Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan rakentanut itse nukkekotia? Tai koonnut näistä paketeista, joissa

Vierailija
16.08.2012 |

ainoastaan vanerilevyt valmiiksi leikattuna?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on enään tehdä koko juttua, jos mallikin on jo päätetty valmiiksi? Tossa on puolet työstä jo tehtynä, mun mielestä tollaista ei edes voisi enään kutsua omatekoiseksi!

Kannatta kuitenkin ensin harjoitella sen tekemistä, vaikka pahvista.. Jos et siis ole muuten hyvä puutöissä. Kyllä se onnistuu huolellisella suunnittelulla! :)

Vierailija
2/9 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi nukkekotiharrastaja!

Nukkekoti on nimenomaan minun harrastukseni ja talot ovat niin täynnä pientä tilpehööriä ja kaikenlaisia herkkiä ratkaisuja, etteivät ole leikittäviä lainkaan, niitä vaan katsellaan ja ihastellaan : ) Lapsille on sitten omat leikkimiseen tarkoitetut talonsa.

Netti on pullollaan nukkekotiblogeja, sieltä vaan etsimään vinkkejä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt mutta kävin kerran ihanassa nukkekotinäyttelyssä ja sen jälkeen homma on kiinnostanut. Itse olen haaveillut, että tekisin nukkekodin (tai voisi olla vaikka pikkarais tai my little pony tms kotikin, en nukeista niin hirveästi välitä) johonkin valmiiseen kaappiin, jota siis ei alunperin olisi nukkekodiksi tarkoitettu.

Olen kuitenkin peukalo aika keskellä kämmentä valitettavasti niin luulen, ettei siitä tulisi kovin hyvä. Joskus olen miettinyt, että tekisin jonkun harjoitelman esim. kenkälaatikkoon. Olen säästänyt esim. kauniita tapetinjämiä tuota varten mutten tiedä saanko koskaan aikaiseksi. Haluaisin tehdä mahdollisimman pitkälti kierrätysjutuista, ainakin uutena mahdollisimman vähän ostaen.

Vierailija
4/9 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan loputon suo...

Netti on pullollaan nukkekotiblogeja, sieltä vaan etsimään vinkkejä!

Vierailija
5/9 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö aloittaa vanhasta Lundbystä? Olisi vain niin ihanaa päästä rakentamaan oma.

Vierailija
6/9 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osallistua.

Asumme kerrostalossa, joten mitään verstasmahdollisuuta ja varsinaisia työkoneita ei ole.

Mitä suosittelisitte?

Ostamaan vanhan käytetyn nukkekodin tai kokoamaan sellaisen...

t.ap

Vierailija
7/9 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos itse haluaisin askrrella, niin voisin hyvin lähteä liikkeelle maalaamattomasta valmispaketista. Omilla väreillä, tapetoinneilla yms saa kuitenkin tehdä oman näköisen talon.

Tietysti tässä se juju on siinä, että kädentaitoihi ei kuulu puutyöt. Eli en kuitenkaan osaisi tehdä nukketaloa alusta asti "itse". Jos jotain erikoista haluaisi, pystyyhän noita valmiitakin seiniä muokkaamaan, jos haluaa jotain omaa lisää.

Eli itse kuitenkin mielummin keskittyisin "sisutukseen" kuin puutyöhön.

Vierailija
8/9 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

googleta minimaailma! Sieltä löytyy ihan kaikki! :)

Vierailija
9/9 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sen voi hyvin rakentaa kaappiin jossa on lasiovet. Kansallismuseossa oli ainakin muutama vuosi sitten näytteillä ihania lasivitriineihin rakennettuja nukkekoteja. Lisää vain hyllyihin väliseinät, jotta saa enemmän huoneita. Tuollaisesta nukkekodista saa halutessaan niin upean, että sitä voi pitää vaikka olohuoneessa koristeena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi