Kenen syy sinun köyhyytesi on?
Kommentit (35)
Mies ei voi käydä enää ollenkaan töissä, minä taas voin käydä osa-aikaisesti, mutta omaan vanhaan hyväpalkkaiseen hommaani en enää sovellu.
kuvittelin että kyllä sitä työtä tekemällä pärjää ja kouluttauduin siihen unelma ammattiini. Olen lasten hoitajana yksityisessä päiväkodissa..käteen jää kuussa 1350, juotuu kyllä tarkkkaan miettimään että mitä ostaa että pärjää..koko ajan vaaditaan enemmän ja enemmän..henkilä kuntaa vähemmän ja lapsia enemmän.kiitoksena kaikesta juostamisesta ja kotona tehdyistä hommista (töissä ei ehdi kun haluaa niitä lapsiakin hoitaa) saa yleensä pelkkää paskaa niskaan..Ilman niitä ihania ja mainioita lapsia ei tätä jaksais.
siis tilapäinen köyhyys on oma valinta, kun olen jäänyt hoitovapaalle, ja puoliso omalta osaltaan valinnut että lähtee opiskelemaan. Yhdessä toki lopulliset päätökset näistä tehty. Paitsi ettei tämä nyt taloudellisesta tiukkuudesta huolimatta tunnu köyhyydeltä, varmaan juuri siksi että on omien valintojen tulosta ja tiedetään elämäntilanteen olevan väliaikainen.
No tavallaan joo oma syy. Mitäs emme osaa tällä alalla pitää omia puoliamme, vaan annamme muiden kyykyttää.
nyt kärvistelen persaukisena loppuikäni
Oman hölmöyden, kun opiskelin pienipalkkaisen ammatin ja työnantajan, joka maksaa hävyttömän pientä palkkaa.
ja ehkä myös itseni takia, koska en osannut sanoa tiukkaa Ei:tä ja kertoa rehellisesti omia mielipiteitäni. Opiskelu aikanani asuin vuoden kahden kaverini kanssa. He olivat kihloissa, olimme kämppiksiä. Ruoka ostoksilla ostokset PITI jakaa kolmeen osaan, mutta kävikin yllättäen niin, että minä maksoin puolet ja he neljäsosat. Olisi vaan pitänyt silloin sanoa EI, mutta aina jos meille tuli jotain kinaa, niin he asettuivat minua vastaan kahdestaan ja tekivät asumisesta yhtä helvettiä. Huoh, kylläpä helpotti. Niin, ja ruokaostoksia piti tehdä päivittäin, koska naispuoleinen kämppikseni ei voinut syödä samaa ruokaa monta kertaa viikossa!
hyvätuloinen työpaikka parantaisi asian.
Jos paiskisin töitä niin saisin rahaa. En tee sitä vaan lorvin kotona.
haluan hoitaa lapset kotona kun ovat pieniä (alle 3v) ja sillä uhalla jätin sitten opinnotkin hyllylle.. ei niin fiksua taloudellisesti. Miehen tuloilla pärjätään kumminkin.
Köyhyyden poistaisi varmaan lasten laitto päiväkotiin, ahkerasti loppuun hoidetut opiskelut ja hyvä työpaikka. Opiskeltavan alan ois tietysti voinu myös valita fiksummin, jotta työllistyminen olisi helppoa.
ja ehkä myös itseni takia, koska en osannut sanoa tiukkaa Ei:tä ja kertoa rehellisesti omia mielipiteitäni. Opiskelu aikanani asuin vuoden kahden kaverini kanssa. He olivat kihloissa, olimme kämppiksiä. Ruoka ostoksilla ostokset PITI jakaa kolmeen osaan, mutta kävikin yllättäen niin, että minä maksoin puolet ja he neljäsosat. Olisi vaan pitänyt silloin sanoa EI, mutta aina jos meille tuli jotain kinaa, niin he asettuivat minua vastaan kahdestaan ja tekivät asumisesta yhtä helvettiä. Huoh, kylläpä helpotti. Niin, ja ruokaostoksia piti tehdä päivittäin, koska naispuoleinen kämppikseni ei voinut syödä samaa ruokaa monta kertaa viikossa!
sinä tämän vuoksi vieläkin köyhä? Kuinka kauan aikaa tuosta on?
tämä on silkkaa omaa tyhmyyttäsi. EIhän kämppisten tule jakaa ruokakuluja?! kukin syo mitä lystää, milloin lystää ja maksaa tietty itse. D'OH!!
toisaalta, tuo sun tilanne loppuu siihen kun vaihdat kämppiksiä
miehestä tuli työkyvytön kolmekymppisenä loppuiäkseen.
Oma ehkä siksi että olen tehnyt huonoja valintoja. Miehen siksi, että kustannan kaiken elämisen eikä minulle jää mitään säästöön.
hyvä työpaikka