Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joo kiitti vaan kun tarjositte mulle kylässä laktoosia sisältävää ruokaa!

Vierailija
17.08.2012 |

Tiedossa on varsin hyvin etten siedä laktoosia ja kaikki ruoat laktoosittomia kuulemma olivatkin.

No,siinä kun lähtöä olimme tekemässä,sanoo emäntä:Ai niin,mutta tuo kuohukerma olikin tavallista muuten.Eikös rahkat kuitenkin ole aina hylaa? Ai eikö,minä ihan luulin..

Nyt sitten saa paskalla ravata,maha on pallo ja pierettää+ sattuu.Kiitti vaan.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin lapsenteko. Tosi ihanaa, kun menee sisään, mutta yhtä tuskaa, kun tulee ulos.

Vierailija
2/18 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ne kyllä oireita helpota kun vähän.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä laktoosin pilkkojia, kätevää kuljettaa mukanaan ja ottaa ruokailun yhteydessä.

Kaikki ei todellakaan hallitse noita ruokarajoitteita.

Vierailija
4/18 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedossa on varsin hyvin etten siedä laktoosia ja kaikki ruoat laktoosittomia kuulemma olivatkin. No,siinä kun lähtöä olimme tekemässä,sanoo emäntä:Ai niin,mutta tuo kuohukerma olikin tavallista muuten.Eikös rahkat kuitenkin ole aina hylaa? Ai eikö,minä ihan luulin.. Nyt sitten saa paskalla ravata,maha on pallo ja pierettää+ sattuu.Kiitti vaan.

Vierailija
5/18 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinkoja sattuu ja sinun kohdallasi nyt ei ole todellakaan kyse mistään hengenvaarasta. Joten lopeta ruikutus. Ei varmasti tahallaan jättänyt huomiotta. Jos ei ole koskaan perheessä mitään ruokavammoja niin ei sitä vain aina ole niin helppo muistaa joka hemmetin koodia tarkistaa kun tulee allergikkoja kylään. Kaikille se ei ole rutiinijuttu, toisin kuin ehkä sinulle. Helpompi on ottaa se laktoositabletti siltä varalta, että jotain on jäänyt huomioimatta vahingossa ja olla tyytyväinen, että sinun ruokavammaasi on sentään jokin lääke olemassa vaivoja helpottamaan. En oikein edes ymmärrä miksi viitsit aikuinen ihminen asiaa ruikuttaa. Meillä on perheessä kolme allergista lasta, joille hyvin monet ruoka-aineet aiheuttavat hengenvaaran (muna, maito, viljat, punainen liha, lähes kaikki hedelmät, soija jne.). Ei oikein jaksa riittää sympatiaa jos aikuinen kitisee vatsanpuruja kun kerran lääkityskin on kaiken varalta mahdollista ottaa...

Vierailija
6/18 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä laktoosin pilkkojia, kätevää kuljettaa mukanaan ja ottaa ruokailun yhteydessä.

Kaikki ei todellakaan hallitse noita ruokarajoitteita.

ei ne laktoosittomatkaan aina tiedä mitä ovat. Moni sanoo että mä oon laktoositon mutta hyla käy,tekis mieli sanoa pari valittua sanaa.

Vierailija
7/18 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

navetasta suoraan hakevat maitonsa vai?!!

Vierailija
8/18 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee aina suuren numeron siitä, että KAIKKI pitää olla LAKTOOSITONTA, ei hylaa. Monta vuotta ostinkin niitä kunnes kerran tein vahingossa ruokaa tavallisesta kermasta (ei hyla). Söi sitä aamulla ja olimme yhdessä koko päivän. Ei näyttänyt tulevan mitään. Sen jälkeen olen tehnyt ruokaa tavallisista ja sanonut että juu laktoositonta on. Eui ikinä tule mitään oireita. Ovat siis meillä usein yökylässä.

Vierailija
9/18 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka tekee nykyään muuta kuin hylaa

kun ei ole rajoitteita.

Vierailija
10/18 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeesti esim. vähälaktoosisten ja laktoosittomien tuotteiden erosta tai siitä, ettei kaikki siedä vähälaktoosisia. Melkeinpä ottaisin kyläillessä tavaksi sen pillerin ottamisen (ainakin mukaan) sen sijaan, että vaatisin kaiken laktoosittomana.

Vierailija
11/18 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää hyla-tuotteita. Tätä ei moni tajua.

Vierailija
12/18 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille teki kerran siskon (nykyään ex-)anoppi jouluksi laatikoita ja tiesi tasan tarkkaan, että perheessämme ei-laktoosi-intolerantikot ovat alakynnessä. Sinne pöytään laitettiin muiden ruokien sekaan joulutohinassa ja sitten kun olisi pakettien availun aika ollut, niin koko suku ramppasi peräkanaa vessassa. O_o Jotenkin sitä ei vain oleta jonkun läheisen tekevän noin ja omassa kodissa tarjottujen ruokien olettaa olevan "turvallisia". Jäi kyllä sellaiset paskatraumat ja kipeä perse, että luottamus on nolla. Aina ei ole niitä hiivatin tabletteja mukana (kun kotona ja työpaikkaruokalassa ruokailu ei aiheuta ongelmia), etenkin jos on ekstemporee-vierailu. Siksi otan mahdollisesti maitoa sisältäviä ruokia vain todella vähän ja koitan ensin syödä leipää tms. alle.

Vierailija
13/18 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ota laktoosia pilkkovaa tablettia?

Mulla se auttaa jos käy tuuri. Jos ei ole tuuria mukana niin siitä ei ole mitään hyötyä.

Joo, laktoosiin ei laktoosivammainen kuole, mutta kyllä se voi melkoiset vatsakivut aiheuttaa sekä yön valvomisen ja vessassa ramppaamisen.

Vierailija
14/18 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vähän pierettää ja pitää paskalla rampata. Ihan normaalia elämää tuo on. Mä teen yleensä ruoat ihan tavallista, ja sanon että joo on laktoositonta. Koskaan ei kukaan ole tullut valittamaan asiasta. Ihan keksitty juttu tuo l-i.

Vierailija
15/18 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kuuluu ruuan tarjoajalle :)

Vierailija
16/18 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla ei pilleri auta. Osa on ns feikki laktoosi-intolerantikkoja. Osalla tulee pienestäkin määrästä vatsavaivoja. Itselläni vatsa menee ihan epätasapainoon, mikään ruoka ei oikein imeydy kunnolla. Heikko olo kestää noin kaksi viikkoa!

Jos selviäisin yhden illan ilmavaivoilla niin eikai mulla mitään vaivaa olisikaan. Tuleehan ilmavaivoja tai vatsakipuja jos syö esim. yksipuolista ruokavaliota.

Laktoosivaiva on eri juttu. Vaikka ei olekaan hengenvaarallista, niin reilua sanoa sille jolle ruokaa tarjoat. Itse valitsisin olla syömättä!

Vierailija
17/18 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vähän pierettää ja pitää paskalla rampata. Ihan normaalia elämää tuo on. Mä teen yleensä ruoat ihan tavallista, ja sanon että joo on laktoositonta. Koskaan ei kukaan ole tullut valittamaan asiasta. Ihan keksitty juttu tuo l-i.

mutta kun olo on kuin rotaviruksen kourissa. En siis olisi esim. työkykyinen ollenkaan, koska saattaa paska lirua housuun ja asiakastyössä ei oikein voi olla liejupieruisena ja jatkuvasti vessaan juoksevana.

Niin ja tervetuloa vain katsomaan meidän 11-vuotiaan räjähdysripulia pöntössä, jos on syönyt kavereilla jäätelöä tms. laktoosia sisältävää.

Vierailija
18/18 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä oli laktoosi-intolerantikko ja sen kanssa on kerran mm. juostu kaupungilta stockmannille vessaan, kun käytiin syömässä raxissa, ja lasagne ei ollutkaan laktoositonta. Ihan oikeasti, JUOSTIIN, kun mies sanoi, että kohta tulee housuun. Ei ollut kovin keksittyä, ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi