Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Suomessa paljonkin sotaveteraanien jälkeläisiä?

Vierailija
18.08.2012 |

Meillä käy baarissa yksi nainen, joka puhuu aina kuinka hän on sotaveteraanin jälkeläinen ja tuo asiaa esille joka paikassa. Viimeksi kun oli baarissa, alkoi yksi toinen nainen valittamaan hänelle, että niin on puolet suomalaisia ja mitäs erikoista tuossa on.

Alkoi vain ulkopuolisena kiinnostamaan, ketkä Suomessa ovat veteraanien jälkeläisiä ja paljonko heitä on? Onko jotain kirkonkirjoja ym., joista ihmiset käyvät syynäämässä miten asia on?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mun molemmat isoisät oli veteraaneja. Mikäs ihme tuo nyt on.

Vierailija
2/11 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta syntyperäistä suomalaista on, jonka vanhempi tai isovanhempi EI ole sotaveteraani. Sodassa olivat käytännössä lähes kaikki aikuiset miehet, eli aika harvinaista, ettei kukaan isä tai kumpikaan isoisä olisi ollut sotaveteraani jos suku on Suomessa tuolloin asunut. (Ja onhan muissakin maissa sodittu, eli aika monen ulkomaalaisen vanhempikin on ollut sotimassa vaikkei samassa armeijassa tai välttämättä samaa sotaa.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toinenkin isoisäni oli mukana sodassa, mutta hän jäi eloon. Eli hän oli sotaveteraani, mutta on jo kuollut. Eli minun vanhemmistani toinen on sotaorpo (hänen isänsähän kuoli sodassa) ja toinen on sotaveteraanin lapsi. Siksi minä, sisarukseni ja meidän jälkeläisemme olemme sotaveteraanin ja sankarivainajan jälkeläisiä.

Vierailija
4/11 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oma isoisoäitini toimi lottana. Ei se ole mitenkään erikoista. Hienoa on kuunnella heidän tarinoitaan ja muistojaan sodasta, se on tärkeää suomalaista historiaa!

Vierailija
5/11 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläikärajaa en tiedä, olisko ollut 60 v? Joka tapauksessa onhan Suomi täynnä sotaveteraanin jälkeläisiä!

Vierailija
6/11 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne jotka eivät olleet rintamalla, olivat velvoitettu työskentelemään muuten yhteiskunnan hyväksi. Viljelivät maata ja olivat elintarvikkeiden luovutusvelvollia tai rautateillä tai tehtaissa, Siis tekivät niiden työt, jotka olivat rintamalla. Veteraanin ja lotan tytär olen.

Vierailija
7/11 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sotaveteraani. Ja minä hänen lapsen lapsenaan en siis ole sotaveteraanin jälkeläinen.

Vierailija
8/11 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka jätetään kaikki sodissa kaatuneitten jälkeläiset pois, niin silti suurin osa kansasta on sotaveteraanien jälkeläisiä.

Ne, jotka eivät ole veteraanien tai sankarivainajien jälkeläisiä, ovat suoraan alenevassa polvessa käpykaartilaisten, nostomiesten tai muiden sotapalveluksesta vapautettujen, tulipunaisimpien kommunistien tai kiihkouskovaisten jälkeläisiä. Heitä on suomalaisissa todella vähän.

Onneksi, sillä muuten meilläkin olisi pakkoruotsin sijasta ollut pakkovenäjä, ja rahayksikkönä olisi markan ja euron välillä ollut rupla.

Vierailija
9/11 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisä oli liian vanha sotimaan 1940-luvulla ja isäni liian nuori, joten olen "väliinputoaja" tässä pelissä. Isäni 3 veljeä kuolivat sodassa.

Vierailija
10/11 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä toinen isoäitini lottana. Eli voin takuuvarmasti sanoa olevani sotaveteraanien jälkeläinen ;).

Vierailija
11/11 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut pääministerit ja vastaavat tuskin olivat rintamalla?

Noin muuten vaikea uskoa, että kourallista enempää kyseisistä ikäluokista olisi jäänyt pois sodasta.