Koiranpennulle nimi, ehdotuksia ;) ?
Mulla on huomenna synttärit, ja niinpä "erehdyin" ostamaan itselleni lahjaksi koiranpennun. Pentu tulee maanantaina, on kullanruskea mix, josta aikuisena tulee kork. 2,5 - 3 kiloinen. Ja on poika. Nyt poika painaa varmaan jotain 300-400 g, pikkuinen kulta. On nyt juuri luovutusiässä.
Syntymäkodissa ei ole annettu mitään nimiä, joten etsin täältä ideoita. Mielellään jotain matematiikkaan tai antiikin kreikkaan johtavaa nimiä ;);)
Oi, odotan poikaa niin innolla......
Kommentit (12)
Nougat on kyllä ihana nimi, tosin vaikea kun se lausutaan eri lailla kuin kirjoitusasu. Mä olen koirahullu, ja saattaa olla, että mulla on jossain vaiheessa tyttökoirakin taas ;)Nougat on niin ihana nimi
lisääkin saa laittaa ;) Tässä tosiaan kamppailee nyt Nougat vs. noi antiikin nimet, koska ei olis tullut mieleenkään toi Nougat aiemmin. Ja btw, pentu tulee isänsä luo, joka jo meillä asuu. Isän nimi on Macho :D
Idefix (pakkomielle)
Aurum (kulta)
Canis (minor) (pieni koira)
Sen "voitti" tän vastaajan nro 10 ehdotus. Kaikki ehdotetut nimet olivat hienoja, kiitän. Mutta ehkä minun on jo aika tulla täältä matematiikan ja historian kaapista ulos ;)
Pennun nimi tulee siis olemaan Nougat. Lausutaan tietty "nugaa", mut arkikielessä Nuka. Siis kun pentu aikanaan lähtee lenkille isukin kanssa, niin sanon, että "Macho ja Nuka, ulos" ;)
Kiitän kaikkia vastaajia, ja voi kun voisin palkita teitä jotenkin;) Kun se ei ole mahdollista, niin toivotan hyvää syksyä teille kaikille!
, kaikki nimet on hienoja. Mutta kun se pentu kävi näytillä ma-iltana, niin piti sen jälkeen miettiä mikä parhaiten sopisi. Olin ajatellut matemaattista tai antiikin kreikan nimeä, mutta Nougat kolahti.
Jäin miettimään: pentu on nougatin värinen, se lausutaan nugaa ja siitä saa arkinimen nuka. Joten tämä on se syy, ja lisäksi se, että mun tosiaan pitää vieroittaa itseni matematiikasta vapaalla ;)
Tämän nostaa Ap syystä, että lapsia kannattaa kuunnella, sieltä tulee välillä loistoideoita ja asioita, joita ei sit aikuisena ois huomannut edes ajatella ;)
koska olen tässä tosissani. Pentu kävi tässä näytillä ma, ja on tosi suloinen kullanruskea mix, josta tulee sellainen suurisilmäinen ja -korvainen uros (chihuahuan ja yorkshirenterrien sekoitus). Joten nimiä vaan lisää, sitten kun saan pennun, niin jokin nimistä vaan "kolahtaa".