Kyllä te etelä-suomalaiset olette sitten surkeita autolla liikkujia!!!
joka vuosi mukamas lumikelit ja talvi yllättää teidät ja pelti rutisee siellä joka paikassa!! miten helvetissä se talvi voi teidät yllättää sitä ihmettelen.... vaikka ihminen ajaisi huonon kelin takia tieltä ulos heti kortin saatuaan on hän kuitenkin nähnyt jo 17 talvea sitä ennen... niin miten se silti vuodesta toiseen aina yllättää!!!????
vastatkaahan viisaat tähän!
Kommentit (35)
Mun kaverit pohjoisesta jaksaa aina kysellä että miksi ne etelässä ei osaa ajaa autoa. Kymmenen vuotta sitten kun tänne muutin niin niin olin samaa mieltä.
Mutta nyt täytyy sanoa että jos sitä Haukiputaan parasta kuskia kiinnostaa tämä juttu niin tule toki ajamaan autoa vähäksi aikaa tänne. Aika hiljaisia nuo kaveritkin on olleet kun olen täällä pyytänyt niitä kuskiksi...
Eikä ne turvavälit itsestään lyhene! Kyllä ne tyhmät kuljettajat niitä ihan omatoimisesti LYHENTÄVÄT. Ja pohjoisessa asuvan järki sanoo sen verran, että jos riittäviä turvavälejä ei autopaljouden vuoksi voida pitää, niin silloin HILJENNETÄÄN VAUHTIA!!
Ottakaa nyt hyvät ihmiset hiukan järkeä mukaan sinne maanteille. Ja kyllä pohjoisenkin kaupungeissa on ajoittain ruuhkaista, mutta ei peltiä silti tolkuttomasti ruttaannu! Ehkäpä pohjoisen ihminen osaa myös liikenteessä (kuten muissakin tilanteissa), paremmin huomioida muita, sekä käyttää järkeä ja malttia.
Ystävät ja sukulaiset maalla päivittelevät, kuinka pk-seutulaiset eivät osaa ajaa, mutta täällä käydessä juuri kukaan ei suostu ajamaan vaikka autolla tulevat. Tuohon pihaan parkkeeravat oman autonsa ja sitten liikutaan meidän autolla. Yhden kerran serkku, joka ajaa paljon pikkukaupungissa toheloi motarin rampilla niin että meinattiin ajaa yhden auton kylkeen. Hän kyllä tunnusti suoraan, ettei pystyisi ajamaan täällä, kun pitää seurata yhtä aikaa niin montaa asiaa. Täällä kun on aika harvoin tiessä kaksi kaistaa, vaan pitää tietää etukäteen minne aikoo ryhmittyä tai joutuu tekemään ison mutkan.
Itse olen pikkukaupungista ja vasta täällä olen oppinut ajamaan kunnolla. Jos olisin yhtäkkiä joutunut täkäläisiin aamuruuhkiin, ramppeihin, useisiin kaistoihin, kaksikaistaisiin liikenneympyröihin ym. olisi kyllä ollut pissat housussa. Noihin kuin ei siellä pikkukaupungeissa törmää monestikaan.
Eikös se ole vaan hyvä asia, että ne sinun sukulaiset pysyy poissa tieltä törttöilemästä, kun siellä tiellä on ihan riittävästi jo näitä pk-seudun omia törttöilijöitä. Mielestäni sillä, että ei halua/uskalla ajaa pk-seudulla autolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, miksi pk-seudulla sattuu niin paljon onnettomuuksia " talven yllättäessä" .
-espoolainen-
Vierailija:
Ystävät ja sukulaiset maalla päivittelevät, kuinka pk-seutulaiset eivät osaa ajaa, mutta täällä käydessä juuri kukaan ei suostu ajamaan vaikka autolla tulevat. Tuohon pihaan parkkeeravat oman autonsa ja sitten liikutaan meidän autolla. Yhden kerran serkku, joka ajaa paljon pikkukaupungissa toheloi motarin rampilla niin että meinattiin ajaa yhden auton kylkeen. Hän kyllä tunnusti suoraan, ettei pystyisi ajamaan täällä, kun pitää seurata yhtä aikaa niin montaa asiaa. Täällä kun on aika harvoin tiessä kaksi kaistaa, vaan pitää tietää etukäteen minne aikoo ryhmittyä tai joutuu tekemään ison mutkan.Itse olen pikkukaupungista ja vasta täällä olen oppinut ajamaan kunnolla. Jos olisin yhtäkkiä joutunut täkäläisiin aamuruuhkiin, ramppeihin, useisiin kaistoihin, kaksikaistaisiin liikenneympyröihin ym. olisi kyllä ollut pissat housussa. Noihin kuin ei siellä pikkukaupungeissa törmää monestikaan.
Vaikka en kyllä hetkeäkään epäile, etteivätkö ajaisi ihan mallikelpoisesti jos yrittäisivät.
Vierailija:
Eikös se ole vaan hyvä asia, että ne sinun sukulaiset pysyy poissa tieltä törttöilemästä, kun siellä tiellä on ihan riittävästi jo näitä pk-seudun omia törttöilijöitä. Mielestäni sillä, että ei halua/uskalla ajaa pk-seudulla autolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, miksi pk-seudulla sattuu niin paljon onnettomuuksia " talven yllättäessä" .
-espoolainen-
Vierailija:
Ystävät ja sukulaiset maalla päivittelevät, kuinka pk-seutulaiset eivät osaa ajaa, mutta täällä käydessä juuri kukaan ei suostu ajamaan vaikka autolla tulevat. Tuohon pihaan parkkeeravat oman autonsa ja sitten liikutaan meidän autolla. Yhden kerran serkku, joka ajaa paljon pikkukaupungissa toheloi motarin rampilla niin että meinattiin ajaa yhden auton kylkeen. Hän kyllä tunnusti suoraan, ettei pystyisi ajamaan täällä, kun pitää seurata yhtä aikaa niin montaa asiaa. Täällä kun on aika harvoin tiessä kaksi kaistaa, vaan pitää tietää etukäteen minne aikoo ryhmittyä tai joutuu tekemään ison mutkan.Itse olen pikkukaupungista ja vasta täällä olen oppinut ajamaan kunnolla. Jos olisin yhtäkkiä joutunut täkäläisiin aamuruuhkiin, ramppeihin, useisiin kaistoihin, kaksikaistaisiin liikenneympyröihin ym. olisi kyllä ollut pissat housussa. Noihin kuin ei siellä pikkukaupungeissa törmää monestikaan.
Hämeenlinnasta, Hyvinkäältä, Riksusta? Vai?
Vierailija:
Vaikka en kyllä hetkeäkään epäile, etteivätkö ajaisi ihan mallikelpoisesti jos yrittäisivät.
monikaan ei uskalla ajaa pk-seudulla edes kesällä keskellä päivää, jolloin ei meidän näkökulmasta ole edes ruuhkaa.
Oletteko muuten maalaiset ajatelleet, että Etelä-Suomen läänissä on n. 2 miljoonaa asukasta? Ja jos siihen lisää Turun, joka on myös kohtuullisen etelässä, ollaan melkein puolessa koko Suomen väkimäärästä? Onnettomuuksia sattuu ehkä paljon enemmän kuin koko perähikiällä. Eiköhän tänään ole sattunut 60 pientä kolari muuallakin Suomessa, mutta ei niistä koskaan kirjoiteta kun ne ei kiinnosta ketään.
Maalla mennään aamulla töihin ja illalla kotiin, jossa pysytään kun muuta tekemistä ei ole. Isoissa kaupungeissa on lapsilla paljon harrastusmahdollisuuksia joihin heitä viedään, on teatterit, elokuvat, ravintolat ym. joten liikennettä on vapaa-aikanakin paljon enemmän, samoin kuin asukkaitakin, kuten edellä kirjoitettiinkin.
19 (eli ap?) miten saisit tarvittavan liikennevirran mahdutettua pääkaupunkiseudun teille kunnon turvavälien kanssa? Niinpä, ei mitenkään. Ja tiemäärärahat menee sinne Lahden ja
Heinolan väliin ja Tampereen lähistölle siltahankkeisiin...
me muualta muuttaneen tiedämme että talvella sataa lunta ja on liukasta.
Joten älä ap yleistä!
t.en kattonu vastauksia, tämä aihe voi olla jo käsitelty
Jos Helsingissä 20 autoa kolaroi, niin se on heti valtakunnallinen uutinen. Mutta jos jossain maakunnissa, missä autoja on liikenteessä ehkä 1/20 Helsingin automäärästä, sattuu kahden auton kolari ei asiasta uutisoida kuin paikallisesti, vaikka suhteutettuna asukaslukuun Helsingin kolari ei ole yhtä merkittävä.
vaan kun te maalaiset olette tulleet tänne, ja tukitte liikenteen :)
siksi täällä sattuu kolareita enemmän, niin!Miettikää sitä!!!