Miten ihmeessä käteen jää palkasta näin vähän
Eli suhteessa jää ihmeen vähän käteen.
Ennen palkka oli 2200e ja nettona lähes 1700 ja nyt palkka 2600 ja nettona 1850e. Nostin veroprosenttia kahdella yksiköllä, mutta kummastuttaa, että 400e palkan korotus on vain 150e tilipussissa..
Kommentit (9)
Ei kannata tienata paljoa yli kahta tonnia, ellei sitten tienaa yli seitsemää tonnia. Keskiluokka maksaa!
nousevat myös. Prosentti on kiinteä, eli enemmän palkkaa, euroja useampi näihin maksuihin. Laita palkkakuitit vierekkäin ja vertaa...
52 euroa. jos et olisi sitä tehnyt, niin saisit käteen 200 euroa.
Ja opiskeluajan tein koko aja töitä,enkä nostanut opintotukea. Olen luultavasti vähintäänkin sujut yhteiskunnan kanssa...
ei paljoa kannusta etenemään uralla. Vastuuta ja velvollisuuksia tuli tuplasti lisää, mut palkassa ei juurikaan näy. Olisi vissiin kannattanut jäädä entiseen :(
ap
Tienaat 8500 euroa, käteen jää 4500 euroa. Töitä teen noin70 tuntia viikossa. Olisiko em. henkilöille parempi, että downshiftaisin pois työelämästä?
Julkisista verovaroin tuetuista palveluista perheeni käyttää peruskoulua ja yleisiä teitä. Muut palvelut ostamme yksityiseltä sektorilta.
Ei ole ihan reilua.
Tienaat 8500 euroa, käteen jää 4500 euroa. Töitä teen noin70 tuntia viikossa. Olisiko em. henkilöille parempi, että downshiftaisin pois työelämästä?
Julkisista verovaroin tuetuista palveluista perheeni käyttää peruskoulua ja yleisiä teitä. Muut palvelut ostamme yksityiseltä sektorilta.
Ei ole ihan reilua.
Sinä itse olet syntymästäsi saakka käyttänyt neuvola-päiväkoti-lääkäri-koulutus yms.palveluita. ja aivan varmasti opintotukea, asuntolainan vähennyksiä yms. Luulisi jo tuolla koulutuksella tajuavan että veroedut eivät kohdennu vain sinun lapsiisi.
Mun mies lyhensi työviikkoa neljään päivään. Käteen jää n.100e vähemmän. Ai hurja!