Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harhaluuloja laihduttamisesta

Vierailija
17.08.2012 |

Liian moni uskoo että liikkumalla ja terveellisesti syömällä laihtuu vaikka avainsana laihtumiselle on kalorivaje. Mullakin eräs kaveri jonka tarkoitus laihtua ainakin 20kg. Hän aloitti keväällä jumpan ja syö terveellisesti mutta ei laihdu ja ihmettelee sitä kovin. Ei tajua että ihminen vaan ei laihdu jos syö sen mitä kuluttaa ja pari kertaa vkossa jumppa nyt ei auta asiaa millään tavalla painon pudottamiseen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pienentynyt nyt kaksi vaatekokoa terveellisesti syöden ja liikuntaa lisäämällä.

Painoa on tullut pari kiloa lisää.

Olen siis lihonut, mutta kiinteytymisen myötä näytän selkeästi paremmalta ja olen fyysisesti pienempi.

Ei se vaaka kerro mitään absoluuttista totuutta.

Mieluummin timmi kuin laiha läski, kuten esim. moni karppaaja on.

Vierailija
2/11 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannata kuvitella vain sen avulla laihtuvansa ainakaan 20 kiloa!

t.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannata kuvitella vain sen avulla laihtuvansa ainakaan 20 kiloa!

t.ap

Ehkäpä ystäväsikin haluaa näyttää HYVÄLTÄ eikä vaan tuijottaa vaakaa ja LUULLA näyttävänsä hyvältä?

Just yks kaveri tuossa taivasteli, kun paino on kyllä tippunut 30kg, mutta on luuta, jonka päällä roikkuu löysää lihaa, perse on kadonnut käytännössä kokonaan jne.

Tajusi nyt, että pitänee liikkuakin vaikka paino nousisikin, niin myös NÄYTTÄISI myös hyvältä.

Vierailija
4/11 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulle tuskailee kun ei paino putoa.

ap

Vierailija
5/11 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ap on ihan oikeassa eli jos tarkoitus laihtua isompaa määrää niin turhaa kuvitella etä onnistuu liikkumalla ja syömällä hampurilaisen sijaan samalla kalorimäärällä jotain terveellisempää.

Niin se vaan on!

t.kokemusta on

Vierailija
6/11 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

söin liian vähän ja se johti ajoittaiseen herkutteluun -> aineenvaihdunta hidastui ja pysyin pullukkana.

Ravintoterapeutti katsoi ruokapäiväkirjaani ja totesi että syön noin 1000 kcal päivässä. Ratkaisu oli se että alan syömään enemmän, mutta terveellisemmin ja hups paino lähti putoamaan vaikka en vielä motivoitunut liikkumaan.

Vierailija
7/11 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kunto paranee. Ehkä ystäväsi on vuoden päästä pari kiloa kevyempi ja paljon kiinteämpi. Ei kaikki halua laihduttaa millään pikakuureilla ja nälässä.

Itse kiloklubissa sain 10v jatkuneen painonnousun ( n. 2kg /vuosi = 20kg) loppumaan ja nyt 6 vuoden jälkeen hyvällä syämisellä ja runsaalla liikkumisella olen laihtunut 8 kiloa ja kiinteytynyt niin paljon , että vaatekoko on 38 ( ennen 44). Enempää en haluakaan lahtua , vaan tavoite on , että paino ei enää nousisi. BMI nyt 24. Tajusin , etti kannata laäheä tavoittelemaan enää mitään nuoruuden BMI19 tilannetta, vaan keskittyä omaan hyvään oloon ja kuntoon. Pelkkä laihdutus on ihan typerää, nimenomaan terveellinen ruokailu ja liikunta on tärkeää. Niillä keinoin saa pysyviä tuloksia ja voi paremmin.

Ehkä ystäväsi lisää liikuntamääriä kun kunto nousee. Lähde sinäkin vaan lenkkipolulle ja unohda toisten kilot.

Vierailija
8/11 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, onhan se toki niin, että jos vaan tuijottaa sitä vaakaa, niin sitten tuo on totta.

Itse vain olen sitä mieltä, että pelkkä paino ei vielä kerro yhtään mitään ja normaalipainoinen, mutta lihakseton ei varsinaisesti ulkonäöltään silmää hivele.

Toisaalta, makuja on monia, moni saattaa tykätä myös sellaisesta löysästä, ainakin päätellen tästä vaaka-villityksestä, missä ei ole mitään väliä lihaksilla, vain painolla.

Ja pääasiahan kuitenkin on, että jos on ylipainoa, niin sille tekee jotain, terveysriski se on joka tapauksessa ellei sitten ole jo todella lihaksikkaassa kunnossa ja paina sen takia paljon.

Vierailija
10/11 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensä ottaen, jos syö oikeasti terveellisesti, ei pysty syömään yli kulutuksensa. Terveellinen ruoka kun sisältää niin paljon kasviksia ja kuituja jne. että ei sellaista saa niin paljon ahdettua kurkustaan alas.

Jos siis syö terveellisesti vaikkapa kulutuksensa mukaan, laihduttaa se 2 kertaa viikossa jumpassa käynti noin puoli kiloa kuussa. Eli kuusi kiloa vuodessa.

Vierailija
11/11 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin sen pois ruhostani painoa pudottamalla. ei riittäisi pelkkä kiinteytys todellakaan joten sikäli olen apn kanssa ihan samoilla linjoilla eli liikunta on oiva apuväline kunnon kasvattamiseen ja painonhallintaan mutta laihdutuskeino se ei ole...samaa sanoi ravitsemusterapeutti kun kävi työpaikalla puhumassa asiasta.