Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on entinen pirinisti, retkahtamassa uudelleen

Vierailija
17.08.2012 |

Hän lopetti käytön 12 vuotta sitten, sitä ennen veti suoneen monia vuosia. Emme tunteneet silloin. Pelkään huumeita eikä minulla ole niistä omia eikä ystävien kokemuksia.

Nyt kun olen löytänyt pienen ajan sisään kolme kertaa amfetamiinia kotoamme hänen kätköistään, hän on myöntänyt käyttäneensä kerran seurustelumme alkuaikana ja ostaneensa ja myyneensä ainetta muutaman kerran vuosien varrella. Nytkin hän osaksi sanoi aikoneensa myydä aineet mutta myönsi houkutuksen ottaa itse (viimeisellä löytökerralla, eilen, ainetta oli jo ruiskussa). Ei kuulemma ole vielä käyttänyt.

Hän on sanonut tietävänsä, miten vaarallista hänen on edes kokeilla, koska retkahdus olisi niin helppoa ja on aiemmin pitänyt sitä riittävänä todisteena

minulle, ettei varmasti käyttäisi. Hän ei siis voisi ottaa riskiä perheensä menettämisestä.

Onkohan mitään toivoa välttää käyttö ja perheen hajoaminen? Luottamus on ainakin mennyt. En edes häpeä enää tavaroiden penkomista ja puhelimen tutkimista; olen aavistellut jotain pahaa ja epäillyt pettämistä tai jotain.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

surullisena, mutta toivoen vielä. Eipä taida olla paljoa toivoa enää.

Mies tuli töistä kotiin vihaisena kuin ampiainen. Alkoi heti kysyä, koska maksan velkani hänelle. Luulin hänen puhuvan n. 20 €:n velasta, mutta hän tarkoittikin, että minun pitäisi maksaa hänelle 200 € hävittämistäni huumeista! Näin punaista! Sanoin suoraan hävittäväni kaikki huumeet mitä tästä kämpästä ikinä löydän, mitäs tuo tänne. Sanoin myös, että jos vielä löydän, taitaa meidän homma olla sitä myöten selvä. Hän sanoi vihoissaan "Ai tästä pääsee niin helposti eroon?" Sanoin että kyllä, ja samalla pääsee myös lapsista eroon. Hän vastasi "Hyvä!"

Tiedän, että vihaisena hän sanoo tahallaan provosoivasti pahinta mitä osaa, joten ei hän aivan oikeasti tuota tarkoittanut, mutta muuten tilanne sai minut tosi surulliseksi. Hän ei siis pidä pahana tekona huumeiden tuomista kotiimme, ja voi myös hyvinkin noin suututtuaan vetää kamaakin vain näyttääkseen minulle.

Pitää kai oikeasti alkaa valmistautua taas yksinhuoltajuuteen, nyt vielä rankempaan useamman lapsen kanssa. Tämän kun piti olla loppuelämän liitto :(

Vierailija
22/38 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi käyttää, ei voi mitään. Nyt jos hänellä on ollut aineita myyntitarkoitukseen, niin eipä aikaa, kun joku virolainen velkoja on oven takana.

Lisäksi sinä ja lapset olette älyttömän hyviä kohteita kiristykseen ja miehesi ei enää jaksa edes välittää.

Valitettavasti tiedän mistä puhun. Ystäväni kävi todella kovan helvetin "entisen" nistin kanssa läpi.

Mies ulos heti, minä miettisin jopa turvakotiin menemistä, sillä teillä voi olla huumeita vieläkin kodissanne.

Ystäväni joutui pelkäämään lasten puolesta, kun isällä alkoi velat kerääntyä ja vaimolle kerrottiin ihan uskomattomia satuja.

Vihdoin ystäväni tajusi, että nyt oman turvallisuuden takia, mies ulos ja hänelle ja lapsille uusi asunto, minne miehellä ei ole mitään asiaa.

Mies pari kertaa valvottuna tapasi lapsiaan, mutta ei enää.

Valitettavasti miehesi on jo jättänyt perheensä huumeiden takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinuna ottaisin eron jo ihan lasten suojelemiseksi ja lasten menettämisen pelosta.

Parempi sinun on olla lasten kanssa keskenään. Pyydä miestä muuttamaan muualle.

Vierailija
24/38 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

surullisena, mutta toivoen vielä. Eipä taida olla paljoa toivoa enää.

Mies tuli töistä kotiin vihaisena kuin ampiainen. Alkoi heti kysyä, koska maksan velkani hänelle. Luulin hänen puhuvan n. 20 €:n velasta, mutta hän tarkoittikin, että minun pitäisi maksaa hänelle 200 € hävittämistäni huumeista! Näin punaista! Sanoin suoraan hävittäväni kaikki huumeet mitä tästä kämpästä ikinä löydän, mitäs tuo tänne. Sanoin myös, että jos vielä löydän, taitaa meidän homma olla sitä myöten selvä. Hän sanoi vihoissaan "Ai tästä pääsee niin helposti eroon?" Sanoin että kyllä, ja samalla pääsee myös lapsista eroon. Hän vastasi "Hyvä!"

Tiedän, että vihaisena hän sanoo tahallaan provosoivasti pahinta mitä osaa, joten ei hän aivan oikeasti tuota tarkoittanut, mutta muuten tilanne sai minut tosi surulliseksi. Hän ei siis pidä pahana tekona huumeiden tuomista kotiimme, ja voi myös hyvinkin noin suututtuaan vetää kamaakin vain näyttääkseen minulle.

Pitää kai oikeasti alkaa valmistautua taas yksinhuoltajuuteen, nyt vielä rankempaan useamman lapsen kanssa. Tämän kun piti olla loppuelämän liitto :(

kyllä se nyt on siinä. Mies kinuaa sulta rahaa, et saa uudet setit poisheitettyjen tilalle. Pinnaa aina kiristää, kun joutuu olemaan ilman, vaikka vain muutaman päivän. Nyt keräät voimasi ja poistut hänen elämästään/poistat hänet elämästäsi. Vain masokisti joka rakastaa pettymyksiä pettymysten perään jää enää tuohon tilanteeseen.

Vierailija
25/38 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luovuta vielä! Mies tuskin oikeasti haluaa erota. Tuo haiskahtaa nyt vähän siltä, että hän on törmännyt johonkin entisiin huumetuttuihin ja ehkä jo kokeillutkin jotain.

Päihteiden väärinkäyttäjillä tulee yllättävän helposti ajatus siitä, että kyllähän tää nyt hanskassa pysyy, otan vain yhden jne. Oma mieheni on jonkin tason alkoholiongelmainen. Pari kertaa hän on käynyt todella syvällä viinan läträämisen kanssa, ja joka kerta hän on aallonpohjan jälkeen todennut, että tämä aine ei hänelle sovi ja nyt pitää lopettaa - ja on lopettanutkin. Jotenkin ihmisaivot vaan toimivat niin, että kun siitä lopettamisesta on riittävän kauan, alkaa unohtaa miksi pitikään olla kokonaan ilman. Positiiviset mielikuvat päihteestä tulevat taas mieleen ja ne ikävät jutut unohtuvat.

Luulen, ettet ikävä kyllä pysty tässä vaiheessa puhumaan miehellesi järkeä. Munkin mies ryyppäsi joskus alkuvuodesta pari viikkoa lähes päivittäin, ei kuunnellut minua, ja heräsi vasta kun oli sortunut juomaan lastensa seurassa (oli siis hakenut lapsensa äidiltään ja matkalla käynyt alkossa). Siihen loppui se rellestys.

Ts. ainakin meillä pitää mennä riittävän alas ennen kuin mies taas muistaa, miksei tää nyt ollutkaan se hyvä juttu...

Vierailija
26/38 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuona samana onnettomana kertana kun mies tuli kotiin lastensa kanssa kännissä, löysin häneltä vielä viinapullon jämän. Kaadoin vaivihkaa viinat viemäristä alas, ja kun mies huomasi hän tosiaan suuttui ihan kunnolla. Kuulemma törkeää kajota hänen omaisuuteensa ynnä muuta p*skaa.

Mun mies on ainakin niin törppö kunnon kännissä, ettei siltä tule silloin yhtään järkevää sanaa. Toisaalta kun elän hänen kanssaan, tiedostan myös sen vaihtoehdon, että jonain päivänä saattaa lähteä lopullisesti käsistä. Nyt onneksi mies ei enää juo kuin silloin tällöin kotona muutaman oluen.

Vierailija
27/38 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle on tullut yllättäen kova isku, tuntuu varmaan, että kaikki on tapahtunut tosi nopeasti (kuten onkin). Päihderiippuvaisen läheisenä voin kuitenkin sen verran lohduttaa, että elämä päihteen varjossa käy päivä päivältä raskaammaksi, tilanteet muuttuu hurjemmiksi, samoin lähteminen vaikeammaksi, kun oma itsetunto ja usko mihinkään alkaa horjua. Nyt neuvoisin sinua olemaan lastesi ja oman parhaasi puolella ja hakemaan heti jonkinmoinen ero mieheen, jotta saat tilaa ajatella, etkä jää tilanteen kaoottisuuteen yksin.

Netistä löytyy päihdelinkki.fi, jossa erinomaisia keskusteluja niin päihteiden käyttäjälle kuin läheisillekin. Suosittelen ja toivotan hirveästi voimia!

Vierailija
28/38 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entiset narkit eivät koskaan voi "säilyttää" kotona mitään, ei kaverin, ei omia, koska se ei vaan ole mahdollista. Hakekaa apua heti, yhdessä jos mahdollista, älä jää katsomaan mihin tilanne johtaa.

Voimia!

T. päihdetyöntekijä

Vierailija
29/38 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on siis ostanut niitä jo joltain hämärä tyypeiltä! Kohta sinäkin olet vankilassa huumeiden hallussapidosta yms. Sinäkös haluat? Vaiko ehkä kuitenkin olla lastesuojeluyhdistys kanssa?

Vierailija
30/38 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että alkoholia saa laillisesti, ja huumeiden ollessa kuvioissa olla aina tekemisissä aika kovan luokan rikollisuuden kanssa.

Narkin kanssa ei yritetä.

Vierailija
31/38 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kayttaa ja aloittelee valittamista rahoittaakseen kayton.

Jos suljet silmasi ja suostut katselemaan vieresta, vaarannat lapsesi ja itsesi.

Hae viivymatta apua.

www.irtihuumeista.fi

Vierailija
32/38 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap:n mielestä se myyminen on jotenkin pienempi paha kuin oma käyttö. Mikään ei silmisäni ole niin alhainen kuin diileri, joka on päässyt itse huumeista irti ja silti jakaa tuhoa muille.

Ap, miehesi manipuloi sinua jo nyt. Pirinisti löytää ongelmilleen aina syyn muista kuin itsestään. Pliis, ole viisaampi kuin minä joskus, äläkä anna miehen latistaa itsetuntoasi. Sitä hän tulee tekemään vielä paljon pahemmin.

Älä ikinä neuvottele nistin kanssa, älä tee kompromisseja. Ja vahvasti suosittelisin turvaamaan omaisuutesi. :(

Vierailija
33/38 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap:n mielestä se myyminen on jotenkin pienempi paha kuin oma käyttö. Mikään ei silmisäni ole niin alhainen kuin diileri, joka on päässyt itse huumeista irti ja silti jakaa tuhoa muille.

Ap, miehesi manipuloi sinua jo nyt. Pirinisti löytää ongelmilleen aina syyn muista kuin itsestään. Pliis, ole viisaampi kuin minä joskus, äläkä anna miehen latistaa itsetuntoasi. Sitä hän tulee tekemään vielä paljon pahemmin.

Älä ikinä neuvottele nistin kanssa, älä tee kompromisseja. Ja vahvasti suosittelisin turvaamaan omaisuutesi. :(

nyt sun tosiaan suojella lapsiasi ja itseäsi!!

Vierailija
34/38 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsette nopeasti apua. Miehesi mukana tulee väkivalta, järjestäytynyt rikollisuus, huumeet, velkojat..Kirjoitat ihan kuin et olisi asettanut lapsiasi suureen vaaraan. Olet tehnyt niin ja itke nyt syyllisyytesi ja hae apua. Nisti ei vastuuta kanna vielä pitkään aikaan. Ainoa tiesi on hakea ja huutaa apua ja suojelua nyt. Muuten olette todella nopeasti huostaanoton uhan alla. Jos itse haet apua ja narkki erotetaan perheestä, niin sulla on paljon toivoa. Ilman apua ei ole toivoa. Lapsilla käytöshäiriöt, fobiat, näkevät ja kokevat laiminlyöntiä, päitehteitä, hyväksikäyttöä jne. Itketkö nyt vai 5, 10 ja 20 vuoden päästä, miksi et huutanut apua, miksi pidit tärkeämpänä hoitaa suhdettasi mieheen ja perhettä pitää koossa, kun helvetti on jo avattu.

Älä salaa. Kaikki tulee ilmi kuitenkin. Mieti kummalla puolella itse olet: nistien kanssa vai niitä vastaan. Kun olet vastaan, tarvitset apua.

Kohta tulee turpaan. Juokse.

Vierailija
35/38 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nisti on nisti aina. Ei ole mitään ex nistiä. Ei sitä kukaan lopeta, jos hipelöi aineita lopettamisen jälkeen.

Avaa silmäs.

Ei entiset alkkiksetkaan ostele brenkkua kaupasta kotiin huvikseen..

Jos haluat elää epävarmuudessa niin pysy miehes kanssa mutta jos haluat luotettavan miehen rinnalles niin jätä nistis.

Vierailija
36/38 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sekakäyttäjän kanssa seurustelleena voin sanoa,etten toivoisi tälläistä elämää edes pahimmalle vihamiehelleni. Ei onneksi olla naimisissa tai lapsia hankittu. Ap,älä jää odottamaan että mies retkahtaa,jo se että myy salaa piriä on tarpeeksi paha. Eroa,se on omaksi ja lastesi parhaaksi.Tai ota ainakin mahdollisimman paljon selvää huumeista,ei saa olla liian sinisilmäinen.Voimia!

Vierailija
37/38 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entiset narkit eivät koskaan voi "säilyttää" kotona mitään, ei kaverin, ei omia, koska se ei vaan ole mahdollista. Hakekaa apua heti, yhdessä jos mahdollista, älä jää katsomaan mihin tilanne johtaa.

Voimia!

T. päihdetyöntekijä

Meinaan onhan mullakin koko ajan saatavilla miehen korvaushoito lääkkeet mutta enpä ole niitä havitellut taikka vetänyt.Ei ole käynyt moinen edes mielessä ja olen ollut kuivilla vasta 5v 6kk

Vierailija
38/38 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vuotta sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi