Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa teiniä ehkäisyasioissa :D

Vierailija
17.08.2012 |

Olen siis 18 ja ehkäisykeinon tarpeessa vakituiseen parisuhteeseen. Pillereitä (diane nova) olen nuorempana syönyt ihon takia ja ne turvottivat, vaikuttivat mielialaan ja aiheuttivat selluliittiä, joka onneksi kaikkosi lopetettuani. Nyt olenkin kahden vaiheilla, e-rengas vai hormonikierukka? Hormonikierukassa ei ilmeisesti ole estrogeeniä, joka taasen ymmärtääkseni osallistuu rasva-aineenvaihdunnan säätelyyn, ja sitä haluaisin lihomisen puolesta välttää. Mutta sopiiko hormonikierukka miten synnyttämättömälle naiselle? Onko laitto kovinkin kivuliast?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittamaan kierukkaa synnyttämättömälle. Miksi ihmeessä rengas?! Hankala... Pillereitä vaan, niitä on paljon matalahormonisempiakin kuin DN.

Vierailija
2/14 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska mm ei suojaa taudeilta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäisykapseli ja minipilleri. Ehkä jompi kumpi niistä?

Vierailija
4/14 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helppokäyttöinen ja tarvitsee muistaa vaan vaihdettaessa, sopii sellaiselle joka ei tahdo muistaa syödä pillereitä joka päivä.

Vierailija
5/14 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-vuotiaana ehkäisylaastari, se oli ihan näppärä. Lihoin kyllä tuolloin, mutta en ole varma johtuiko ehkäisystä vai vain iästä ja yleisestä naisistumisesta. Muita oireita ei ollut.

Vierailija
6/14 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina ensisijaisesti kortsut ja e-pilsut.

Kai tiedät että pillereitä on kymmenittäin erilaisia? Diane Nova on ainoita, joista saa kelakorvauksen, jos se määrätään sairauden (aknen) hoitoon. Se on tujuimpia pilsuja ja sillä todella on sivuvaikutuksia.

Mulle se sopi muuten, mutta lihoin sen käytön aikana. Iho kyllä oli parempi.

Sinuna testaisin nyt vaan jotain muuta pilsumerkkiä.

Vierailija
7/14 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäisyrengas ja ehkäisykapseli. Ehkäisyrengas alkaa olla hyvinkin suosittu.

Vierailija
8/14 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile eri pillerimerkkejä, esim Cilest on melko matalahormoninen ja aika hyvin yleisesti siedetty. E-pillerit on varmaan helpoin ja varmin ehkäisy nuorille, ja vanhemmillekin synnyttämättömille.

Vierailija
9/14 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä on ainakin helpompi "kokeilla" kun kierukkaa.

Vierailija
10/14 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Ehkäisyrengas on tosi kätevä! Pillerit pitää muistaa ottaa joka päivä, mutta rengas (itselläni nuvaring ollut)on kolme viikkoa paikoillaan ja kolmen viikon jälkeen tulee viikon tauko (jonka aikana kuukautiset tulevat). Rengas on mahdollista vaihtaa uuteen kolmen viikon päästä, jolloin kuukautisetkin siirtyvät taas kolmella viikolla (helppo, jos esim. lomia tms. tulossa)

Rengasta voi pitää yhdynnän aikana, sillä se ei yleensä tunnu miltään. Sen voi toki ottaa poiskin yhdynnän ajaksi, kunhan muistaa laittaa takaisin 3 tunnin sisällä.

Helppo asettaa itse ja suhteellisen halpakin (muistaakseni n.40 e/3 rengasta.)

Itselläni oli useamman vuoden rengas käytössä, mutta vaihdoin ehkäisykapseliin, sillä lastenhankinta seuraavaan viiteen vuoteen ei ole ajankohtaista. Liekö senkään jälkeen. Kokeilemalla löydät omasi :)

Vierailija
11/14 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormoni ehkäisyt, joten kortsulla on pelattu nyt 11 vuotta. Ei paskempaa sekään.

Vierailija
12/14 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietityttää vaan estrogeeni, en halua selluliittiä/painonnousua... D:

Vierailija
13/14 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään ei sopinut, todella pahat sivuvaikutukset. Sen jälkeen pitkään pelkkä kondomiehkäisy. Nyt käytössä Nuvaring, joka on ollut todella hyvä! Ei mitään sivuoireita. Lääkäri sanoi, että siitä tulisi vähemmän hormoneja elimistöön, kuin pillereistä. Tosin meillä se pitää ottaa pois seksin ajaksi, koska mies tuntee se ja se kuulemma häiritsee.

Ja jos kierunkan haluat, niin kyllä sen saa vaikka ei olisi synnyttänyt.

Vierailija
14/14 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei vaikuta omiin hormoneihin mitenkään. Olin synnyttämätön 22 v. kun se asennettiin. Pillerit aiheuttivat mulle kauheat mielialanvaihtelut ja myös sitä selluliittiä. Yöks.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän