Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en saa pudotettua painoa? Auttaisiko psykologi?

Vierailija
18.08.2012 |

Olen oikeasti hätää kärsimässä. Paisun ja paisun vain, en saa otetta itsestäni. Joka ilta päätän, että huomenna en enää mässäile ja silti sama meno jatkuu. Päivät menevät ihan hyvin, mutta illalla syön ja syön ja syön ja syön. En itsekään tiedä miksi. Ahdistaa.

Välillä saatan saada muutaman kilon pois, mutta sitten ne tulevat taas takaisin. Syön ruokaa ja herkkuja. En osaa olla ostamatta niitä kaupasta. Syömisen jälkeen tulee valtava syyllisyys.

Pitäisiköhän mun hakea psyykkistä apua? Vai mikä tässä on ongelma? Auttakaa. Ivaaminen ei nyt auta, olen ihan riittävän pohjalla tämän painoni kanssa jo valmiiksi.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän impulssikontrolli on asia jota voi opetella esim. terapiassa.

Oletko muuten kokeillut syömisen totaalistoppia esim. VLCD-kuurilla joksikin aikaa? Mulla oli jossain vaiheessa tuommoinen samanlainen vaihe että päätin joka maanantai että laihdutan mutta viimeistään keskiviikkona sorruin taas mättöön ja kaljaan, ja inhosin itseäni kun olen niin saamaton ja heikko. Enkä enää uskonut että minulla ikinä tulee olemaan itsekuria että onnistuisin, olinhan jo kymmeniä kertoja epäonnistunut. Onnistuin kuitenkin sitten pudottamaan painoa pelkkiä Nutrilett VLCD -pusseja syömällä, oli jotenkin paljon helpompi olla syömättä kokonaan kuin syödä kohtuudella. Ja kun siihen mässyyn sai katkon ja onnistuneen kuurin seurauksena luottamusta omaan tahdonvoimaan, ei kuurin loputtuakaan palannut tapa syödä älyttömästi.

Vierailija
2/4 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot tavat jatkuivat sen jälkeen. Muutama viikko sen jälkeen meni paremmin, mutta sen vaikutus loppui sittemmin.

En oikein enää tiedä mitä tehdä. :(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot tavat jatkuivat sen jälkeen. Muutama viikko sen jälkeen meni paremmin, mutta sen vaikutus loppui sittemmin.

En oikein enää tiedä mitä tehdä. :(

ap

Jos olet pk-seudulla, Syömishäiriökeskus olisi hyvä vaihtoehto. Heille voi varata ajan 3 käyntikerran mittaiselle arviointijaksolle, jonka aikana asiantuntija ehdottaa sinulle erilaisia hoitovaihtoehtoja sen mukaan mitä tilanteestasi ja itsestäsi kerrot. Esim. psykoterapia (usein kognitiivinen) ja ravitsemusterapeutin palvelut ovat niitä mitä ihmiset saa syömisen hallintaongelmiin.

Valitettava puoli on että hoidon joutuu itse maksamaan.

Vierailija
4/4 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ostat samalla rahalla terveellistä tilalle. Tuohon sulla ei ole mitään tekosyytä, pystyt kyllä. Älä mene hirveän nälkäisenä kauppaan, koska silloin sortuu helpommin ostamaan kaikkea epäterveellistä. Jos on pakko syödä jotain makeaa, niin osta vaikka pieni levy tummaa suklaata.

Juo vettä paljon pitkin päivää. Syö paljon kasviksia pitkin päivää. Syö proteiniia ja pidä huonot hiilarit poissa. Yksinkertaisia makuja ja aterioita.

Avaa silmäsi ja ala seurata toimintaasi rehellisesti. Mene kokovartalopeilin eteen ja katso, mitä olet tekemässä vartalollesi. Näytätkö siltä, kuin haluaisit? Kyse on terveydestäsi ja elämästäsi.

Löydä naisellinen nainen itsestäsi ja alaa taas rakastaa kaikkea kauneudenhoitoon liittyvää. Hemmottele itseäsi ja ota vaikka vaahtokylpyjä kynttilän valossa. Käy kauneushoitoloissa ja osta itsellesi ihania vaatteita.

Etsi liikuntamuoto, josta oikeasti nautit. Sellainen, jossa hiki nousee kunnolla pintaan. Sulla on liikaa aikaa iltaisin syömiseen, joten järjestä niin ettei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän