Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenen syy sinun köyhyytesi on?

Vierailija
17.08.2012 |

Mikä asia poistaisi köyhyytesi?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä työpaikka

Vierailija
2/35 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei voi käydä enää ollenkaan töissä, minä taas voin käydä osa-aikaisesti, mutta omaan vanhaan hyväpalkkaiseen hommaani en enää sovellu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvittelin että kyllä sitä työtä tekemällä pärjää ja kouluttauduin siihen unelma ammattiini. Olen lasten hoitajana yksityisessä päiväkodissa..käteen jää kuussa 1350, juotuu kyllä tarkkkaan miettimään että mitä ostaa että pärjää..koko ajan vaaditaan enemmän ja enemmän..henkilä kuntaa vähemmän ja lapsia enemmän.kiitoksena kaikesta juostamisesta ja kotona tehdyistä hommista (töissä ei ehdi kun haluaa niitä lapsiakin hoitaa) saa yleensä pelkkää paskaa niskaan..Ilman niitä ihania ja mainioita lapsia ei tätä jaksais.

Vierailija
4/35 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmistuminen takaisi töitä :)

Vierailija
5/35 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tilapäinen köyhyys on oma valinta, kun olen jäänyt hoitovapaalle, ja puoliso omalta osaltaan valinnut että lähtee opiskelemaan. Yhdessä toki lopulliset päätökset näistä tehty. Paitsi ettei tämä nyt taloudellisesta tiukkuudesta huolimatta tunnu köyhyydeltä, varmaan juuri siksi että on omien valintojen tulosta ja tiedetään elämäntilanteen olevan väliaikainen.

Vierailija
6/35 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on kokoomuksen vika!

Vierailija
7/35 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavallaan joo oma syy. Mitäs emme osaa tällä alalla pitää omia puoliamme, vaan annamme muiden kyykyttää.

Vierailija
8/35 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kärvistelen persaukisena loppuikäni

Vierailija
9/35 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman hölmöyden, kun opiskelin pienipalkkaisen ammatin ja työnantajan, joka maksaa hävyttömän pientä palkkaa.

Vierailija
10/35 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ehkä myös itseni takia, koska en osannut sanoa tiukkaa Ei:tä ja kertoa rehellisesti omia mielipiteitäni. Opiskelu aikanani asuin vuoden kahden kaverini kanssa. He olivat kihloissa, olimme kämppiksiä. Ruoka ostoksilla ostokset PITI jakaa kolmeen osaan, mutta kävikin yllättäen niin, että minä maksoin puolet ja he neljäsosat. Olisi vaan pitänyt silloin sanoa EI, mutta aina jos meille tuli jotain kinaa, niin he asettuivat minua vastaan kahdestaan ja tekivät asumisesta yhtä helvettiä. Huoh, kylläpä helpotti. Niin, ja ruokaostoksia piti tehdä päivittäin, koska naispuoleinen kämppikseni ei voinut syödä samaa ruokaa monta kertaa viikossa!

Vierailija
11/35 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvätuloinen työpaikka parantaisi asian.

Vierailija
12/35 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huonon tsäkän ihmissuhteissa.

Vierailija
13/35 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paiskisin töitä niin saisin rahaa. En tee sitä vaan lorvin kotona.

Vierailija
14/35 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan hoitaa lapset kotona kun ovat pieniä (alle 3v) ja sillä uhalla jätin sitten opinnotkin hyllylle.. ei niin fiksua taloudellisesti. Miehen tuloilla pärjätään kumminkin.

Köyhyyden poistaisi varmaan lasten laitto päiväkotiin, ahkerasti loppuun hoidetut opiskelut ja hyvä työpaikka. Opiskeltavan alan ois tietysti voinu myös valita fiksummin, jotta työllistyminen olisi helppoa.

Vierailija
15/35 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ehkä myös itseni takia, koska en osannut sanoa tiukkaa Ei:tä ja kertoa rehellisesti omia mielipiteitäni. Opiskelu aikanani asuin vuoden kahden kaverini kanssa. He olivat kihloissa, olimme kämppiksiä. Ruoka ostoksilla ostokset PITI jakaa kolmeen osaan, mutta kävikin yllättäen niin, että minä maksoin puolet ja he neljäsosat. Olisi vaan pitänyt silloin sanoa EI, mutta aina jos meille tuli jotain kinaa, niin he asettuivat minua vastaan kahdestaan ja tekivät asumisesta yhtä helvettiä. Huoh, kylläpä helpotti. Niin, ja ruokaostoksia piti tehdä päivittäin, koska naispuoleinen kämppikseni ei voinut syödä samaa ruokaa monta kertaa viikossa!

sinä tämän vuoksi vieläkin köyhä? Kuinka kauan aikaa tuosta on?

Vierailija
16/35 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on silkkaa omaa tyhmyyttäsi. EIhän kämppisten tule jakaa ruokakuluja?! kukin syo mitä lystää, milloin lystää ja maksaa tietty itse. D'OH!!

toisaalta, tuo sun tilanne loppuu siihen kun vaihdat kämppiksiä

Vierailija
17/35 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehestä tuli työkyvytön kolmekymppisenä loppuiäkseen.

Vierailija
18/35 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nussi mun miestä.

Vierailija
19/35 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä asia poistaisi köyhyytesi?

Vierailija
20/35 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ehkä siksi että olen tehnyt huonoja valintoja. Miehen siksi, että kustannan kaiken elämisen eikä minulle jää mitään säästöön.