Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minttu MYÖNSI OLEVANSA (KEKSITYN) ENKELI-ELISAN ISÄ

Vierailija
16.08.2012 |

"Enkeli-Elisasta kirjan tehnyt Minttu Vettenterä on myöntänyt poliisikuulusteluissa esiintyneensä netissä Enkeli-Elisan isänä.

Enkeli-Elisan on väitetty olleen koulukiusaamisen vuoksi itsemurhan tehnyt tyttö.

Tapaus sai netissä huomiota, kun Elisan isä Miksu aloitti sitä käsittelevät blogiin. Minttu Vettenterä on aiemmin väittänyt tulleensa itse aikoinaan Elisan isän koulukiusaamaksi ja saaneensa nyt Miksulta ja Elisan äidiltä Riikalta haltuunsa Elisan päiväkirjat.

Nyt hän myöntää, etteivät Riikka ja Miksu ole todellisia henkilöitä.

Poliisi suoritti Enkeli-Elisan tapauksessa esitutkinnan, mutta mitään rikokseen viittaavaa ei ilmentynyt.

Kun poliisi kysyi Vettenterältä, keitä Miksu ja Riikka ovat, Vettenterä vastasi näin:

"Nämä 'henkilöt' pohjautuvat henkilöihin, joiden lapset ovat tehneet itsemurhan tai kärsivät pahoista ongelmista koulukiusaamisen vuoksi."

Edelleen Vettenterä sanoi:

"Jos tarkoitatte, että olisi Elisan äiti ja isä, jotka kirjoittavat blogia, niin ei, he eivät ole todellisia henkilöitä. Ne tekstit ovat pääasiassa minun kirjoittamiani, sillä perusteella, mitä minulle on puhuttu ja mitä olen näiden ihmisten kanssa viestiä vaihtanut."

Kun poliisi kysyi, onko Enkeli-Elisa ollut todellinen henkilö ja missä hän on asunut, Vettenterä vastasi näin:

"Niin kuin sanoin, tässä on taustalla ihan oikeita ihmisiä ja oikeita tapahtumia. Koska asia on tullut tietooni mutkan kautta, eikä vanhempien osuus ole se mikä julkisuuteen on esitetty, en ole voinut antaa julkisuuteen tietoja niin kuin minulle ne on kerrottu. Oikeista tapahtumista on lähdetty tekemään fiktiota."

Vielä maanantaina Vettenterä kertoi Tuomas Enbusken radio-ohjelmassa olleensa kohun aikana yhteydessä Elisan vanhempiin Miksuun ja Riikkaan."

HS

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla