin puhdistava vesi olisi minut pessyt. Vasta sitten opin tuntemaan todellisen Kristuksen. En ikinä enää liity mihinkään kirkkokuntaan, sellaisia ei tarvita eikä Jeesuskaan sellaisia käskenyt perustaa. Mitenpä sitä sokea voisi sokeaa taluttaa?

Se on kyllä tosiaan totta että Jeesus lähinnä saarnasi kaikkien ihmisten veljeydestä ja armosta.

Vierailija
38/50 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusin käänne asiassa, nyt massiivisesti hyökätty uhria vastaan ns. seurakuntapäivillä Lempäälässä:

http://www.kotimaa24.fi/blogit/lempaeaelaen-rauhanyhdistys-ei-ole-nimensae-mukainen

Vierailija
39/50 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
40/50 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lempäälän hoitokokous jouduttiin perumaan koska siitä lsi teht lehtijuttu

Tarkoitatko että siitä oli tarkoitus julkaista uutinen?