Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vajavan masennuksen pisteet pärähti mulle

Vierailija
23.08.2024 |

Eipä siinä, jatkamaan sitten työpäivää.

Väsyttää.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavan

Vierailija
2/17 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Ollut sama tulos jo yli kymmenen vuotta. Testi ei kerro totuutta, en muuten olisi tätä työpaikalta kirjoittamassa. Väsyttää ja ahdistaa, mutta eteenpäin mennään kuten mummo hangessa. Pysähtyminen tietäisi kuolemaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Ollut sama tulos jo yli kymmenen vuotta. Testi ei kerro totuutta, en muuten olisi tätä työpaikalta kirjoittamassa. Väsyttää ja ahdistaa, mutta eteenpäin mennään kuten mummo hangessa. Pysähtyminen tietäisi kuolemaa.

Työterveydessä asia oli esillä viimeksi v.2017, sain kehotuksen syödä banaania. En halua, että työpaikalla saadaan tästä tietää enkä halua pomolle olostani kertoa ja jos s.lomalle jäisin niin hän saisi tietää, koska hänelle olisi kerrottava syy poissaololle. Joten ei auta muu kuin jatkaa eteenpäin rämpimistä ja yrittää olla töissä niin ettei naama paljasta, tosin luulen sen jo näkyvän ulospäinkin ja pian saan "palautetta" siitä.

Ap

Vierailija
4/17 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se testi on ihan huttua. Ne kysymyksenasettelut :D

Pääsin ns "läpi" , mutta kun juttelin psyk hoitajan kanssa kertoen omin sanoin tilanteestani, niin hän kirjoitti kiireellisen lähetteen eteenpäin. Siitä alkoi vuoden kestänyt, kerran viikkossa terapiasuhde (+muu) jonka jälkeen vasta harvennettiin.

Mutta testin mukaan kaikki ok :DD

Vierailija
5/17 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin ns "läpi" , mutta kun juttelin psyk hoitajan kanssa kertoen omin sanoin tilanteestani, niin hän kirjoitti kiireellisen lähetteen eteenpäin. Siitä alkoi vuoden kestänyt, kerran viikkossa terapiasuhde (+muu) jonka jälkeen vasta harvennettiin.

Voi olla, tosin kai niitäkin on erilaisia. Itsestäni tiedän vain sen, että olen kuin elävä kuollut, en edes muista milloin olisin viimeksi aidosti nauranut, kun en edes jaksa hymyillä päivien aikana ja töissä suorastaan pakotan itseni, tietoisesti ajattelemalla, hymyilemään tai esittämään jotain positiivista tunnetilaa etten jäisi nalkkiin.

Ap

Vierailija
6/17 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, tosin kai niitäkin on erilaisia. Itsestäni tiedän vain sen, että olen kuin elävä kuollut, en edes muista milloin olisin viimeksi aidosti nauranut, kun en edes jaksa hymyillä päivien aikana ja töissä suorastaan pakotan itseni, tietoisesti ajattelemalla, hymyilemään tai esittämään jotain positiivista tunnetilaa etten jäisi nalkkiin.

Ap

Voi olla ja mulle testin tekemisestä on jo aikaa ja olen ns selättänyt masennuksen, mutta minulle siis esitettiin todella typeriä kysymyksiä, tyyliin vastaa kyllä/ei.

Esimerkiksi: Oletko suunnitellut itsemurhaa viimeisen x/ajan kuluessa? Vastaus En Todellinen tilanne: päivittäin työmatkalla toivoin, että hirvi/rekka/rattijuoppo tulee ja lopettaa matkan.

En itse siis ollut valmis asiaa hoitamaan, mutta toivoin kuolemaa päivittäin. Toivoin työtapaturmaa, liikenneonnettomuutta, ajoin polkupyörällä riskipaikoissa (liikennesääntöjä/väistämisvelvollisuuksia itse kuitenkin noudattaen) toivoen että se toinen osapuoli ei olisi niin tarkka. Pari läheltä piti tilannetta olikin, mutta ei sen enempää     

Ja testin mukaan kaikki oli hyvin. Kaikki kysymykset oli samaa tasoa.                   

Vierailija
7/17 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voi olla ja mulle testin tekemisestä on jo aikaa ja olen ns selättänyt masennuksen, mutta minulle siis esi

Esimerkiksi: Oletko suunnitellut itsemurhaa viimeisen x/ajan kuluessa? Vastaus En Todellinen tilanne: päivittäin työmatkalla toivoin, että hirvi/rekka/rattijuoppo tulee ja lopettaa matkan.

- Muistaakseni mulla testissä on kysytty, oletko ajatellut itsemurhaa viimeisen x/ajan kuluessa. Ajattelu on tietysti eri asia kuin yksityiskohtainen suunnittelu ja ajatella voi monenlaista, mitä ei tekisi kuitenkaan.

- sivullisen huomautus

Vierailija
8/17 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voi olla ja mulle testin tekemisestä on jo aikaa ja olen

Niin. En ollut ajatellut itsemurhaa. Olin toivonut kuolevani. En tappavani itseäni. Siinäpä on ero ja jos ne kysymykset on liian tarkkoja ne sulkee paljon pois.

Vierailija
9/17 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
10/17 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia?

Vierailija
11/17 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisteet paukkuu testeissä, vakavan masennuksen diagnoosi löytyy, hidastunut, ilmeetön ja vaikutan masentuneelta  (siis ammattilaiset kirjaamana). Itseni poistaminen maailmasta on jokapäiväinen ajatus/toive/haave.

Työtön luuseri paska, joten ei kait noillakaan ole mitään merkitystä.

Vierailija
12/17 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain neljä pistettä ja mut laitettiin pakkohoitoon psykoottisen masennuksen takia.

Vierailija
13/17 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain neljä pistettä ja mut laitettiin pakkohoitoon psykoottisen masennuksen takia.

Miten tämä onnistui?

Vierailija
14/17 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kuolemanajatukset olivat siinä vaiheessa pakkomielteisiä. Enää en halua koko aikaa edes ajatella. Selätin vakavan/psykoottisen masennuksen parikymppisenä, enkä enää tunnista tai haluaa muistaa itseäni niiltä ajoilta. Niin paljon kaikkea pahaa tapahtui.

Vierailija
15/17 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työterveydessä asia oli esillä viimeksi v.2017, sain kehotuksen syödä banaania. En halua, että työpaikalla saadaan tästä tietää enkä halua pomolle olostani kertoa ja jos s.lomalle jäisin niin hän saisi tietää, koska hänelle olisi kerrottava syy poissaololle. Joten ei auta muu kuin jatkaa eteenpäin rämpimistä ja yrittää olla töissä niin ettei naama paljasta, tosin luulen sen jo näkyvän ulospäinkin ja pian saan "palautetta" siitä.

Ap

"Tutkimukset ovat osoittaneet, että banaani sisältää tryptofaani-nimistä aminohappoa, joka auttaa elimistöä muodostamaan serotoniinia, eli onnellisuushormonia. Tämä on hyvä etenkin Suomessa, kun olemme vähän masennukseen taipuvaista kansaa, ainakin kaamosaikana. Banaanissa on tryptofaania 13 mg/100 grammaa banaania.21 May 2018"

Vierailija
16/17 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihminen on pohjamudissa ja vakavasti masentunut, luulisin hänen odottavan jotakin muuta apua kuin kehoituksen syödä banaania.

Omalla kohdalla hieman samantyylinen vastaanotto työterveydessä kunnes esimiehen huolipuhelu sinne sai heidät hieman muuttamaan asennettaa. Ei paljon mutta hieman.

Vierailija
17/17 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö hormoniehkäisyä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi